Kompatybilność wsteczna nie jest gwarancją sukcesu. Na Wii U można było grać w większość gier Wii, ale i tak zakończyło się to porażką. Jest to jednak funkcja, która przynosi korzyści zarówno konsumentom, jak i całej branży. W przypadku Nintendo jego włączenie nigdy nie było pewne. Podczas gdy na najlepiej sprzedającym się sprzęcie, takim jak Wii i DS, można było grać w gry swoich poprzedników, Nintendo często zaczynało od zera, wprowadzając nową generację konsoli – co oznaczało, iż gracze też to robili.
Biblioteka gier, którą zgromadziłeś przez cały okres istnienia Nintendo 64 lub SNES, pozostała na tej konsoli. To właśnie pozwoliło Nintendo na odsprzedaż Super Mario Bros. 3 na niezliczonych urządzeniach; jeżeli chcesz pograć w klasykę na najnowszej konsoli, zwykle nie masz innego wyjścia, jak tylko kupić ją ponownie. W przeciwnym razie będziesz zmuszony mieć przy sobie Wii U, aby cieszyć się tą kopią Legenda Zeldy: Waker Wiatru HD. To jest do bani dla konsumentów i jest do bani konserwacja gier wideobiorąc pod uwagę, jak gwałtownie starsze tytuły mogą stać się niedostępne.
Wsteczna kompatybilność Switcha jest szczególnie godna uwagi, biorąc pod uwagę niesamowitą bibliotekę, jaką zgromadził. Tak naprawdę, choć Switch jest drugim najlepiej sprzedającym się sprzętem Nintendo, sprzedano na nim więcej gier niż na jakiejkolwiek innej platformie Nintendo. Podczas prezentację inwestorskąfirma podała, iż „łączna sprzedaż systemu Switcha osiągnęła 1,3061 miliarda sztuk, ustanawiając nowy rekord dla platformy do gier Nintendo. Na Nintendo Switch grano w więcej systemu niż na jakimkolwiek innym sprzęcie Nintendo.
Mario i Luigi: Braterstwo.Obraz: Nintendo
Decyzja o wsparciu wstecznej kompatybilności oznacza, iż wszystkie te gry będą natychmiast dostępne dla wszystkich, kto sięgnie po kolejną konsolę. Dla obecnych właścicieli Switcha zwiększa to wartość ich kolekcji; dla nowicjuszy oznacza to, iż mają ogromną bibliotekę, w której mogą zanurzyć się od razu po skoku.
Już od jakiegoś czasu sygnały wskazywały na tego rodzaju bardziej ujednolicone Nintendo. System kont firmy łączy różne usługi i gry, a ponad dziesięć lat temu Nintendo połączyło swoje działy zajmujące się tworzeniem gier na konsole i gry przenośne, aby że wszyscy byli skupieni na Switchu. Zapewniło to większą spójność oferty firmy, co staje się coraz ważniejsze gdy Nintendo rozwija się w nowych kierunkach. Doprowadziło to do co najmniej jednej rozsądnej decyzji, która zapewni następcy Switcha dobry start — teraz czekamy, aby zobaczyć, jaka dziwna decyzja sprawi, iż nowa konsola będzie wyraźnie „Nintendo”.