Oficjalnie: Valve pokazuje „Steam Frame”. To lekkie gogle VR, które obsłużą całą Twoją bibliotekę Steam (i nie tylko)

2 godzin temu

Koniec domysłów. Valve oficjalnie odsłoniło karty, uruchamiając stronę produktu dla swoich nowych gogli VR – Steam Frame.

Urządzenie jest reklamowane hasłem „Twoje gry w każdym wymiarze” i ma być pomostem między graniem na PC a mobilną swobodą.

Hybryda: Streaming + Stand-alone

Valve promuje Steam Frame jako urządzenie „streaming-first”. W zestawie znajdziemy dedykowany adapter bezprzewodowy 6GHz. Gogle posiadają podwójne radio: jedno dedykowane wyłącznie do streamingu obrazu i dźwięku z PC, a drugie do łączenia z Wi-Fi. Ma to wyeliminować opóźnienia i konkurencję o pasmo.

Jednak Valve wprost pisze: „obsługuje również tryb stand-alone”. To potwierdza wcześniejsze doniesienia o potężnym procesorze (prawdopodobnie Snapdragon) i otwiera drogę do uruchamiania gier (w tym tych z Androida) bezpośrednio na goglach, bez udziału komputera.

Rewolucja: Foveated Streaming

Największą innowacją technologiczną jest Foveated Streaming. Gogle wykorzystują śledzenie wzroku (eye tracking), aby przesyłać obraz w najwyższej jakości tylko tam, gdzie aktualnie patrzysz. Valve deklaruje, iż daje to ponad 10-krotną poprawę jakości obrazu i efektywności pasma.

Przykład Foveated Streaming, celownik odzwierciedla miejsce, gdzie gracz skupia wzrok, tam detaliczność obrazu jest większa. Źródło: Valve.

Oficjalna specyfikacja robi wrażenie:

  • Ekran: dwa panele LCD o rozdzielczości 2160 x 2160 na oko.
  • Odświeżanie: 72-144 Hz, adaptacyjne.
  • Soczewki: niestandardowe, cienkie soczewki typu „pancake”.
  • Tracking: 4 kamery monochromatyczne do śledzenia otoczenia i kontrolerów (działają choćby w ciemności).

Kontrolery, które zmieniają zasady gry

Nowe kontrolery Steam Frame to hybryda pada i kontrolerów VR. Mają dzielony układ gamepada (D-pad, przyciski ABXY, analogi), co pozwala na wygodne granie w zwykłe, płaskie gry ze Steam na wirtualnym ekranie.

Jednocześnie posiadają pełne śledzenie w przestrzeni i pojemnościowe wykrywanie palców do gier VR. Ciekawostka: działają na pojedyncze baterie AA, które mają wystarczyć na ok. 40 godzin gry.

Dla graczy to świetna wiadomość – Valve stworzyło sprzęt, który może zastąpić monitor (do gier non-VR), być high-endowym zestawem VR do PC, a w podróży działać jako samodzielna konsola.

Jeśli artykuł Oficjalnie: Valve pokazuje „Steam Frame”. To lekkie gogle VR, które obsłużą całą Twoją bibliotekę Steam (i nie tylko) nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału