Pierwsza godzina rozgrywki w Dragon Age: Veilguard obfituje w akcję, dramaturgię i rozgrywki Solas

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


Ciężko jest być fanem Dragon Age w 2024 roku. Od tego czasu minęło 10 lat Dragon Age: Inkwizycjaa BioWare bardzo się zmieniło od tego czasu, tworząc zupełnie inny rodzaj gier Hymn który miał fanów (i byli pracownicy), martwiąc się, iż studio odwróciło się od gier skupiających się na narracji. Może dlatego, kiedy zobaczyłem pierwszą godzinę Dragon Age: Strażnik Zasłony w demonstracji bez użycia rąk o godz Letni Festiwal Gier, dyrektor kreatywny gry, John Epler, co najmniej kilkanaście razy powiedział mi słowo „narracja”, jakby próbując mnie zapewnić, iż ta gra mnie nie zawiedzie pod tym względem. Za każdym razem pożerałem go, uśmiechając się i kiwając głową jak figurka. Bo szczerze? Tylko tego naprawdę chcę Dragon Age: Strażnik Zasłony być i myślę, iż nie jestem sam.

Pierwsza godzina gry umieszcza twoją postać w naprawdę złej sytuacji. Jak wiemy z InkwizycjaSolas zdecydował, iż czas zniszczyć Zasłonę, konstrukt, który sam stworzył dawno temu, oddzielający fizyczną krainę Thedas od magicznej, metafizycznej krainy zwanej Pustką. Dawno temu te dwa światy nie były rozdzielone, ale Solas je oddzielił, ponieważ uważał, iż będzie to pomocne dla innych elfów, i w pewnym sensie tak było, z tą różnicą, iż powodowało to także wiele innych problemów.

Niestety, zniszczenie Zasłony będzie Również powodują wiele problemów, takich jak upiorne duchy i demoniczne istoty wybiegające z Pustki i atakujące niewinnych mieszkańców Thedas. Gra rozpoczyna się od tej ogromnej, błyskotliwej bitwy, w której twoja postać (nowicjusz według własnego dostosowania) zostaje wrzucona w szeregi niezłomnych graczy Dragon Age, takich jak Varric i postać drugoplanowa Harding, który został awansowany na członka drużyny w Strażnik Zasłony.

Zdjęcie: BioWare/Electronic Arts

Personalizacja postaci jest tutaj bardzo obszerna; możesz wybierać spośród czterech ras (człowiek, elf, qunari lub krasnolud), a następnie wybrać klasę bojową (łotrzyk, mag lub wojownik). Następnie wybierasz spośród kilku historii, które informują, jakim typem osoby byłeś, zanim pojawiłeś się w środku wysokooktanowej sekwencji akcji na początku gry. Kreator postaci ma wiele suwaków dotyczących części ciała i ogólnego kształtu, z których żaden nie jest powiązany z wybranym głosem lub zaimkami (ona/ona, on/on lub oni/oni, nowy dodatek do serii). Na szczęście podczas projektowania możesz spojrzeć na swoją postać w różnym oświetleniu, aby mieć pewność, iż naprawdę spodoba ci się jej niestandardowy wygląd. Epler dołożył wszelkich starań, aby zaprezentować w grze rozbudowane opcje kręconych i teksturowanych włosów, w tym kilka wersji warkoczy i loków, zauważając, iż szczególnie zwiększenie tych opcji było bardzo ważne dla zespołu. Możesz zmienić wygląd fizyczny swojej postaci w dowolnym momencie gry, ale nie jej klasę czy historię.

Po zaprojektowaniu zbuntowanej postaci spotkaliśmy się z Varriciem i jego przyjaciółmi. Byłem bardzo podekscytowany widokiem Varrica i słuchaniem, jak opowiada dowcipy; to moja ulubiona postać. To było mniej więcej wtedy, gdy zapytałem Eplera o mechanikę randkową w grze, na co po prostu się roześmiał i odmówił podania szczegółów. (powiedział dyrektor generalny BioWare, Gary McKay IGN na początku tego miesiąca gracze będą mogli „romansować z towarzyszami”. [they] chcę”, co doprowadziło większość ludzi do założenia, iż ​​Dragon Age różni się od Dragon Age Inkwizycja, w którym wszyscy towarzysze mieli określoną orientację seksualną.) Epler zapewnił mnie, iż wybory postaci gracza zwiększą lub obniżą ocenę jej przez inne postacie w trakcie gry.

Z tego co widziałem walka w grze wygląda ekscytująco i wciągająco, choć może rozczarować tych, którzy liczyli na pełną kontrolę nad każdym towarzyszem. Kontrolujesz swoją postać w czasie rzeczywistym, w walce z widokiem z perspektywy trzeciej osoby — lekkimi i ciężkimi atakami, parowaniami i unikami. Możesz także „wstrzymać” wszystko, przeciągając koło umiejętności, aby wybrać dalsze zdolności bojowe, w tym ataki kombinowane z towarzyszami. Epler podkreślił, iż różne klasy walki powinny umożliwić każdemu graczowi czerpanie euforii z walki w zależności od tego, jak woli w nią wchodzić. Każda indywidualna klasa ma również pewną zmienność; choćby klasa magów ma pewne ataki z bliska, ponieważ postać grająca magiem przez cały czas może mieć historię zabójcy i dlatego musiałaby posiadać pewne ataki, aby dostosować się do tego rodzaju ścieżki kariery.

Dla osób, które nie przejmują się zbytnio walką i które interesują jedynie te upragnione elementy narracji, Epler powiedział mi również, iż gra ma łatwy tryb i iż istnieje choćby ustawienie, które to uniemożliwia aby twoja postać gracza zginęła w bitwie.

Zdjęcie: BioWare/Electronic Arts

Strażnik Zasłony zaczyna się w samym środku akcji. Solas jest już w trakcie rytuału zniszczenia Zasłony, a ty i twoi nowi przyjaciele zrobicie wszystko, co w waszej mocy, aby go powstrzymać, zanim go ukończy. Miasto Minrathous – które, nawiasem mówiąc, wygląda wspaniale, z magią neonów oświetlających sklepy i domy, a nie z elektrycznością – zostało już opanowane przez demoniczne istoty i duchy atakujące ludność. Ty i twoi kumple przebijacie się przez tych złych; w końcu spotykasz Neve Gallus, prywatną detektyw z nienagannym wyczuciem mody (pochodzi z komiksów Dragon Age i pojawia się także w antologii opowiadań Dragon Age, powiedział mi Epler). Dołącza do ciebie, Varrica i Hardinga, a wy wszyscy walczycie o drogę do samego Solasa.

Epler wyjaśnił mi, iż zespół chciał, aby ta godzina otwarcia przypominała kulminacyjne zakończenie innej gry. Zdecydowanie tak – z pewnością nie jest to powolny początek, jaki miały niektóre inne gry Dragon Age (mam tu na myśli Ostępy w Inkwizycja). Kiedy ty i twoja drużyna w końcu dotrzecie do Solasa, Varric postanawia go przemówić, zamiast atakować przemocą. Bardzo podobała mi się ta sekcja; gdy reszta załogi walczyła z duchami, od czasu do czasu mogliśmy podsłuchać fragmenty napiętej, emocjonalnej rozmowy Varrica i Solasa. Oczywiście nie jest łatwo odwieść Solasa od jego planu. Konfrontacja faktycznie skutkuje przerwaniem jego rytuału, ale zdecydowanie nie wygląda na to, iż zmieniliśmy zdanie Solasa.

Po godzinie gry Epler zwrócił się do mnie, aby jeszcze raz podkreślić narrację gry. Gra, powiedział, tak naprawdę dotyczy każdego z towarzyszy, z których każdy będzie miał własną historię i wątki. Przez pierwszą godzinę widziałem wiele sekwencji walki, ale słyszałem też wiele żwawych dialogów. Wyszedłem podekscytowany, a choćby optymistycznie nastawiony do poznania mojej nowej grupy przyjaciół. W końcu to Dragon Age — i tyle narracja, ludzie! Tak mi powiedzieli i dlatego przez cały czas będę podekscytowany możliwością grania Dragon Age: Strażnik Zasłony zostaje wreszcie zwolniony. Na razie data premiery to jesień 2024 r. (choć to wszystko, co mamy, wciąż nie ma dokładnej daty), a gra trafi na PlayStation 5, komputery PC z systemem Windows oraz Xbox Series X.



Source link

Idź do oryginalnego materiału