Netflix poszerza gamingową ofertę. Plany są ambitne!
W ramach przedstawionych wyników finansowych za czwarty kwartał 2024 roku, Netflix uchylił również sporo informacji o nadchodzących planach platformy w kontekście rozwoju sekcji gier wideo. Mobilna platforma gamingowa Netflixa sukcesywnie rośnie w siłę od przynajmniej trzech lat.
Właściciele nie mają jednak zamiaru się zatrzymywać. Jak możemy się dowiedzieć, Netflix w najbliższych czasie chce skoncentrować się na tworzeniu gier utrzymanych w kilku kluczowych gatunkach. Mowa o produkcjach imprezowych, dedykowanych dzieciom oraz fabularnych bazujących na istniejących popularnych franczyzach - często inspirowanych słynnymi na Netflixie serialami.Reklama
Największą do tej pory popularnością na Netflixie cieszyła się zremasterowana trylogia GTA przeniesiona na urządzenia mobilne - GTA 3, GTA: Vice City oraz GTA: San Andreas. W ostatnich kilku tygodniach sporym braniem cieszy się z kolei produkcja Squid Game: Unleashed, czyli tytuł inspirowany najpopularniejszym serialem na platformie - Squid Game. Co interesujące dzieło dostępne jest bezpłatnie bez konieczności posiadania jakiegokolwiek wariantu abonamentu. Wg. przedstawicieli Netflixa, Unleashed jest na dobrej ścieżce, by stać się najchętniej pobieraną grą mobilną w serwisie.
Squid Game: Unleashed to dobry przykład budowania zaangażowania i świadomości odbiorców, którzy najpierw obejrzą sobie hitowy serial, a następnie wraz ze znajomymi przystąpią do mobilnej rozgrywki.
Co z grami towarzyskimi i imprezowymi? Wg. Netflixa mają to być produkcję stanowiące ewolucję spędzania rodzinnych wieczorów z grami planszowymi. W kontekście gier dla dzieci gigant planuje stworzyć "bezpieczną przestrzeń" zarówno pozbawioną reklam, jak i nachalnego promowania zakupów w aplikacji.
Rekordy... rekordy... rekordy. Netflix przedstawia wyniki i... zwiększa ceny
Netflix ponownie ma świetny czas na rynku platform VOD, pomimo stale rosnącej konkurencji i coraz ciekawszych metod rywalizowania ze strony wspomnianych bezpośrednich konkurentów. Poznaliśmy wyniki finansowe giganta za ostatni kwartał 2024 roku.
Okazuje się, iż rok udało się zamknąć z liczbą 302 mln subskrybentów Netflixa. Ostatni kwartał przyniósł rekordowe przychody stanowiące wzrost aż o 16% z roku na rok wynoszące 10,25 mld dolarów. To istotny kamień milowy hegemona rynkowego - do tej pory Netflixowi nigdy nie udało się przebić bariery 10 mld dolarów. Przekuło się to też istotnie w zyski bagatela 1,87 mld dolarów.
Niestety świetny czas Netflixa bezpośrednio wpływa na ceny usługi platformy. Na niektórych rynkach te już wzrosły. Kwestia czasu, aż włodarze serwisu zdecydują się podwyższyć ceny również w Polsce i innych regionach świata.