Firma NVIDIA zaprezentowała trzy wyczekiwane gry action podczas konferencji GDC 2025, które mogą osiągnąć niezwykle wysoką liczbę klatek na sekundę dzięki technologii DLSS 4 Multi Frame Generation. Są to: Lost Soul Aside, Stellar Blade oraz Tides of Annihilation – wszystkie stworzone przez azjatyckich deweloperów. Informację podał WccfTech.
Gra Lost Soul Aside, tworzona przez siedem lat, będzie miała swoją premierę 30 maja na platformach PC oraz PlayStation 5. Jest to pierwsza gra single-player opublikowana przez Sony Interactive Entertainment równocześnie na dwóch platformach. Tytuł oparto o silnik Unreal Engine 4, obsługuje on także ray tracing i może osiągać choćby 500 klatek na sekundę.
Stellar Blade, produkcja koreańskiego studia Shift Up, która wcześniej z sukcesem zadebiutowała na PlayStation 5, trafi na PC już w czerwcu. Gra wykorzystuje Unreal Engine 4, zapewniając rozgrywkę z prędkością do 371 klatek na sekundę.
Tides of Annihilation, tytuł inspirowany legendami o królu Arturze, ukaże się w 2026 roku. Gra oparta jest o nowoczesny silnik Unreal Engine 5, osiągając do 359 klatek na sekundę. Wszystkie tytuły testowano na karcie graficznej GeForce RTX 5090, w rozdzielczości 4K, aby maksymalnie wykorzystać potencjał wysokiego framerate'u.
Warto jednak poczekać na oficjalną premierę tych gier, zanim ocenimy ich rzeczywistą płynność. choćby bardzo wysoka liczba klatek na sekundę nie zagwarantuje komfortu rozgrywki, jeżeli pojawią się problemy optymalizacyjne.