Nintendo potrafi w magię. Reklama Switcha 2 podbija serca fanów

15 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Nintendo po raz kolejny udowodniło, iż zna przepis na sukces w branży elektronicznej rozrywki. W najnowszej kampanii promującej system Nintendo Switch 2, japońska firma sięgnęła po kultowe wspomnienia sprzed ponad trzech dekad - przywracając do życia swoją legendarną reklamę z lat 90. i... samego Paula Rudda, hollywoodzką gwiazdę, która w niej już raz wystąpiła. Aktor znany z roli Ant-Mana w filmach z uniwersum MCU (Marvel Cinematic Universe), ponownie wcielił się w postać ze spotu promocyjnego Super Nintendo Entertainment System (SNES), w której wystąpił w 1991 roku. Efekt? Musicie to sami zobaczyć.


Nowa reklama Switcha 2 - zatytułowana "Now You’re Playing Together" ("Teraz gracie razem") - to nie jest zwykła promocja konsoli, ale świetne nawiązanie do historii marki. Występujący w roli głównej Paul Rudd - jakby zatrzymał czas - pojawia się w niemal identycznej stylizacji, jaką miał na sobie w spocie SNESa ponad 34 lata temu, a klimat reklamy - od muzyki po dodatki w tle jak choćby mgła - nawiązuje oryginału z 1991 roku.Reklama


Jednak tym razem atmosfera spotu jest znacznie cieplejsza i rodzinna. Zamiast nocnej, nieco mrocznej scenerii, przebitek z tajemniczymi cieniami i sylwetkami, które schodzą się, by podglądać głównego bohatera, Paul Rudd gra w zaciszu domowym w Mario Kart World ze swoją rodziną, korzystając z nowej funkcji GameChata - wbudowanego systemu komunikacji audio-wideo. Na ekranie przewija się m.in. Joe Lo Truglio znany m.in. z komediowej serii "Brooklyn 9-9", który zadaje głównemu bohaterowi rozbrajające pytanie: "Dlaczego wyglądasz, jakbyś był w boys bandzie?".


Nowa generacja systemu Nintendo


Chociaż spot reklamowy został nakręcony tak, by wywoływać uczucie nostalgii, to w rzeczywistości Nintendo nie zamierza cofać się do przeszłości i do swojego nowego systemu wprowadza sporo innowacji. Wraz z premierą Switcha 2, która odbędzie się 5 czerwca 2025 roku, użytkownicy otrzymają zupełnie nową konsolę, nie kosmetyczną aktualizację sprzętową.


GameChat, ulepszony interfejs systemowy oraz nowa wersja kontrolerów JoyCon mają zapewnić jeszcze większy komfort zabawy. Sporą uwagę przyciąga także tytuł startowy, gra Mario Kart World, który ma przenieść kultową serię do otwartego świata - coś na wzór Forzy Horizon. Cena? 2 199 zł za podstawowy model, a za zestaw z grą Mario Kart World trzeba będzie dopłacić 200 złotych.


Doskonała gra na sentymentach


Nintendo gra na emocjach i robi to po mistrzowsku. Powrót Paula Rudda do reklamy Nintendo to świetny chwyt marketingowy, który dla pokolenia graczy pamiętających SNES’a będzie niezwykle emocjonalną podróżą. Hasło "Now you’re playing with power" ("Teraz grasz z mocą") przez lata łączyło pokolenia graczy, teraz jego nowa "Now you’re playing together" ("Teraz gracie razem") będzie wyznaczać nowy kierunek.
Idź do oryginalnego materiału