Nvidia szykuje platformę na bazie architektury ARM dla konsumenckich komputerów PC. Premiera podobno ma się odbyć we wrześniu 2025 roku.
Nvidia ogłosiła plany wprowadzenia na rynek platformy opartej na architekturze ARM dla konsumenckich komputerów PC, co stanowi ambitny krok ku wejściu na rynek procesorów CPU. Premiera ma odbyć się we wrześniu 2025 roku i będzie skierowana na urządzenia z wyższej półki, a szersza dostępność przewidywana jest na marzec 2026 roku. Nvidia opiera swoje działania na doświadczeniu zdobytym przy projektowaniu procesorów Grace i Tegra oraz na silnej pozycji w branży serwerów AI i kart graficznych. Analitycy uważają, iż te kompetencje mogą zapewnić Nvidii przewagę na rynku konsumenckich PC, gdzie zamierza konkurować.
Ciekawy jest również sam moment wejścia na rynek. Zbiega się on z końcem umowy Qualcommu z Microsoftem na dostarczanie jedynych opartych na architekturze ARM układów dla środowiska Windows. To natomiast otwiera rynek na nowych graczy i zwiastuje wzrost konkurencji w przestrzeni PC z systemem Windows i architekturą ARM.
Nvidia może podążyć jedną z dwóch dróg: stworzyć bardziej uniwersalny układ z wbudowaną grafiką, który stanie w szranki z produktami AMD, Intela i Qualcommu, lub opracować procesor o wysokiej wydajności, przeznaczony dla graczy, który można sparować z dedykowanym GPU. Ta druga opcja miałaby na celu konkurowanie z tradycyjnymi rozwiązaniami x86 w sektorze gamingowym.
Warto przypomnieć, iż Nvidia próbowała już swoich sił na rynku PC w 2011 roku wraz z premierą Windowsa RT, jednak tamto podejście, podobnie jak sam Windows RT, nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.