Nintendo przegrywa bitwę znaków towarowych w Super Mario Grocery Store

cyberfeed.pl 3 tygodni temu


Właściciel sklepu spożywczego Super Mario w San Ramón, Costa Rica odniósł zwycięstwo nad Nintendo 28 stycznia, mówiąc swoim obserwatorom na Facebooku, iż próba masowego twórcy gier wideo została odrzucona przez rejestrację kraju Nacional. Post został po raz pierwszy zauważony Użytkownik Resetera.

W procesie naszego własnego raportowania Polygon otrzymał kilka dokumentów od prawnika reprezentującego właściciela Super Mario, Jose Mario Alfaro González potwierdzającego jego historię. Nintendo nie odpowiedział na prośbę o komentarz.

González po raz pierwszy złożył wniosek o znak towarowy Super Mario w grudniu 2013 r. Dopiero próbował odnowić swój znak towarowy w marcu 2024 Canasta Básicalokalne oznaczenie niezbędnych rzeczy, takich jak ryż, fasola i kawa, które po raz pierwszy zauważyło Nintendo. Agent reprezentujący Nintendo of America – którego biuro, wskazują, iż regularnie zajmuje się znakami warunkowymi własności intelektualnej firmy w Kostaryce – złożył oficjalny sprzeciw wobec znaku towarowego Gonzáleza z rejestracją Nacional w lipcu 2024 r.

Opozycja złożona w imieniu Nintendo przytoczyła trzy główne problemy, twierdząc, iż sklep spożywczy Super Mario sprzedał więcej niż tylko Canasta Básica I tylko wykorzystał tę klasyfikację do ukrycia imitacji, wykorzystano zdjęcia Mario z franczyzy Super Mario, aby promować się na Facebooku, i miał wcześniej wiedzę na temat Mario i serii Super Mario ze względu na jego pończochy produktów z postaciami Super Mario.

Prawnik Gonzáleza argumentował, iż sklep spożywczy Super Mario mocno działa w ramach wybranej specyfikacji jako dostawca Canasta Básica (Kategoria, dla której Nintendo nie jest właścicielem znaku towarowego Super Mario) i nigdy nie promowało Nintendo of America Products (pobieżne wyszukiwanie Polygona ujawniło wiele zabawek do gier Super Mario opublikowanych na stronie sklepu na Facebooku, aby były nieoficjalnymi bootlegsami). Zwrócił także uwagę na użycie „super” w Kostaryce jako slangu do „supermarketu”, a nie jako superlatywnego, jak w przypadku serii Super Mario.

Po dokonaniu przeglądu doradca prawny z rejestracją Nacional zakończył się w listopadzie 2024 r. Opozycja podniesiona przez przedstawiciela Nintendo z Ameryki nie miała żadnych zasług. Agencja oficjalnie zaakceptowała odnowienie znaku towarowego Gonzáleza miesiąc później. Nintendo jest w stanie odwołać się od tej decyzji, ale nic nie wskazuje na to lub zrobi to w momencie pisania.

Wiele online uważało ze sklepu spożywczego Super Mario, nowoczesną sytuację Davida i Goliata, świętując zwycięstwo małego faceta nad wielomiliardową korporacją. Nintendo w ostatnich latach znano z wytrwałego sporu, głównie przeciwko te Kto ułatwiać współzawodnictwo gier wideo, ale także w obronie patentów, jak w przypadku klonu Pokémon Palworld. Dobra lub złe, słynnie przyjazne rodzinie Nintendo jest dziś postrzegane jako coś w rodzaju tyranu, choć Długo oczekiwane ujawnienie Z Switch 2 nieco uspokoił te rozmowy.

Jeśli chodzi o González, wydaje się szczęśliwy, iż może prowadzić swój supermarket, tak jak od ponad dekady, Super Mario imienia.



Source link

Idź do oryginalnego materiału