To zmiana, która przeszła pod radar.
Gdy Rockstar zapowiadał wersję gry na konsole nowej generacji, wydawało się, iż główny nacisk zostanie położony na wydajność. Ale tak naprawdę, Rockstar skupił się na maksymalnym wykorzystaniu mocy graficznej tych konsol. Dlatego wykorzystanie ray tracingu miało być znacznie ważniejsze niż reszta.
Mimo to na początku nie było to prawdą. Jednak po przybyciu tzw Wojny narkotykowe w Los Santos aktualizacja, chyba się zmieniło. Gra, w zaskakujący sposób, otrzymała niezwykłą aktualizację korzystania z ray tracingu, która pojawiła się „ukryta” po tej ostatniej aktualizacji.
Nowe odbicia i lepsze wykorzystanie procesów ray tracingu
Kiedy aktualizacja ulepszonej wersji GTA V na PlayStation 5 i Xboksa X Series X|S, wspomniano, iż wykorzysta technologię ray tracingu. Początkowo przy tym, co te konsole mogły osiągnąć dzięki tej technologii, poprzeczka była postawiona bardzo wysoko. Ale po pojawieniu się aktualizacji wszystko się rozpadło.
Wydajność i wykorzystanie ray tracingu były bardzo słabe. Można choćby powiedzieć, iż było to prawie nieocenione. Gracze to skrytykowali. choćby najsłynniejsze fora fanów Rockstar pełne były porównań gry z włączonym i wyłączonym ray tracingiem. I chociaż sądzono, iż tak pozostanie, co zaskakujące, najnowsza aktualizacja zmieniła sytuację.
Po aktualizacji Los Santos Drug Wars w ukryciu dodano zmiany graficzne, które bezpośrednio wpływają na tę technologię. Użytkownik YouTube GTASeriesVideos udostępnił krótki film pokazujący niektóre zmiany wprowadzone w tej nowej technologii.
Jak widać na filmie, poprawiono odbicia w kryształach i ich reakcję na światło. Ponadto, jak widzimy w tweecie, poprawiono również odbicia zarówno w lakierze samochodowym, jak i zadrapania lakieru na ulicy. Te zaskakujące zmiany nie dodają zawartości bezpośrednio do gry, ale docenią to fani graficznego aspektu gier wideo.
Obejrzyj poniżej film porównawczy nowych dodatków do GTA V wykorzystujących ray tracing!
Source: gamefreaks365.com