Polskie studio People Can Fly przychodzi z bardzo smutnymi informacjami. Do kosza trafiają dwa ich projekty i niestety skutkować to będzie zwolnieniami.
People Can Fly to jedno bardziej uznanych polskich studiów. Dzięki swojemu doświadczeniu w strzelankach, przez lata pomagali wielkim wydawcom i produkcjom. Teraz wygląda na to, iż kooperacja ze Square Enix nie wypaliła i studio jest w tarapatach. We wczorajszym ogłoszeniu czytamy o zawieszeniu dwóch projektów i redukcji etatów z tym związanej.
Project Gemini miał być projektem wykonanym dla Square Enix, choć od dawna już nie było za różowo. Już dwa lata temu 30 osób zostało zwolnionych, żeby ograniczyć budżet produkcji, a kolejne 20 trafiło do innych produkcji. O samej grze nigdy nie dowiedzieliśmy się za dużo, choć miał ujrzeć światło dzienne w przyszłym roku.
Bifrost to z kolei projekt gry VR, o której nie wiadomo totalnie nic. Był to raczej jednak projekt „wewnętrzny”, jedynie oparty o pracowników i pieniądze z projektu Gemini. Teraz oba trafiają jednak do kosza! A studio zmuszone jest uszczuplić swoje szeregi.
Sebastian Wojciechowski, CEO studia, jako bezpośrednią przyczynę tych decyzji podaje brak komunikacji ze strony wydawcy i odpowiednich formalności, zapewniających studiu bezpieczeństwo. Oświadczenie znajdziecie na Twitterze.
Ostatnie zwolnienia w People Can Fly to 120 osób, które straciło pracę w grudniu 2024, jako efekt zawieszenia Project Victoria.
People Can Fly to polskie studio założone w 2002 roku, znane z tworzenia dynamicznych gier akcji i strzelanek. Studio zdobyło popularność dzięki tytułom takim jak Painkiller, Bulletstorm oraz współpracy z Epic Games przy serii Gears of War: Judgment. W ostatnich latach People Can Fly pracowało nad własnymi projektami AAA, jak Outriders, a także nad tytułami na zlecenie innych wydawców.
Wśród anulowanych projektów nie ma gry tworzonej dla PlayStation. Ten projekt wydaje się wciąż być aktywny. Wciąż pomagają oni także studiu The Coalition w tworzeniu Gears of War: E-Day.
Źródło: X