W skrócie:
Nintendo Switch 2 korzysta z układu NVIDII z Tensor i RT Cores. Obsługuje DLSS, ray tracing i AI-upscaling.Konsola pozwala grać w 4K w trybie zadokowanym i osiąga do 120 FPS w 1080p w trybie przenośnym.Zastosowanie technologii NVIDIA G-SYNC zapewni płynność bez rwania obrazu, a wsparcie dla HDR poprawi wrażenia wizualne.
Sercem jest AI, nie tylko GPU
Switch 2 został zaprojektowany z myślą o nowej erze gier przenośnych. Jak wynika z informacji udostępnionych przez NVIDIĘ, konsola korzysta z dedykowanych rdzeni Tensor oraz RT, znanych z kart graficznych GeForce RTX. Dzięki temu Switch 2 zyskał wsparcie dla ray tracingu w czasie rzeczywistym oraz technologii DLSS (Deep Learning Super Sampling), która pozwala sztucznie zwiększać rozdzielczość obrazu bez utraty jakości.Reklama
Co ważne, rdzenie Tensor wykorzystywane są nie tylko do grafiki. Switch 2 obsłuży również śledzenie twarzy i usuwanie tła w wideoczatach (to może być istotnym dodatkiem dla twórców i fanów streamingu). To element szerszej strategii Nintendo: konsola ma być nie tylko sprzętem do gier, ale też multimedialnym centrum społecznościowym.
4K, HDR i choćby 120 klatek na sekundę
W trybie zadokowanym Switch 2 będzie w stanie wyświetlać gry w rozdzielczości 4K z włączonym HDR, korzystając z mechanizmów AI-upscalingu. Tryb handheld również został solidnie podrasowany - urządzenie ma wyciągać do 120 FPS w 1080p, wspierając zmienną częstotliwość odświeżania (VRR) i technologię NVIDIA G-SYNC.
Według NVIDII, wydajność graficzna nowej konsoli jest 10-krotnie wyższa niż w pierwszym Switchu. To przepaść, która może całkowicie zmienić sposób, w jaki myślimy o grach przenośnych. Szczególnie iż gry pokroju Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3 - dotąd ledwo grywalne - otrzymają teraz pełnoprawne, płynne porty. Cyberpunk 2077 na nowym Switchu ma działać choćby w 40 klatkach na sekundę.
Nowe narzędzia dla deweloperów
W tle tych wszystkich nowinek technologicznych kryje się jeszcze jedno: duży skok jakościowy dla twórców gier. Nintendo przy wsparciu NVIDII przygotowało zestaw narzędzi i API, które mają przyspieszyć tworzenie gier, poprawić symulację fizyki i umożliwić szybsze wdrażanie zaawansowanych efektów wizualnych.
To może zachęcić studia AAA, które dotąd nie traktowały pierwszego Switcha jako priorytetu. Switch 2 to - jak podkreśla NVIDIA - efekt ponad tysiąca lat inżynierskiej pracy (czyli 1000 lat przeliczeniowych, jeżeli wliczyć wszystkich zaangażowanych inżynierów).
Nintendo Switch w Polsce będzie kosztował 2199 złotych. Nie znamy jeszcze pełnej listy gier startowych, ale już teraz wiadomo, iż znajdą się na niej:
Mario Kart WorldNintendo Switch 2 Welcome TourCyberpunk 2077 Ultimate EditionSplit FictionThe Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch 2 Edition)The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Switch 2 Edition)Hitman World of Assassination Signature EditionBravely Default Flying Fairy HD RemasterYakuza 0 Director's CutDeltarune Chapters 1,2,3 and 4FortniteCivilization VIISurvival KidsKunitsu-Gami: Path of the GoddessPuyo Puyo Tetris 2SRune Factory: Guardians of AzumaFast FusionNobunaga's Ambition: Awakening Complete EditionStreet Fighter 6 Standard EditionStreet Fighter 6 Years 1-2 Fighter EditionArcade Archives 2 RIDGE RACERHogwarts Legacy
Premiera Nintendo Switch 2 już 5 czerwca.
Czy wiesz, że...
Pierwszy prototyp konsoli Nintendo Switch powstał jeszcze w 2014 roku i przypominał... tablet z dołączanym kontrolerem z Wii U. Nintendo długo eksperymentowało z różnymi wariantami - w tym wersją z podwójnym ekranem i modelami składanymi - zanim zdecydowało się na hybrydową konstrukcję znaną z wersji finalnej. Pomysł połączenia grania stacjonarnego z mobilnym był rozwijany równolegle z pracami nad The Legend of Zelda: Breath of the Wild.