Nikt do końca nie wiedział, jak zlokalizować Drew Carey w The Sims

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


W 2000 roku, niedługo po uruchomieniu Simowiewydawca Electronic Arts i deweloper Maxis odkryli, iż gra była popularna wśród grupy demograficznej, z której EA nigdy dotąd nie czerpała poważnej rozrywki: młodych kobiet i nastoletnich dziewcząt. „Nigdy nie chcieliśmy, aby była to gra popularna wśród dziewcząt” powiedziała oryginalna projektantka gier Roxy Wolosenko w 2022 roku. „Tworzyliśmy po prostu grę, która była dla nas interesująca. Dziewczyny po prostu to znalazły. Szczęśliwy przypadek, z którego EA przez cały czas korzysta, oferując stały dopływ dodatków, aktualizacji zawartości i partnerstw z markami, a także dzięki współpracy i występom w grach takich osobistości jak Avril Lavigne, Hilary Duff, Carly Rae Jepsen, Bebe Rexha, Vanessę Hudgens, Millie Bobby Brown i Winnie Harlow. Patrząc wstecz, wydaje się jeszcze dziwniejsze, iż pierwszą gwiazdą, która zarejestrowała się w EA i Maxis, po odkryciu ogromnej atrakcyjności serii dla nastoletnich dziewcząt, była Drew Carey.

Komik Carey, wówczas gwiazda tytułowego serialu komediowego emitowanego na antenie ABC, był jego wczesnym fanem Simowie i dwukrotnie nawiązał do gry w swoim programie, za drugim razem Maxis dostarczył niestandardowy materiał filmowy. Quid pro quo: Carey zgodził się wystąpić jako on sam Simowie„drugi pakiet rozszerzeń, Impreza domowa. Jeśli gracz urządził dobrą imprezę, Carey wpadał do niego limuzyną. „Hejyyyyyy! Mój agent powiedział, iż po prostu MUSZĘ wpaść. Rozkręćmy tę imprezę!”

Wirtualny Carey mógł się mieszać, tańczyć i w chaotycznej piaskownicy Simowierób niechciane podania każdej kobiecie i zostań w zamian spoliczkowany. „Tym razem chciał naprawdę flirtować [my] „teściowa”” zauważył jednego Simowie player w poście w Usenecie z 2001 roku”, „i ciągle wychodził na korytarz, żeby być sam i porozmawiać ze sobą, zanim zacznie rozmawiać z kimkolwiek innym. Jakby ćwiczył, co będzie mówił ludziom. […] Czy tak się zachowuje Program Drew Careya?” Inni gracze zgłaszali, iż Carey pojawiał się w ich domach, choćby jeżeli nie urządzali przyjęć ani nie wychodzili z cmentarza rodziny Gotów o północy. Gracze zmęczeni wyskakującymi okienkami Careya szukali sekretu jego zniszczenia („Jest „coś”, co opiekuje się Drew! Po prostu nie znam tej witryny… spróbuję ją znaleźć”), a jeden z nich odkrył, iż inny gość imprezy oddał na niego mocz.

W tym tygodniu w Polygon w specjalnym numerze, który nazywamy, przyglądamy się, jak różnice kulturowe wpływają na media Szok kulturowy.

„Będąc w [The Sims] to jedna z najfajniejszych rzeczy w mojej karierze” – Carey powiedział w oświadczeniu firmie Polygon, odmawiając rozwijania bardziej szczegółowych aspektów swojego wyglądu.

„Utwór Drew Carey był bardzo organiczny. Był na tyle hojny, iż powiedział: „Tak, całkowicie, wciągnij mnie do swojej gry”” – mówi Patrick Buechner, który w latach 1995–2015 pracował w dziale marketingu i zarządzania w EA i Maxis. Carey, amerykański komiks emitowany w amerykańskiej sieci, niekoniecznie był znany ze swojego ogólnoświatowego uroku, ale nie było to brane pod uwagę. „Tak naprawdę nie patrzyli na Drew Careya jak na osobę, która będzie sprzedawać grę w Bangladeszu” – mówi Jake Simpson, inżynier w EA w latach 2001–2006.

Gdy Impreza domowa został przetłumaczony na włoski i hiszpański, charakter i wygląd Careya zostały zachowane, ale usunięto jego nazwisko – brzmiało po prostu „Drew la Celebrità” i „Drew el Famoso” – przypuszczalnie zakładając, iż osoby mówiące po włosku i hiszpańsku nie rozpoznają jego nazwa. W mniej oczywisty sposób w języku polskim, szwedzkim i niemieckim Carey został błędnie przedstawiony jako „Ewa”, „Ylva” i „Nadine”. – To znaczy, to mężczyzna, i to dobrze znany, mający imię – odpowiedział jeden z niemieckich graczy. „Nie mogą tak po prostu napisać tam Nadine!!!”

„Niemcy robią to, co robią Niemcy. Nie mam pojęcia, kim jest Nadine” – mówi Buechner. Buechner pamięta, iż ​​biuro EA w Kolonii otrzymało szczególnie długą smycz od siedziby wydawcy w Redwood City. Kolonii udało się na przykład zawrzeć umowę dotyczącą integracji produktów dotyczącą podziału zysków pomiędzy firmami Simowie i prawicowy niemiecki tabloid Bild bez wiedzy nikogo w Kalifornii. „W tamtym czasie” – mówi Buechner – „EA było bardzo podobne do: Niemcy mogą zrobić wszystko, co Niemcy muszą, aby sprzedać gry.”

To nie tak teraz działa. Gwiazda telewizji sieciowej nie zostanie upuszczona bez awansu do głównej serii gier wideo – aby ją zdobyć oddał mocznie mniej – bez żadnych przemyśleń marketingowych poza tym, iż brzmiało fajnie, a gwiazda zrobiłaby to za niewielkie pieniądze, z prawdziwego uczucia do gry. Simowie nie jest już tylko franczyzą amerykańską, ale globalną. jeżeli w grze pojawi się ktoś taki jak Katy Perry, regionalne biuro Electronic Arts nie będzie mogło decydować, czy jej nowe imię to Nadine.

Logiczną kontynuacją pojawienia się Careya było rozszerzenie z 2003 roku Supergwiazdaco rozwiązało problem ograniczonej rozpoznawalności nazwiska Carey poprzez rejestrowanie gwiazd wykładniczo bardziej znanych. W grze pojawili się między innymi Avril Lavigne, Christina Aguilera, Jon Bon Jovi i Sarah McLachlan. Kolonia zapewniła dodatkowy lokalny urok, dodając gwiazdy z Niemiec i Belgii jako postacie do pobrania.

Supergwiazda odniosła sukces i zaostrzyła apetyt EA na więcej podobnych rozszerzeń, ale doświadczenie w negocjowaniu i zarządzaniu wizerunkiem wielu czołowych talentów i ich zespołów zarządzających wymagało tak nieoczekiwanego wysiłku, iż Maxis był w stanie przez jakiś czas odsunąć się od pracy z gwiazdami. („Są rzeczy, które robią Simowie, a których nie da się zrobić celebrytom” – mówi Simpson. „[Avril Lavigne] nie mogę sikać na podłogę, wiesz co mam na myśli? Nie może całować się z innymi kobietami.”) Kolejnym dowodem na związane z tym wyzwania jest to, iż dziesięć lat później Maxis i EA wynegocjowały z Lady Gagą duże partnerstwo w sprawie podobnego dodatku, The Sims 3: Czas seansu; potem umowa nie doszła do skutku i została przerobiona dla Katy Perry.

Zdjęcie: Maxis/Electronic Arts

Jednak 20 lat istnienia Internetu społecznościowego przyniosło nowe rozwiązanie problemu Drew Careya. Dziś nie trzeba być sławnym na całym świecie, aby mieć ogólnoświatowy zasięg. Komu potrzebna Lady Gaga, skoro Baby Ariel może mieć taki sam wpływ za ułamek kłopotów?

Ariel, która zyskała sławę w mediach społecznościowych dzięki platformie Musical.ly (później TikTok) do synchronizacji ruchu warg, pojawiła się w 2018 r. Simy 4 ekspansja Zdobądź sławę. „Kim ona jest? I dlaczego w grze występuje muzyk YouTuber, a nie aktorka?” – napisał jeden zaniepokojony fan Simsów. Inny: „Mam na myśli, daj spokój… „gwiazda” musicalu… naprawdę? To najlepsze, co mogli zrobić?” „Wolę prawdziwe gwiazdy, takie jak Marilyn Monroe, Britney Spears, aktorzy klasyczni”.

Derek Jacobi i Kathryn Hunter nie pojawią się w The Sims w najbliższym czasie. Baby Ariel ma 36,8 miliona obserwujących na TikToku. Lucy Hale, której w 2015 roku zapłacono za udostępnienie swojego wizerunku jako Simki, ma 23,8 miliona obserwujących na Instagramie. Millie Bobby Brown, mianowana w 2018 roku „Ambasadorem Sims”, ma 63,4 miliona na Instagramie.

Pomimo ich szerokiego zasięgu, Brown i in. to, w żargonie popularnego podcastu o gwiazdach Kto? Tygodnik, „Kto” – nazwa pochodzi od tego, o co możesz zapytać, gdy o nich usłyszysz. Whos to rodzaj aspirującej klasy celebrytów lub wpływowych osób, która w sposób przejrzysty i transakcyjny wykorzystuje dźwignie zdobywania i utrzymywania sławy: sponsorowane treści, podcasty, linie do pielęgnacji skóry i salsy.

Iggy Azalea bierze pieniądze, aby zapytać swoich obserwujących, w jakim sklepie powinien znaleźć się jej Sim The Sims 4: Do dzieła to zachowanie Kto; Christina Aguilera nigdy by tego nie zrobiła. Ale Who będzie promować The Sims chętnie, profesjonalnie i poprzez ogromną obecność w mediach społecznościowych – w idealnym przypadku, przez dużą publiczność składającą się z nastoletnich dziewcząt. Dziewczęta i młode kobiety przez cały czas są siłą napędową The Sims, ale sposoby, w jakie EA może do nich dotrzeć, zmieniły się na korzyść firmy. Globalna franczyza gier wideo, taka jak Simowie nie działa już w kontekście amerykańskim czy niemieckim, ale w kontekście internetowym. W Internecie ktoś taki jak Iggy Azalea czy Bebe Rexha może być znany każdej nastolatki w każdym kraju, a lokalizacja nie jest wymagana. jeżeli jesteś offline, być może nie znasz nazw gier, ale The Sims nie jest grą dla osób, które są offline. W tym momencie, co jest?

Ale biorąc pod uwagę wszystkie korzyści, jakie Internet przyniósł działowi marketingu EA tańszy talent, większy zasięg — nic, co kiedykolwiek opublikowała w swoich kanałach społecznościowych, nie wywarło tak dużego wpływu jak Simowie Keke Palmera podczas trójkąta. W 2023 r Nie aktorka zyskała popularność dzięki graniu The Sims 4 — rozbudowany i zepsuty modami; Palmer była zagorzałą fanką – na swoim Instagramie na żywo. Palmer opowiedziała dramat romantycznego życia swoich Simów, reagując szokiem, gdy jeden z jej Simów podjął się uprawiania seksu oralnego z innym, który siedział w toalecie. „Tak, kochanie, to Keke Palmer w erze graczy” – napisał Buzzfeed News. Nie można kupić PR w ten sposób; EA nie żyje w epoce seksu oralnego w toalecie.

Oficjalna kooperacja Palmera i EA, nawiązana po tym wirusowym momencie, doprowadziło do krótkiego spotu wirtualnego Palmera z psemgdzie pies demonstruje, iż ma kilka możliwości apaszki. Nie porównywało się. Instagram Palmera eksplodował nie dlatego, iż był lubieżny, ale dlatego, iż był osobisty. Jej gra była chaotyczna i niestandardowa. Było jasne, ile frajdy może sprawiać zabawa i niszczenie tej piaskownicy.

„[In The Sims] Sprawiłbym, iż wszyscy zajdą w ciążę” – powiedziała Chappell Roan w wirusowym TikToku na początku października tego roku. „Sprawiłbym, iż każdy miałby bliźniacze małe kosmitów. Byłem dziwakiem i próbowałem oszukać kod, aby wszyscy byli nadzy. […] Chciałem tylko rozebrać wszystkich do nagości. To jest to. Gdy Simowie została wydana po raz pierwszy, EA martwiło się, iż estetyka jest zbyt amerykańska, aby można ją było przetłumaczyć na całym świecie – ale każdy rozumie domek dla lalek i każdy rozumie całowanie lalek w domku dla lalek.

The Sims trwa, ponieważ kiedy daje swoim widzom Drew Careya, publiczność grzebie go w wannie z hydromasażem. Kiedy The Sims daje swoim widzom Małą Ariel, publiczność uwodzi ją wampirzycą. Grać jest językiem uniwersalnym, ale bałagan jest lepszy. Kto na tym świecie nie lubi bałaganu?



Source link

Idź do oryginalnego materiału