[Your year-end holiday and/or cultural tradition of choice] przyszedł wcześniej STALKER 2: Serce Czarnobyla graczy, tak jak w grze najnowszy patch rozwiązuje ponad 1800 problemów, które wciąż występują w grze o przetrwaniu w otwartym świecie od jej premiery 20 listopada.
Największe zmiany zarezerwowane zostały dla systemu A-Life, autorskiego pakietu funkcji sztucznej inteligencji, twórcy STALKERA, firmy GSC Game World. A-Life w dużej mierze sprawia, iż seria wydaje się tak wciągająca, ponieważ pozwala ogromnej populacji NPC, którzy wykonują dynamiczne zachowania, takie jak zwiad, zabezpieczanie strategicznych przyczółków i plądrowanie zwłok, choćby gdy gracza nie ma w pobliżu. Chwila STALKER 2 miało być wizytówką studia A-Life 2.0 potwierdzone podejrzenia iż niedługo po wydaniu nie działa zgodnie z oczekiwaniami i obiecał, iż naprawienie tego stanie się priorytetem.
Czwartkowa łatka wprowadza różne zmiany w A-Life, takie jak NPC, którzy nie pojawiają się już za plecami gracza, częstsze spotkania z wędrującymi NPC, zwiększenie odległości, z której gracz może widzieć NPC, ulepszoną nawigację NPC, zwiększoną motywację NPC do poszerzanie terytorium i atakowanie wrogów oraz zróżnicowane frakcje NPC i rozmiary grup. GSC Game World stwierdziło, iż to dopiero pierwsza wersja poprawek A-Life STALKER 2ale gracze już są raportowanie ulepszony wzruszenie religijne podczas eksploracji strefy zamkniętej gry.
Poprawki spoza A-Life obejmują usunięcie problemów, takich jak zbyt szybkie wykrywanie przez NPC kucających graczy, pozostawanie neutralnych, gdy gracz uderza ich atakiem wręcz oraz NPC kontynuujący walkę podczas zbliżających się emisji. STALKER 2 Gracze powinni być również szczęśliwi, gdy dowiedzą się, iż Snorks będzie znacznie mniej agresywny dzięki 30% wzrostowi czasu odnowienia ich umiejętności, a psy-psy nie będą w stanie przywoływać fantomów tak gwałtownie i w tak dużej liczbie jak poprzednio. Pełne informacje o łatce można znaleźć Tutaj.
STALKER 2 otrzymała wiele dużych poprawek popremierowych i z każdą z nich wydajność gry uległa znacznej poprawie. Być może nie dotarł do najlepszego stanu, częściowo dzięki oczywiste przeszkody wprowadzone przez wojnę Rosji na Ukrainie, ale miło jest wiedzieć, iż GSC Game World dokłada wszelkich starań, aby gra spełniała zarówno własne cele, jak i oczekiwania graczy przed premierą planowanych rozszerzeń.