Phil Spencer krytykuje media gamingowe. Czy szef działu Xbox ma tego prawo?

4 tygodni temu
Zdjęcie: /AFP


Szef działu gamingu w Microsofcie, Phil Spencer martwi się o kondycję mediów poświęconych grom. Jego zdaniem cała branża może zniknąć lub zostać zepsuta przez różne czynniki.


Wnioski takie płyną z wywiadu dla serwisu XboxEra, w którym przekornie odwrócono scenariusz i to Phil Spencer zadawał pytania osobie piszącej dla portalu. Pochodzi z niego m.in. taka oto wypowiedź:


Jon Clarke, przedstawiciel XboxEra odpowiedział posługując się między innymi przykładem niszczycielskiego wpływu tak zwanego "rage bait", czyli wykorzystywanej często w social mediach techniki, w której wrzuca się tezę, która niemal na pewno wywoła oburzenie w komentarzach. Jego zdaniem jest to jeden z największych problemów, z jakimi mierzy się branża, choć zapewnił, iż jego portal nigdy z podobnego rozwiązania nie skorzystał.Reklama


Phil Spencer nawiązał też do powszechnej praktyki prób przypodobania się algorytmom SEO:


Szczerze mówiąc, o ile samym przemyśleniom Spencera trudno odmówić racji i prawdopodobnie niejeden i niejedna spośród nas chciałaby powrotu prasy drukowanej poświęconej grom, która grała bardziej fair, o tyle dość kuriozalnym jest, iż o próby przypodobania się wyszukiwarkom "pyta" człowiek, który sam działa dla firmy pracującej nad jedną z czołowych wyszukiwarek w globalnym internecie. Xbox i Microsoft są też w dużym stopniu odpowiedzialne za wojny konsol, a tutaj ocieramy się o wspomniane przez Spencera wcześniej "rage baity". I na koniec, jak możemy mówić o pozytywnych zjawiskach w branży, kiedy tkwimy po uszy w epoce remasterów, a Xbox nie stroni od zwolnień pracowników?
Phil, a co z ciekawymi grami na Xboxa? Kiedy doczekamy się zapowiedzi kolejnej konsoli? A może chociaż nowego pada, który możliwościami dorówna DualSense’owi?
Idź do oryginalnego materiału