Nowy Podręcznik gracza D&D dodaje funkcje mistrzostwa w posługiwaniu się bronią dla wojowników

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Granie w Dungeons & Dragons 5. edycji jest bardzo różne w zależności od tego, czy twoja postać jest czarodziejem, czy też wojowniczym tankiem. Dzieje się tak, ponieważ klasy bojowe, takie jak Wojownik i Łowca, zwykle oferują mniej wyborów, jeżeli chodzi o to, jak używać swoich akcji w walce. Podręcznik gracza (2024) dodaje do gry po raz pierwszy coś o nazwie Weapon Mastery. Zmiana ta powinna pomóc zbliżyć do siebie te niegdyś różne klasy, jednocześnie oferując opcje o niskiej złożoności dla wszystkich, kto ich chce.

Główny projektant D&D Jeremy Crawford powiedział Polygon, iż odblokowanie większej liczby wyborów było jednym z głównych celów projektowych nowej książki, szczególnie dla postaci skupionych na broni, którym projektanci chcieli dać więcej opcji taktycznych w walce. Na początku rozważali zapewnienie wszystkim klasom walki wersji manewrów używanych przez podklasę Battle Master Fighter, które pozwalają im rozpraszać, rozbrajać lub potykać wrogów. Jednak testy gry wykazały, iż podczas gdy niektórzy przyjęli z zadowoleniem dodatkowe opcje, inni byli zniechęceni nowym poziomem złożoności podczas grania Barbarzyńcą, Wojownikiem lub Łotrzykiem.

Kiedy zastanawiałem się, co można zrobić, aby postacie skupione na broni były bardziej przekonujące, Crawfordowi przyszło do głowy, iż musi bardziej skupić się na samej broni. Doprowadziło to do opracowania Mistrzostwo w posługiwaniu się bronią system, który został dobrze przyjęty zarówno podczas wewnętrznych testów gry, jak i Materiały testowe Uneared ArcanaNowa funkcja klasowa dostępna dla barbarzyńców, wojowników, łotrzyków, paladynów i łowców pozwala im trenować, aby odblokować specjalne adekwatności broni białej, wykraczające poza podstawowe obrażenia i typ używane przez wszystkie postacie.

Na przykład, Barbarzyńca, który wybiera Battlese Weapon Mastery, może powalić trafione stworzenie na ziemię, podczas gdy Rogue może dręczyć wroga swoim rapierem, zapewniając mu przewagę w kolejnym rzucie ataku. Wojownicy uzyskują mistrzostwo w trzech broniach na 1 poziomie, więc mogą zmieniać między wieloma taktykami, potencjalnie rozpoczynając walkę, spowalniając wrogów swoim długim łukiem, zanim wyciągną halabardę, której mogą użyć do ataku, a następnie rozszczepić się na drugim stworzeniu w zasięgu. Postacie mogą zamienić niektóre ze swoich wyborów po długim odpoczynku i odblokować więcej opcji w miarę zdobywania poziomów, zachęcając je do noszenia przy sobie małego arsenału, aby miały opcje w zależności od tego, czy przydatne byłoby popychanie wrogów młotem bojowym, czy próba wyprowadzenia ich z równowagi morningstarem.

Inne drobne zmiany dają wojownikom więcej decyzji do podjęcia. W książce z 2014 roku barbarzyńcy z podklasą Path of the Totem Warrior sprzymierzyli się ze specyficznym zwierzęciem, aby uzyskać specjalne zdolności podczas wściekłości, przy czym totem niedźwiedzia zapewniał im odporność na większość form obrażeń, a orzeł pozwalał im pędzić po polu bitwy bez martwienia się o ataki okazjonalne. Zamiast podejmować jednorazową decyzję podczas wybierania podklasy, zmieniona wersja, nazwana Wild Heart, pozwala graczom wybrać, które zwierzę będą wykorzystywać, gdy wpadną w szał, aby mogli zdecydować, jakie moce najlepiej pasują do sytuacji.

Wojownicy mogą również dodatkowo korzystać ze zdolności leczniczej Second Wind przed odpoczynkiem i mogą jej używać do dodawania do nieudanego testu zdolności, zamiast odzyskiwania punktów życia. Po piątym poziomie zdolność powszechnie używana podczas szczególnie trudnych starć może być używana zarówno do poruszania się I leczyć. Łotrzykowie mogą w podobny sposób wymieniać swoje kostki ataku podstępnego na efekty takie jak zatruwanie lub potykanie wrogów.

Skupienie się na wyborze ukształtowało również decyzje, które podklasy zostaną uwzględnione w książce. Większość z tych pierwotnie opublikowanych w 2014 r. przez cały czas tam jest, ale bardziej nietypowe opcje, takie jak Psi Warrior i Fey Wanderer pierwotnie opublikowane w Kocioł Wszystkiego Tashizostały również dodane.

„Zasadniczo szukaliśmy smaków lodów: waniliowego, który jest bardzo prosty i naprawdę oddaje tożsamość klasy, czekoladowego, który jest bardziej złożony, oraz nietypowych smaków, takich jak ciasteczka z kremem lub pistacje, które pozwalają naprawdę poznać klasę” – powiedział Crawford.

Lochy i Smoki Podręcznik gracza (2024) jest już dostępny.



Source link

Idź do oryginalnego materiału