NATO wybrało trzech najlepszych. Teraz zacznie się walka o wielki kontrakt

ittechblog.pl 1 miesiąc temu
Zdjęcie: NATO


NATO rozpoczęło swoje najważniejsze badania w ramach programu NGRC co do unowocześnienia floty śmigłowców państw w sojuszu, których wiele średnich śmigłowców wielozadaniowych pochodzi z lat 60. i zbliża się do końca swojego cyklu życia do 2040 roku.

Nowe śmigłowce dla NATO. Program NGRC ma odpowiedzieć na najważniejsze

NATO przyznało właśnie kontrakty trzem gigantom przemysłu lotniczego, takim jak Lockheed Martin, Airbus i Leonardo, na opracowanie koncepcyjnych projektów nowej generacji średnich śmigłowców wojskowych, które mają być dostarczone w latach 2035-2040. To oznacza rozpoczęcie piątego etapu badań koncepcyjnych NGRC, skupiającego się na wiropłatach o średnich zdolnościach nośnych. Chociaż NATO nie ujawniło szczegółów finansowych tych kontraktów, wcześniejsze przetargi szacują, iż każdy z nich jest wart około 6,2 miliona dolarów. Z kolei celem tych badań jest dostarczenie innowacyjnych, zintegrowanych koncepcji platform, które mogą sprostać wyzwaniom NGRC, wykorzystując najnowocześniejsze technologie i zaawansowane procesy produkcyjne w celu zapewnienia zdolności operacyjnych i wsparcia.

Czytaj też: Cyberpunk 2077 przedstawił helikoptery przyszłości, o których marzy Wojsko USA

Airbus, współpracując z Collins Aerospace (należącym do RTX), Raytheon i MBDA, spędzi następne 13 miesięcy na opracowaniu dwóch zintegrowanych koncepcji nowej generacji wiropłatów, korzystając z ich rozległego doświadczenia z europejskimi siłami zbrojnymi w celu stworzenia rozwiązań zapewniających europejską suwerenność przemysłową i wiedzę inżynieryjną. Tymczasem jednostka Sikorsky Lockheed Martin skupi się na swoim wiropłacie X2, zaawansowanym systemie zaprojektowanym do operacji w różnych domenach, a Leonardo, we współpracy z Bell Helicopter, będzie rozwijać V-280 Valor, który zbliża się do Kamienia Milowego B w ramach programu FLRAA Armii USA.

Idź do oryginalnego materiału