Grinding Gear Games przygotowało prawdziwą ucztę dla fanów Path of Exile 2. Już 4 kwietnia do wczesnego dostępu zawita patch „Dawn of the Hunt”, który wprowadzi tyle nowości, iż spokojnie mógłby uchodzić za kilka mniejszych aktualizacji. Co dokładnie czeka na graczy?
Huntress — nowa klasa z włócznią i zwierzęcym kompanem
Główną atrakcją aktualizacji będzie nowa klasa — Huntress (Łowczyni). Ta hybrydowa wojowniczka specjalizuje się w walce wręcz i dystansowej, dzierżąc nowy typ broni — włócznię. Najbardziej ekscytującą cechą Huntress jest możliwość oswajania pokonanych bestii, które będą nas wspierać w walce. Co ciekawe, oswojone stworzenia zachowają modyfikatory, które posiadały jako wrogowie!
Huntress otrzyma około 20 nowych umiejętności, w tym Whirling Slash (wirujący atak tworzący trąby powietrzne) oraz zdolności wykorzystujące elementy żywiołów. Będzie mogła też używać puklerza do parowania ataków i wykonywania potężnych kontrataków. Dwie nowe ascendancje — Ritualist i Amazon – pozwolą dodatkowo wyspecjalizować tę klasę.
Nowe ascendencje dla wszystkich
GGG nie zapomniało o istniejących klasach. Warrior otrzyma podklasę Smith of Kitava, Mercenary dostanie Tactician, a Witch będzie mogła przekształcić się w potężnego Licha. Każda z tych ascendencji wprowadza zupełnie nowe mechaniki:
- Smith of Kitava może tworzyć kowadło wzmacniające broń oraz animować kopię swojej broni do walki
- Tactician zyskuje opcje kooperacyjne i może przyzywać ostrzał łuczników z offu
- Lich tworzy filakterium dające 100% bonusu do umieszczonego w nim klejnotu i specjalizuje się w magii chaosu

Summon Spectre i ponad 100 nowych support gemów
Jedną z najbardziej wyczekiwanych umiejętności będzie Raise Spectre, która pozwoli graczom schwytać duszę praktycznie każdego potwora w grze i przyzwać go do walki. Im potężniejszy potwór, tym więcej ducha będzie kosztować jego przywołanie.
Pojawi się również Summon Rhoa — możemy nie tylko walczyć u boku tego ptaka, ale również go dosiąść i poruszać się z pełną prędkością, jednocześnie atakując z dystansu.
GGG wprowadzi ponad 100 nowych support gemów, takich jak Haemocrystals (zamieniający krwawienie na krystały), Alignment (zwiększający obrażenia przy strzelaniu we wskazanym kierunku) czy Enormity (zwiększający rozmiar i siłę przyzwanych istot).
Twórcy twierdzą, iż pod koniec gry, Huntress będzie „wystrzeliwać setki niewiarygodnie potężnych włóczni, wysyłać przed siebie duchy zwierząt i przywoływać moc Solarisa z nieba”.
Rewolucja w endgame i 100 nowych unikalnych przedmiotów
Dawn of the Hunt wprowadzi Azmerian Wisps — nową mechanikę pojawiającą się zarówno w kampanii, jak i endgame. Gdy zbliżymy się do Wispa, ten zacznie uciekać, wzmacniając mijane potwory różnymi bonusami, aż w końcu opęta rzadkiego przeciwnika, czyniąc go znacznie groźniejszym.
Jedną z najważniejszych zmian w endgame będzie możliwość powrotu na mapę po śmierci. Standardowo otrzymamy sześć prób na każdą mapę, choć liczba ta będzie maleć wraz z dodawaniem modyfikatorów do waystone’a.
Towery zostaną drastycznie przeprojektowane — będzie ich trzy razy mniej, ale każdy będzie znacznie potężniejszy. Pojedyncza tabletka będzie teraz wpływać na choćby cztery razy więcej map niż wcześniej.
Dodatkowo czeka nas:
- Ponad 100 nowych unikalnych przedmiotów skupionych na buildach mid i endgame
- Nowy system rekombinacji przedmiotów, pozwalający łączyć dwa identyczne itemy
- Rogue Exiles używający umiejętności graczy i unikalnych przedmiotów
- Osiem nowych biomów map z dodatkowymi punktami pasywnymi Atlasu
- Unikalne skrzynie z trudniejszymi mechanikami i lepszymi nagrodami
- Rozszerzone drzewko Atlasu
Dawn of the Hunt zapowiada się na ogromną aktualizację, która może tchnąć nowe życie w endgame Path of Exile 2. Dodatkowo nowa, świeża ekonomia pozwoli powrócić graczom, którzy odeszli po początkowym boomie gry.
Path of Exile 2 (PC) – (nie) pierwsze wrażenia…
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!