Mam nadzieję, iż jesteście gotowi na pyszną kanapkę ze statystykami, bo najświeższa PS5Pro przeciek wskazuje na naprawdę niepokojące liczby. jeżeli te nowe pogłoski są prawdziwe – co wydaje się prawdopodobne, biorąc pod uwagę siłę źródła – fani PlayStation powinni zarezerwować bilety na ten niesamowicie szybki pociąg szumu, pośpiesznie.
Według kreatorów liczenia pikseli z godz Odlewnia cyfrowa (za pośrednictwem cotygodniowego postu zespołu reklamującego ich pod DF Weekly na stronie Eurogamer), o którym długo krążyły plotki, PS5 Pro otrzyma o 227% wzrost teraflopa w porównaniu z OG PS5. jeżeli to prawda, to absurdalny wzrost mocy, a ta niesamowita liczba pochodzi z portalu dla programistów Sony. Dla kontekstu, te nowe spekulacje mówią, iż ulepszona konsola będzie miała 33,5 Tflopów w porównaniu do 10,23 teraflopów zarówno w modelu premierowym w 2020 r., jak i w zeszłym roku. PS5 Slim.
Jednak według wieloletniego weterana branży Richarda Leadbettera istnieje dość poważne zastrzeżenie. „Te same dokumenty Sony sugerują jedynie dodatkowe 45 procent rzeczywistej wartości w całym materiale” – podaje Leadbitter z DF. „Część wyjaśnienia pochodzi z architektury RDNA 3 z obsługą podwójnego interfejsu FP32, która podwaja ilość przetwarzanych instrukcji, ale zwykle nie podwaja wydajności gry”.
Największy posiłek na wynos? Ta podana w nagłówku liczba dotycząca zwiększonej mocy obliczeniowej niewątpliwie robi wrażenie, ale niekoniecznie oznacza, iż gry na PS5 Pro zaczną działać w natywnej rozdzielczości 4K (3840 x 2160) przy 120 klatkach na sekundę lub więcej .
W raporcie Leadbettera jest mnóstwo liczb do przejrzenia, więc pozwólcie, iż spróbuję przejść do jego błyskotliwego, choć przyprawiającego o zawrót głowy pisarstwa. Cytując dziennikarza gier wideo, który w zasadzie potrafi analizować statystyki dotyczące liczby klatek na sekundę, jakby przeglądały zielone cyfry w Matrixie, „67-procentowy wzrost jednostek obliczeniowych przekłada się jedynie na 45 procent dodatkowej wydajności”. W związku z tym sugerowałbym, iż ja i Rich mamy nieco inne definicje słowa „tylko”, ponieważ przez cały czas wydaje się to piekielnym wzrostem wydajności w przypadku spekulowanej konsoli, która reprezentuje jedynie odświeżenie średniej generacji, a nie pełną pokolenie przeskakuje do równie plotek PS6.
Rozsądnie Rich stwierdza również, iż prawdopodobnie wszyscy powinniśmy ochłodzić nasze odrzutowce i poczekać, aż PS5 Pro wyjedzie na wolność, zanim zaczniemy opisywać liczby i ich rzeczywiste zyski w grze. I takie właśnie stanowisko, mam nadzieję, przyjmie większość rozsądnie myślących graczy PlayStation, podczas gdy wszyscy będziemy czekać, aż kolejna konsola Sony zostanie, no wiesz, oficjalnie ogłoszona.
Ligi Pro
Odchodząc od Tflops, proponowana masowa aktualizacja procesora graficznego w PS5 Pro sprowadza się również do struktury pamięci podręcznej działania jego APU. To jest bardzo techniczne, ale trzymaj się mnie. Najnowsze przecieki Sony sugerują, iż 4MB pamięci podręcznej L2 w Pro i obecnej PS5 pozostaną takie same, ale co najważniejsze, pamięci podręczne L0 i L1 zostaną podwojone odpowiednio z 16 KB do 32 KB i 128 KB do 256 KB. Co to oznacza, jeżeli chodzi o wyciśnięcie jak największej jakości grafiki z najlepszych gier na PS5? Wydajność śledzenia promieni powinna zostać znacznie poprawiona.
W czasach, gdy fizyczne działanie sprzętu do gier staje się coraz mniej istotne w przestrzeni komputerów PC dzięki metodom superpróbkowania AI, takim jak Nvidia DLSS, zachęcające jest również to, iż najnowsze przecieki sugerują, iż PS5 Pro będzie korzystać z podobnej formy technologii . Dokumenty Sony wskazują na funkcje DirectX12 Ultimate, które nie były dostępne w wersji na PS5, ale teraz przybiorą formę „upscalingu PSSR”, jak powiedział Leadbitter, w przypadku Pro. W tym szanowanym czasopiśmie rzeczywiście zasugerowano, iż „skalowanie PSSR może być dla Sony tak samo rewolucyjne, jak miało to miejsce w przypadku DLSS Nvidii”.
Jeśli wszystko powyższe okaże się prawdą, możemy spodziewać się nowego PlayStation z tak potężnym systemem i tak skutecznie wykorzystującym techniki uczenia maszynowego, iż plotkowana data premiery PS6 2027 nie wydaje się już zbyt trudna do zniesienia.
Jako osoba, która gra przede wszystkim w swoje ulubione tytuły na jednym z najlepszych komputerów do gier, jestem zwolennikiem znaczących usprawnień sprzętu, gdy tylko staną się dostępne. W chwili pisania tego tekstu PS5 Pro wygląda na niesamowicie smaczny sprzęt. Teraz wystarczy uruchomić GTA 6 w 60 fps.
- Znudziło mi się czekanie na PS5 Pro, więc zaktualizowałem do Xbox Series X
- Wyciek PS5 Pro potwierdza ulepszoną kartę graficzną, ulepszony ray tracing i nie tylko
- Premiera GTA 6 potencjalnie opóźniona do 2026 roku