Z najnowszego wywiadu z CEO Bloober Team mamy trochę informacji o przyszłości wydanej dziś gry Cronos: The New Dawn.
Cronos: The New Dawn debiutuje dziś w sklepach. Bez wątpienia jest to jedna z najważniejszych polskich nowych produkcji w tym roku. W wywiadzie dla PAP Business, prezes Bloober Team, Piotr Babieno, opowiedział o planach studia na przyszłość i o tym, co czeka Cronos: The New Dawn po dzisiejszej premierze. Zacznijmy od tego, iż Bloober Team nie przewiduje w krótkim czasie realizacji sequela.
Chociaż studio nie ma jeszcze planów kontynuacji Cronosa, to najwyraźniej pojawiło się zainteresowanie z zewnątrz dalszym rozszerzeniem uniwersum gry. Ujawnił, iż firmy z Hollywood, w tym firmy streamingowe, wyraziły zainteresowanie ewentualną adaptacją.
„Na pewno widzimy zainteresowanie ze strony różnych partnerów, największych firm z Hollywood, które się do nas zwróciły, zarówno gigantów filmowych. Jak i gigantów streamingowych, którzy chcieliby współpracować z Blooberem nad Universum Cronosa”
Pojawiła się też zapowiedź nowej, nie ujawnionej jeszcze gry.
„Kolejnym dużym krokiem dla Bloober Team będzie sięgnięcie jeszcze dalej, do jeszcze większej grupy docelowej. Tytuł, nad którym w tej chwili pracujemy, bo już rozpoczęliśmy jego reprodukcję, będzie bardzo dużą grą w imię naszej strategii, która zakłada, iż każdy kolejny projekt first party powinna być większy. Ta gra ze względu na jej założenia będzie milowym krokiem dla Bloobera”
„Jesteśmy wertykalnym deweloperem, czyli takim, który ma swoją specjalizację, wszystko, czego się nauczyliśmy wcześniej, zarówno w kontekście workflow, technologii czy gameplayu, ma swoje przełożenie w kolejnych projektach. Dzięki temu, iż wypracowaliśmy bardzo dużo rozwiązań w procesie produkcyjnym czy to „Silent Hill 2”, czy Cronosa, w kolejnych tytułach, to nasz nowy projekt będzie czerpał garściami z naszego dotychczasowego doświadczenia i wcale nie będzie musiał być ani dłuższy, ani droższy, o ile chodzi o development w stosunku do tego, co robimy. To właśnie zaleta specjalizacji w gamedevie”.
Według Babieno, dzięki tej specjalizacji, przyszłość Bloober Team wydaje się całkiem bezpieczna. Dodał, iż studio „nie walczy już tylko o pieniądze konsumentów, którzy mogą wydawać duże sumy na gry”, ponieważ na rynku jest mnóstwo gier free-to-play. Studio chce oferować raczej unikalne doświadczenia, których nie można znaleźć nigdzie indziej.
Prezes wyjaśnił, dlaczego na rynku szeroko pojętej popkultury dominują remastary, remake’i oraz reboot’y.
„To nie dotyczy tylko branży gier wideo, ale ogólnie branży rozrywkowej. Koszty produkcji są aktualnie na tyle wysokie, iż każdy boi się podjąć kreatywne ryzyko, więc najłatwiej jest robić rzeczy, które gracze, konsumenci szeroko rozumianej rozrywki, rozumieją, znają i rozpoznają. Jako Bloober Team staramy się być bardziej odważni w swoich działaniach. Mamy nadzieję, iż gracze to docenią”
Cronos: The New Dawn ukaże się na PC, PS5 i Xbox Series X/S już 5 września. Więcej szczegółów na temat nadchodzącego horroru znajdziesz w naszej recenzji.
Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.
Źródło: PAP Business.