Najnowsze plotki dotyczące GPU PS5 Pro wzbudziły we mnie niewiarygodny entuzjazm w związku z następną konsolą Sony — oto dlaczego

1 tydzień temu

Mam nadzieję, iż jesteście gotowi na pyszną kanapkę ze statystykami, bo najświeższa PS5Pro przeciek wskazuje na naprawdę niepokojące liczby. jeżeli te nowe pogłoski są prawdziwe – co wydaje się prawdopodobne, biorąc pod uwagę siłę źródła – fani PlayStation powinni zarezerwować bilety na ten niesamowicie szybki pociąg szumu, pośpiesznie.

Według kreatorów liczenia pikseli z godz Odlewnia cyfrowa (za pośrednictwem cotygodniowego postu zespołu reklamującego ich pod DF Weekly na stronie Eurogamer), o którym długo krążyły plotki, PS5 Pro otrzyma o 227% wzrost teraflopa w porównaniu z OG PS5. jeżeli to prawda, to absurdalny wzrost mocy, a ta niesamowita liczba pochodzi z portalu dla programistów Sony. Dla kontekstu, te nowe spekulacje mówią, iż ulepszona konsola będzie miała 33,5 Tflopów w porównaniu do 10,23 teraflopów zarówno w modelu premierowym w 2020 r., jak i w zeszłym roku. PS5 Slim.

Jednak według wieloletniego weterana branży Richarda Leadbettera istnieje dość poważne zastrzeżenie. „Te same dokumenty Sony sugerują jedynie dodatkowe 45 procent rzeczywistej wartości w całym materiale” – podaje Leadbitter z DF. „Część wyjaśnienia pochodzi z architektury RDNA 3 z obsługą podwójnego interfejsu FP32, która podwaja ilość przetwarzanych instrukcji, ale zwykle nie podwaja wydajności gry”.

Największy posiłek na wynos? Ta podana w nagłówku liczba dotycząca zwiększonej mocy obliczeniowej niewątpliwie robi wrażenie, ale niekoniecznie oznacza, iż ​​gry na PS5 Pro zaczną działać w natywnej rozdzielczości 4K (3840 x 2160) przy 120 klatkach na sekundę lub więcej .

W raporcie Leadbettera jest mnóstwo liczb do przejrzenia, więc pozwólcie, iż spróbuję przejść do jego błyskotliwego, choć przyprawiającego o zawrót głowy pisarstwa. Cytując dziennikarza gier wideo, który w zasadzie potrafi analizować statystyki dotyczące liczby klatek na sekundę, jakby przeglądały zielone cyfry w Matrixie, „67-procentowy wzrost jednostek obliczeniowych przekłada się jedynie na 45 procent dodatkowej wydajności”. W związku z tym sugerowałbym, iż ja i Rich mamy nieco inne definicje słowa „tylko”, ponieważ przez cały czas wydaje się to piekielnym wzrostem wydajności w przypadku spekulowanej konsoli, która reprezentuje jedynie odświeżenie średniej generacji, a nie pełną pokolenie przeskakuje do równie plotek PS6.

Rozsądnie Rich stwierdza również, iż prawdopodobnie wszyscy powinniśmy ochłodzić nasze odrzutowce i poczekać, aż PS5 Pro wyjedzie na wolność, zanim zaczniemy opisywać liczby i ich rzeczywiste zyski w grze. I takie właśnie stanowisko, mam nadzieję, przyjmie większość rozsądnie myślących graczy PlayStation, podczas gdy wszyscy będziemy czekać, aż kolejna konsola Sony zostanie, no wiesz, oficjalnie ogłoszona.

Ligi Pro

(Zdjęcie: Netzwelt.de)

Odchodząc od Tflops, proponowana masowa aktualizacja procesora graficznego w PS5 Pro sprowadza się również do struktury pamięci podręcznej działania jego APU. To jest bardzo techniczne, ale trzymaj się mnie. Najnowsze przecieki Sony sugerują, iż 4MB pamięci podręcznej L2 w Pro i obecnej PS5 pozostaną takie same, ale co najważniejsze, pamięci podręczne L0 i L1 zostaną podwojone odpowiednio z 16 KB do 32 KB i 128 KB do 256 KB. Co to oznacza, jeżeli chodzi o wyciśnięcie jak największej jakości grafiki z najlepszych gier na PS5? Wydajność śledzenia promieni powinna zostać znacznie poprawiona.

W czasach, gdy fizyczne działanie sprzętu do gier staje się coraz mniej istotne w przestrzeni komputerów PC dzięki metodom superpróbkowania AI, takim jak Nvidia DLSS, zachęcające jest również to, iż najnowsze przecieki sugerują, iż PS5 Pro będzie korzystać z podobnej formy technologii . Dokumenty Sony wskazują na funkcje DirectX12 Ultimate, które nie były dostępne w wersji na PS5, ale teraz przybiorą formę „upscalingu PSSR”, jak powiedział Leadbitter, w przypadku Pro. W tym szanowanym czasopiśmie rzeczywiście zasugerowano, iż „skalowanie PSSR może być dla Sony tak samo rewolucyjne, jak miało to miejsce w przypadku DLSS Nvidii”.

Jeśli wszystko powyższe okaże się prawdą, możemy spodziewać się nowego PlayStation z tak potężnym systemem i tak skutecznie wykorzystującym techniki uczenia maszynowego, iż plotkowana data premiery PS6 2027 nie wydaje się już zbyt trudna do zniesienia.

Jako osoba, która gra przede wszystkim w swoje ulubione tytuły na jednym z najlepszych komputerów do gier, jestem zwolennikiem znaczących usprawnień sprzętu, gdy tylko staną się dostępne. W chwili pisania tego tekstu PS5 Pro wygląda na niesamowicie smaczny sprzęt. Teraz wystarczy uruchomić GTA 6 w 60 fps.

  • Znudziło mi się czekanie na PS5 Pro, więc zaktualizowałem do Xbox Series X
  • Wyciek PS5 Pro potwierdza ulepszoną kartę graficzną, ulepszony ray tracing i nie tylko
  • Premiera GTA 6 potencjalnie opóźniona do 2026 roku
Idź do oryginalnego materiału