Z Danem Campbellem na czele nie było wątpliwości, iż Detroit Lions wybiorą na otwarcie meczu czwarte miejsce i gola po strzale z linii jednego jarda. Jednak przebieg tej próby był dziwnym początkiem „Sunday Night Football” w tygodniu 6.
Lions, którzy w pierwszym meczu mierzyli się z Kansas City Chiefs, już w pierwszej akcji dotarli do linii jednego jarda.
Jednakże po triku, podczas którego Jared Goff złapał podanie po przyziemieniu, sędziowie zebrali się później i orzekli, iż w zagraniu doszło do nielegalnego ruchu. Ostatecznie Lions przegrali z Chiefs 30-17.
Podążaj za Jugo Mobile na WhatsAppie
Oto jak pierwsza jazda Lions w „SNF” przeszła od pełnego podstępów przyłożenia do gola z gry po wyjątkowej, nielegalnej wezwaniu do ruchu.
Wyjaśniono nielegalny wniosek Lions w sprawie Jareda Goffa TD
Detroit rozpoczęło się mocno ofensywnie, a Jahmyr Gibbs w pierwszym podaniu rzucił w biegu 32 jardy, a Jameson Williams złapał dwa podania. Gibbsowi nie udało się jednak przebić piłki poza linię bramkową w trzech próbach z rzędu, zdobywając czwarte miejsce i gol z jednej.
Po przerwie na żądanie Campbell zarządził trik – rozgrywający David Montgomery, rozgrywający ze szkoły średniej, wykonał pstryknięcie. Rzucił w lewo, gdzie Goff podbił podanie, następnie zabezpieczył je i podążył za blokującym do pola punktowego.
Przez chwilę wydawało się, iż po ładnej grze Lions wyszli na prowadzenie 6:0. Dopóki sędziowie nie zjednoczyli się i nie postanowili unieważnić meczu po jego zakończeniu.
Jared Goff łapie podanie po przyłożeniu od Davida Montgomery’ego pic.twitter.com/fWK6zdMECz
— SM Highlights (@SMHighlights1) 13 października 2025 r
Po rozmowach urzędników wezwano Goffa do złożenia nielegalnego wniosku. Ponieważ znajdował się poniżej środka, musiał się zatrzymać i ustawić jako odbierający, czego nie zrobił. Gdyby Goff zatrzymał się na chwilę, żeby się uspokoić, zamiast pozostać w ruchu, przedstawienie byłoby w porządku.
„Po dyskusji nie ustalono ustawienia rozgrywającego, dlatego jest to wniosek nielegalny” – powiedział sędzia Craig Wrolstrad.
Mimo iż wyglądało to naprawdę fajnie, Terry McAulay wyjaśnia, dlaczego Jared Goff został nielegalnie ustawiony w szeregu i dlaczego to przyłożenie zostało usunięte z planszy. pic.twitter.com/fXZ2I5xBFT
— Straszne ogłoszenie (@awfulannouncing) 13 października 2025 r
Po rzucie karnym Lions kopnęli bramkę z gry i objęli prowadzenie 3:0 zamiast potencjalnego prowadzenia 7:0. Podczas kolejnej przejażdżki Chiefs odpowiedzieli przyłożeniem Xaviera Worthy’ego.
Po meczu Goff powiedział reporterom, iż ani on, ani inni trenerzy nigdy nie słyszeli o regule, która unieważnia jego złapanie przyziemienia.
„Nigdy tego nie słyszałem: ze względu na to, jak blisko byłem środka, oznacza to, iż jestem rozgrywającym” – powiedział Goff. według Nolana Bianchiego. „Jeśli to reguła, myślę, iż musimy przeprowadzić trochę więcej badań”.
Raport grupowy z niedzielnego meczu dał także sędziom możliwość wyjaśnienia swojej decyzji w sprawie przyłożenia Goffa. Wrolstrad powiedział reporterowi Mattowi Derrickowi, według Iana Rapoporta, iż „jeśli rozgrywający przyjmie pozycję rozgrywającego, a następnie ruszy w ruch, musi się zatrzymać na sekundę, zanim wyrzucą piłkę”, czego Goff nie zrobił.
„W tej grze było wiele ruchomych elementów. Rozgrywający podszedł do linii wznowienia. Zatrzymał się na chwilę w pozycji rozgrywającego, nie zszedł poniżej środka, ale podszedł i zatrzymał się, jakby był rozgrywającym. Następnie ruszył i rzucili mu piłkę do przyłożenia” – powiedział Wrolstrad według Rapoport. „Ponieważ niektórym sędziom znika z pola widzenia, jako załoga musieliśmy poskładać wszystko w całość, czy zatrzymał się na początku, a potem, kiedy wszedł w ruch.
Po długiej dyskusji ustalono, iż zatrzymał się na pozycji rozgrywającego, a następnie przeszedł do ruchu. Ale kiedy to zrobi, musi się zatrzymać, gdy wejdzie w ruch.
Jeśli chodzi o opóźnienie wezwania, Wrolstrad powiedział również, iż flaga nadeszła tak późno, ponieważ różni urzędnicy musieli poinformować, czy Goff zrobił pauzę, dodając, iż „w naszej dyskusji było trochę zamieszania, czy początkowo przerwał”. Wrolstrad podobno powiedział również, iż podczas rozmowy nie było pomocy ze strony Kansas City ani Nowego Jorku.
Oto raport grupowy reportera Matta Derricka, który rozmawiał z sędzią Craigiem Wrolstadem na temat zniszczenia/kary Jareda Goffa:
Pytanie: Czy możesz przeprowadzić mnie przez samą akcję i co zrobił Jared Goff, aby wyciągnąć karę (nielegalny faul ruchowy w pierwszej kwarcie, który uniemożliwił przyłożenie)?…
— Ian Rapoport (@RapSheet) 13 października 2025 r
Co to jest nielegalny ruch?
Oto jak to zrobić NFL definiuje jego nielegalne zasady ruchu:
„Kiedy piłka zostaje snapowana, jeden z zawodników ustawionych w linii obrony może być w ruchu, pod warunkiem, iż porusza się równolegle do linii wznowienia lub od niej. Żaden zawodnik nie może zbliżać się do linii wznowienia, gdy piłka zostaje snapowana. Wszyscy pozostali zawodnicy muszą stać nieruchomo na swoich pozycjach.
Jeżeli uprawniony odbierający znajdujący się na linii przesunie się na inną pozycję na linii (nie do przodu), musi całkowicie się zatrzymać przed snapem. jeżeli nie zatrzyma się całkowicie, jest to ruch nielegalny.
Niedozwolony jest także ruch, jeżeli Rozgrywający Formacji T porusza się i nie zatrzymuje się całkowicie przez co najmniej jedną pełną sekundę przed snapem.