Nintendo mówi zdecydowane „nie” sztucznej inteligencji

2 dni temu

Japoński weteran branży rozrywkowej zapewnił fanów, iż w najbliższym czasie zdecydowanie nie użyje generatywnej sztucznej inteligencji w swoich tytułach.

Ostatnie lata fani Nintendo mogą z całą pewnością zaliczyć do udanych. Na japońską konsolę przenośną wydano mnóstwo przebojowych tytułów. Dostaliśmy m.in. „The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom”, „Super Mario Bros. Wonder” i solidne remastery klasyków, takie jak „Paper Mario: The Thousand-Year Door”. Ponadto Japończycy potwierdzili, iż ich następna konsola, wstępnie nazwana Switch 2, zostanie ujawniona jeszcze w 2024 roku.

Główne obawy Nintendo w związku z AI budzą prawa autorskie

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

I choć przyszłość może być ekscytująca to istnieją pewne aspekty, którymi gracze nie są szczególnie zachwyceni. Jednym z kontrowersyjnych tematów jest wykorzystanie AI w grach. Rozwój rozwiązań takich jak ChatGPT i Midjourney budzi obawy artystów i pisarzy, którzy tracą pracę z powodu firm wdrażających te nowe technologie. choćby branża gier nie jest na to odporna, co potwierdzają firmy takie jak Wizards of the Coast i Square Enix.

Podczas spotkania z inwestorami Nintendo ujawniło swoje stanowisko w sprawie generatywnej sztucznej inteligencji. Prezes firmy, Shuntaro Furukawa, poinformował, iż firma nie ma w planach korzystania z AI w celu innym niż zachowania NPC. Japończycy obawiają się bowiem naruszania praw własności innych twórców, ze względu na brak pewności na czyich dziełach (i czy za zgodą autora) ćwiczone były popularne modele.

Super Mario Bros. Wonder

Furukawa wyjaśnia, iż Nintendo ma „dziesięciolecia know-how w tworzeniu optymalnych doświadczeń w grach”. I chociaż firma pozostanie otwarta na rozwój technologi, to chce przez cały czas tworzyć unikalne treści, których nie można odtworzyć przy użyciu samego AI. Stoi to w sprzeczności do Microsoftu i ich konsoli Xbox. Amerykanie wyraźnie bowiem wskazywali, iż planują wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia zadań i pisania dialogów.

Idź do oryginalnego materiału