Najlepsze jak dotąd gry planszowe 2024 roku

cyberfeed.pl 6 miesięcy temu


Wczesna część roku jest zawsze powolna w przypadku wydań planszowych. Potop zaczyna się latem, po rozpoczęciu sezonu kongresowego, a następnie trwa przez całe wakacje. Pomimo okresu przejściowego, w jakim się w tej chwili znajdujemy, pojawiła się niewielka kolekcja nowych, ekscytujących gier. Te sześć tytułów zawiera innowacyjne pomysły, kreatywne adaptacje lub sprytne zmiany w istniejących systemach.

Ta lista nie jest rankingowa. Zamiast tego tytuły są oferowane w kolejności alfabetycznej.


Zdjęcie: CMON

Wydawca CMON Games jest najbardziej znany ze swoich ogromnych, rozległych gier miniaturowych. Diuna: Wojna o Arrakis nie jest inaczej, oferując dwugodzinną epicką bitwę o kontrolę nad Arrakis. Jeden z graczy wciela się w Harkonnenów, podczas gdy drugi dzierży potęgę Atrydów. Będziesz zbierał przyprawę dzięki żniwiarzy, manewrował oddziałami, takimi jak Fremeni i Sardaukar, i starał się spełnić starożytne przeczucia.

Ta gra jest wysoce asymetryczna i przypomina poprzednią grę planszową projektantów Marco Maggi i Francesco Nepitello, Wojna o Pierścień. Podobnie jak w epopei „Władca Pierścieni”, Diuna: Wojna o Arrakis to bogate i sugestywne przeżycie, które ukazuje dramatyczne momenty, które mogły pojawić się w książce. Chociaż jest to przede wszystkim gra dla dwóch graczy, obsługuje ona do czterech graczy w formacie drużynowym. Ta gra pojawiła się w idealnym momencie, wypuszczając ją równolegle z fantastycznym nowym filmem i stojąc na stole niczym Fremen na szczycie Shai-Hulud.


Gloomhaven spotyka się Kochanie, skurczyłem dzieci” to całkiem trafne stwierdzenie. W Gloomhaven: Przyciski i błędy, pojedynczy gracz kontroluje skurczonego bohatera w poszukiwaniu rozwiązania swojej trudnej sytuacji. Magiczne zaklęcie może usunąć jedynie Hail, samotniczka Esther, znana ze swoich wyczynów w oryginale Gloomhaven fabuła. Po drodze będziesz walczył z owadami i przeszkodami, ostatecznie albo odnosząc sukces i zdejmując klątwę, albo ponosząc porażkę, zanim zdążysz ustanowić swoje bohaterskie dziedzictwo.

Ten Gloomhaven spinoff był pierwotnie stworzoną przez fanów grą typu print’n-play zatytułowaną Utrzymujący mrok. Został on poddany dalszemu rozwojowi i przerobiony w nowy produkt, oficjalnie wydany przez Cephalofair Games. Jest niedroga, kompaktowa i łatwa do grania, ponieważ jest dedykowanym pasjansem. Fakt, iż jest w stanie ogólnie uchwycić niektóre z Gloomhaven duch jest niezwykły i jest to całkiem przyjemna gra.


Kooperacyjna gra przygodowa Mitwind jest niezwykły, ponieważ jest bardzo wyluzowany i wyluzowany. Gracze współpracują, aby zbudować nowe miasto w magicznej Dolinie Mythwind. Magiczne stworzenia, dziwne postacie i wciągające spotkania fabularne zaśmiecają okolicę, czekając na odkrycie. Celem jest zbadanie okolicy i jednoczesne zbudowanie miasta. Postacie graczy rozwijają się z biegiem czasu i stają się coraz bardziej biegli w swoich konkretnych zawodach.

Centralna koncepcja Mitwind jest to, iż to się nie kończy. Z braku solidnego finału gracze mogą kontynuować grę w nieskończoność. W końcu zawartość może się wyczerpać, ale nie ma sztywnego punktu granicznego ani wymuszonego czasu zakończenia. Elementy historii wchodzą w interakcję z odkrywaniem gracza i rozwijającym się miastem. Pory roku i postacie zmieniają się z biegiem czasu, dostarczając nowych dziwactw i wzruszających momentów. Jest to gra pozbawiona typowych ograniczeń ciśnienia, zamiast tego pozwalająca na zabawę w wolnym czasie.


W Jeźdźcy Iskry 3000maksymalnie czterech graczy zostaje załogą Sparka, zaawansowanego statku kosmicznego wyposażonego w zaawansowaną sztuczną inteligencję. Twoim zadaniem jest przemierzanie niebezpiecznych sektorów i dostarczanie ładunków do różnych zakątków galaktyki. Podczas swojej podróży spotkasz kosmitów, piratów i różne zjawiska. Pokonasz te wyzwania dzięki pracy zespołowej, konfliktom i rozwiązywaniu zagadek.

Jeźdźcy Iskry 3000 to kooperacyjna przygoda, która łączy obronę wieży z narracją i tajemnicą. Duża część gry opiera się na aplikacjach, ponieważ różne spotkania są niespodziewanie rzucane na twoją stronę. W pewnych momentach gry będziesz musiał przeprowadzić testy umiejętności lub podjąć ważne decyzje, z których każda będzie miała wpływ na przebieg historii i wynik wyzwania. Jest to usprawniony i wydajny projekt, który jest łatwy do nauczenia i przyswojenia, ale oferuje kreatywne środowisko z kuszącym napięciem, ponieważ aplikacja utrzymuje zaangażowanie i koncentrację. To bardzo nowoczesne i ekscytujące doświadczenie.


Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Gwiezdne Wojny: Nieograniczone jest znajomy. Zamiast sięgać po innowacje, łączy koncepcje z kilku innych kolekcjonerskich gier karcianych, wykorzystuje licencję Gwiezdnych Wojen i tworzy bardzo szybką bijatykę do bezpośredniego starcia, zarówno do rywalizacji, jak i do swobodnej rozgrywki. Zaskakujące w tym nowym CCG jest to, iż jest tak cholernie dobry.

Nie dajcie się zwieść, nie jest to projekt zbyt głęboki ani bogaty. Ale w ciągu 20 minut praktycznie bez marnowania mechanizmów i wysiłku, pozwala na kreatywne budowanie talii i subtelne kombinacje. choćby gotowe talie startowe wytrzymują wiele zabaw. Jest to niezwykle radosna gra karciana, która zyskała na popularności już w momencie swojej pierwszej premiery, kradnąc większość jej zawartości Disneya Lorcany‘S grzmot. Chociaż w tej chwili znalezienie boosterów może być trudne, nadchodzi więcej produktów i całkowicie spodziewamy się, iż ich wzrost będzie przez cały czas stromy.


Wyrmspan

Nic dziwnego, iż kontynuacja hitu stała się hitem Rozpiętość skrzydeł to tak przemyślany i skoncentrowany produkt. Wyrmspan zamienia ptaki na smoki, stawiając graczy w sytuacji oczyszczenia systemów jaskiń, aby pomieścić ich mityczne sanktuaria. Gra jest bardzo podobna do swojej poprzedniczki, zachowując podstawowy system dobierania i zagrywania kart na osobistą planszę. Twoje stworzenia przez cały czas składają jaja, po umieszczeniu zapewniają specjalne zdolności, a czasami oferują punktację końcową.

To nowe podejście przynosi korzyści graczom od góry do dołu, a wszystko to ma związek ze szczerością nadaną jego scenerii. Nazywanie tego po prostu przebudową byłoby niesprawiedliwe, ponieważ kilka systemów zostało zmodyfikowanych na różne sposoby, aby dodać lekkie akcenty narracji i otoczenia. Oczyszczanie jaskiń poprzez eksplorację, spełnianie kaprysów smoczej gildii i hodowanie małych piskląt – wszystko to pomaga w ułożeniu szerszej narracji. W pudełku znajduje się choćby oddzielny podręcznik opisujący szczegółowo każdy z fikcyjnych gatunków smoków występujących w grze. Jest w pełni zaangażowany i to podejście wyraża się w różnych aspektach rozgrywki.

Możesz przeczytać naszą pełną recenzję Wyrmspan Tutaj.


Wyrmspan

Ceny przyjęte w momencie publikacji.

• 1-5 graczy, wiek 14+

• Czas gry: 90 minut

• Podobne gry: Rozpiętość skrzydeł, Arka Nowa



Source link

Idź do oryginalnego materiału