W 2024 roku graliśmy tak, jak w 1997 roku. Gry takie jak Metafora: ReFantazio, Astroboti solowe Balatro zremiksowane gatunki konsol z poprzednich pokoleń (lub w Balatrow tym przypadku zremiksowano bardzo starą grę w pokera), która odniosła sukces krytyczny i komercyjny, podczas gdy Capcom była jedną z firm roku, które odniosły największy sukces, dzięki zdrowemu połączeniu tytułów z różnych gatunków. Z największymi wydawcami w branży Coraz częściej poszukujemy ogromnych, atrakcyjnych gier, w które można grać wieczniepocieszające było to, iż stare formaty powracają z nowymi sztuczkami. Te sukcesy mogą stanowić plan niezbędny do wyciągnięcia branży gier wideo z obecnego zawirowania.
Osoba deweloper Atlus po raz kolejny wprowadził innowacje w turowej grze RPG Metafora: ReFantazio. Co sprawia MetaforaWalka jest interesująca w sposób trudny do odtworzenia w tradycyjnych turowych grach RPG, ponieważ Atlus zbudował unikalny system umiejętności napędzany oczekiwaniem i niepokojem. Postacie mają dostęp do potężnych przywołań, każdy z własnymi zdolnościami, a także mocnymi i słabymi stronami, które dzielą także wrogowie. Trafienie w słabość wroga lub wykorzystanie własnej skutkuje monumentalną zmianą dynamiki bitwy. Każdy atak ma konsekwencje, ponieważ nie wiesz, co zadziała przeciwko twoim wrogom, a co oni muszą zadziałać przeciwko tobie.
Atlus zbudował unikalny system zdolności oparty na oczekiwaniu i niepokoju.
Pomimo dominacji w grach takich jak Ostateczna fantazja pod koniec lat 80. i w latach 90. turowe gry RPG zostały w dużej mierze pozostawione w tyle. (Z chlubnym wyjątkiem Wyprawa Smoka szeregktóra stale sprzedaje egzemplarze typu Beaucoup w Japonii.) Nowoczesne gusta ewoluowały, aby preferować aktywną, szaloną i zależną od kombinacji walkę w RPG akcji od pasywnej, implikowanej akcji gier turowych. Ale przez Osoba szerega teraz z MetaforaFirma Atlus udowodniła, iż ma wyjątkowe możliwości, dzięki którym turowe gry RPG będą równie dynamiczne i wciągające, jak ich oparte na akcji kuzynki.
Pokerowy roguelike Balatro to być może gra, która najlepiej odzwierciedla sukces, jaki można osiągnąć, łącząc stare gatunki z nowymi funkcjami. Roguelike’y mogą być trudne do sprzedaniaszczególnie dla graczy niezaznajomionych z gatunkiem. Aby je utrzymać, gracze muszą nie tylko pogodzić się z myślą o porażce jako postępie, ale także muszą być wystarczająco zaangażowani w szerszy świat gry, aby chcieć grać w nią wiele razy. dla wszystkich Hadesw cyfrowych witrynach sklepowych znajdują się setki gier, które zlewają się ze sobą, tworząc plamy typowych gier typu dungeon crawler fantasy.
[Balatro is] kocimiętka dla graczy, którzy nie mogą się oprzeć „zwiększeniu liczby”.
Jeden z powodów Balatro odniósł natychmiastowy sukces, ponieważ nie miał tej przeszkody. Poker jest znany na całym świecie i przez wieki, które upłynęły od jego wynalezienia, kilka się zmienił. Balatro wykorzystałem tę znajomość i połączyłem ją ze świetnym humorem i genialny system progresji to sprawiło, iż stała się kocimiętką dla graczy, którzy nie mogą się oprzeć „zwiększeniu liczby”. Więcej niż to, Balatro wydaje się bardziej liberalny niż jego kuzyni typu roguelike. Wbiegają najlepsi Hades są zwykle wynikiem szczęścia w zdobyciu określonych dobrodziejstw lub przedmiotów, natomiast Balatro jest kiepski z jokerami, modyfikatorami kart, dodatkami i innymi rzeczami, które sprawiają, iż wyniki gwałtownie stają się głupie. Balatro zgarnęła do domu mnóstwo nagród za gry i prawdopodobnie zdobyłaby tytuł Gry Roku, gdyby nie ten wścibski robot.
A skoro już o tym mowa… być może największym przykładem trendu Return w 2024 r. jest Astrobot. Opracowany przez zespół Asobi, Astrobot to pełnowymiarowe, samodzielne rozszerzenie gry w pakiecie na PS5 Pokój zabaw Astro która przenosi przygody małego robota poza granice konsoli PS5 i przenosi się do szerszego wszechświata. Jednak w swej istocie Astrobot jest platformówka-maskotka przypominająca gry z początków PlayStation, m.in Crasha Bandicoota I Spyro Smok. Rzeczywiście, Astrobot oddaje hołd tym właśnie postaciom, przedstawiając je jako roboty, które należy uratować wraz z innymi postaciami z 30-letniej historii PlayStation.
Astrobot jest wypełniona mnóstwem przedmiotów i sekretów do zebrania. Tego rodzaju mechanika może być nudna w grach dostosowanych do „nowoczesnych” gustów Assassin’s Creedponieważ znajdowanie rzeczy nie jest lepsze niż zaznaczanie pola w powolnym marszu do 100% ukończenia. Ale każda z mocy Astro – jak psi plecak odrzutowy czy kurcząca się mysz – dodaje fantazji do kolekcjonowania. A kiedy już znajdę sekret, zostaję nagrodzony małą celebracją wiwatujących botów, która jakoś nigdy się nie starzeje.
Platformówki Mascot wypadły z łask, zwłaszcza ze studiami PlayStation, pomimo początkowych sukcesów. Naughty Dog i Sucker Punch odeszli od beztroskiego stylu Crash Bandicoot i Sly Cooper i stworzyli „poważny”gry dla”dojrzały”, a najnowszy katalog PlayStation odzwierciedla ten ogólny trend. Astrobot jest odstający pod względem formy i tonu i zamienił tę wyjątkowość w deszcz pochwał. Byłaby to stracona szansa, gdyby Sony nie odpowiedziało na ten sukces podobnymi projektami.
Kiedy znajdę sekret, zostaję nagrodzony małą celebracją wiwatujących botów, która jakoś nigdy się nie starzeje.
W ciągu ostatnich dwóch lat, owocne zwolnienia I zamknięcia pracowni pozostawiły bez pracy dziesiątki tysięcy deweloperów, w dużej mierze z powodu przedsiębiorstw wydał za dużo pieniędzy na powiększaniu się Lub rozwijający się ogromny, drogie gry mogło to mieć sens wiele lat temu, ale już nie ma. Firmy włożyły setki milionów dolarów i znaczne zasoby programistyczne w kolejną strzelankę świadczoną na żywo w nadziei na replikę Fortnite I Call of Duty’aniekontrolowany sukces i zyski. Jednak w miarę jak te gry w dalszym ciągu zajmują pierwsze miejsca na miesięcznych zestawieniach wydatków na gry wideo, odświeżane stałym dopływem nowych treści, pomysł, iż nowicjusz taki jak XDNiewierny mogliby konkurować na tym samym poziomie staje się coraz bardziej odległe. To sprawia, iż studia dysponują drogim produktem, w który nikt nie chce grać, a lista nadchodzących gier jest zbyt mała, aby zniwelować różnicę.
Jednak wyjście z tego gwałtownego (i możliwego do uniknięcia) spadku niekoniecznie oznacza rezygnację z dużych projektów wieloosobowych lub projektów z otwartym światem. Capcom na przykład udowodnił, iż „por qué no los dos” może być zwycięską strategią. Firma może pochwalić się rekordowymi zyskami ostatnie siedem lat z różnorodnym katalogiem złożonym z ciężkich zawodników, takich jak Łowca potworów, Resident Evil przeróbki i Uliczny wojownik, wraz z mniejszymi, dziwniejszymi grami, takimi jak Dogmat smoka 2 I Kunitsu-gami: Ścieżka Bogini. Porównajmy to z Square Enix raportowanie zysków niższych od oczekiwanych po tym przegrany Do robić Piankowe Gwiazdy stać się oprócz zwolnienia trzy różny AAA Ostateczna fantazja tytuły w okresie 12 miesięcy. Capcom ma dobry pomysł i podwaja tostwierdzając, iż planuje „ponownie aktywować uśpione adresy IP, dla których nie wydano ostatnio nowego tytułu” po ujawnieniu nowych wpisów w swoim Okami I Onimusha szereg.
Ale te historie sukcesu nie tylko odwołują się do nostalgii graczy, ale obejmują także: horror przetrwania I Metroidvanie — oferują zdrowszą alternatywę dla trendów, którymi podążają wielcy wydawcy i studia. (Nintendo oczywiście zawsze jest wolne od tych uogólnień). Choć zawsze będzie apetyt na duże strzelanki sieciowe lub gry na zamówienie z otwartym światem, zawierające godziny hollywoodzkich występów głosowych i ruchowych, te przełomowe premiery z 2024 r. udowadniają (lub powinien przynajmniej przypominać decydentom), iż tak wiele wartości można znaleźć także w mniejszych, dziwacznych i co najważniejsze, tańszych projektach. jeżeli wielcy wydawcy chcą zatamować krwawienie z ostatnich dwóch nędznych lat, mogą wziąć lekcje z Capcom, Balatro, Metafora, I Astrobot dostarczać.