Pająk zaliczył twarde lądowanie. Sprawdziliśmy Marvel’s Spider-Man 2 na PC!

1 dzień temu
Od dłuższego czasu Sony zalicza zarówno udane porty swoich system-sellerów z konsol na PC-tach, jak i mniejsze i większe wpadki. W przypadku pierwszego Spider-Mana i Milesa Moralesa były to wręcz wzorowe premiery – bardzo udane i niemal bezbłędne technicznie. Tego samego nie można było powiedzieć jednak chociażby o The Last of Us: Part I, którego na szczęście z czasem doprowadzono do porządnego stanu i aktualnie na Steamie ma 77% pozytywnych recenzji, z czego pośród najświeższych aż 94%. Dobrymi ocenami nie może się pochwalić LEGO® Horizon Adventures™, ale to już wina samej gry. Poza tym dobra passa Sony mimo wszystko wciąż trwa, czego bardzo dobrymi przykładami są Horizon Forbidden West, Ghost of Tsushima DIRECTOR’S CUT i cały czas świeży God of War: Ragnarok, które zostały docenione przez pecetowych graczy. Najnowsze przygody Człowieka Pająka nie miały już takiego szczęścia. Co się stało?


Gra Marvel’s Spider-Man 2 w wersji na PC - recenzja portu
Zacznijmy od tego, iż możliwość składania zamówień przedpremierowych ruszyła jakiś czas przed premierą, ale same wymagania sprzętowe udostępniono na mniej niż dzień przed debiutem wersji PC-towej portu. Niestety jak na port, na który niektórzy czekali od 20 października 2023 r. (premiery Spider-Man 2 na PS5), początki okazały się być fatalne. Wielu graczy zgłaszało ogromne problemy z wydajnością, stutteringiem, restartami PC, zawieszaniem komputerów i wysypywaniem się gry w zarówno losowych, jak i bardzo konkretnych momentach, co całkowicie odbierało jakąkolwiek przyjemność z gry.

Testowałem Marvel’s Spider-Man 2 początkowo na PC z dość leciwym już procesorem i5-10400f i mocną grafiką NVIDIA RTX 4080 i doświadczyłem trochę błędów podczas uruchamiania gry. adekwatnie to najnowszy pająk parę razy to w ogóle się nie uruchomił, raz zawiesił, a raz postanowił uraczyć mnie słyszalnymi dźwiękami z gry, ale… bez wyświetlania obrazu.

Stosunkowo gwałtownie (dzień i 4 dni po premierze) ruszyła fala hotfixów, poprawek i usprawnień, które mam wrażenie wyeliminowały większość problemów. Sony kontynuowało wydawanie kolejnych aktualizacji jeszcze 6 i 13 lutego, każdorazowo prosząc graczy o zgłaszanie problemów zespołowi odpowiadającemu za port gry (Nixxes). Sprawa jest poważna o tyle, iż to bardzo istotny i głośny tytuł, którym PC-towi gracze naprawdę się interesują, a odzew po każdej aktualizacji jest na forach, Steamie czy Reddicie wręcz gigantyczny. Niestety gracze wciąż zgłaszają wycieki pamięci, crashe, problemy z teksturami, Ray Tracingiem czy choćby uruchamianiem gry. Z mojej perspektywy jednak gra działa wybornie i to nie tylko na dość mocnym komputerze.

Marvel’s Spider-Man 2 sprawdziłem także na laptopach z grafiką RTX 3060, 4060 i konsoli przenośnej pracującej na procesorze Z1 Extreme i absolutnie wszędzie gra działa mi wyśmienicie – bez żadnych problemów, błędów, spadków wydajności czy z efektami stutteringu. W zasadzie w ogóle mnie to nie dziwi, bo pomimo różnych usprawnień i zastosowania nowszych technologii renderingu czy DLSS Ray Reconstruction, gra w dużej mierze technicznie wygląda jak pierwszy Spider-Man z 2018 roku. Na PC z NVIDIA RTX 4080 osiągałem ok. 80-180 kl./s. w rozdzielczości 3440 x 1440 z użyciem generatora klatek na bardzo wysokich ustawieniach z RT, a na konsoli mobilnej ok. 45-60 w 800p z włączonym FSR 3.1.

Marvel’s Spider-Man 2 na PC cechuje się:
Idź do oryginalnego materiału