Pierwsze rozszerzenie Rogue Trader, Void Shadows, koncentruje się na narracji

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Podczas startu Warhammer 40,000: Łotr była trudną grą do polecenia, mimo iż jest to pieczołowicie wykonana adaptacja Koronus Expanse, bazująca na lore, który uwielbiam z gier RPG. Początkowy konflikt wciągnął mnie w historię i zostałem, aby pomóc moim towarzyszom osiągnąć ich cele. Ale był niejasny system poziomowania, który wymagał ciągłych zadań domowych z matematyki, były błędy w drugiej połowie gry i było kilka niezręcznych, nieporęcznych fragmentów. Na szczęście deweloper Owlcat Games kontynuował pracę nad Nieuczciwy handlarzregularnie go łatając. Teraz, gdy pierwsze rozszerzenie gry jest już w zasięgu wzroku, jestem podekscytowany, widząc, jak wygląda historia z dodatkowymi warstwami długoterminowego szlifowania.

Nieuczciwy handlarz jest zarówno duży, jak i gęsty; jest tak złożony, iż choćby Owlcat stracił rachubę wszystkich różnych powiązanych ze sobą scenariuszy. „Były pewne sekwencje i sceny, które działały w sposób, którego się nie spodziewaliśmy. To było niemal naukowe odkrycie, jak rzeczy będą działać lub nie działać razem w połączeniu” — powiedział Anatoly Shestov, producent wykonawczy Nieuczciwy handlarz.

Przejście przez kampanię przez graczy dostarczyło Owlcatowi znacznie więcej danych niż wewnętrzne testy gry. Od czasu pierwotnego wydania gry Owlcat wydał 10 poprawek, naprawiając tysiące problemów i wprowadzając aktualizacje poprawiające jakość gry, a także poprawki w grafice interfejsu użytkownika, trudności, projektowaniu bossów, postępie postaci, problemach z narracją i nie tylko. Ten proces utorował drogę do pierwszego rozszerzenia gry: Cienie PustkiWedług Szestowa, Cienie Pustki inspirowana jest mechaniką, którą zespół chciał wprowadzić przed premierą, ale ostatecznie musiał odłożyć na później.

Obraz: Owlcat Games

„Sam statek chcieliśmy otworzyć na więcej punktów widzenia. Chcieliśmy opowiedzieć różne historie o ludziach, którzy tam mieszkają, trudnych wyborach, które tam zachodzą” – powiedział Shestov. „Znaleźliśmy tę wciągającą historię o rzeczach, które działy się wcześniej i teraz w całej historii z twoją załogą”. To aspekt, który jest lekko obecny w głównej grze; w pewnym momencie mój Lord Kapitan zszedł w głąb swojego statku próżniowego, aby zająć się negocjacjami związkowymi nowicjusza.

Cienie Pustki zawiera nowego towarzysza i potencjalny obiekt westchnień, Kibellah, zabójcę z Kultu Śmierci. Zabójcy są stosunkowo głęboko osadzeni w historii Warhammera 40K. Każdy w załodze postaci gracza jest w ten czy inny sposób niedopasowany — poza Abelardem, moją ukochaną prawą ręką i niezłomnym seneszalem — ale zabójcy z Kultu Śmierci są głęboko rytualistycznymi zabójcami, którzy są uwalniani przeciwko wrogom Boga-Imperatora po mentalnym uwarunkowaniu, genetycznie modyfikowanym elemencie i elitarnym szkoleniu. Kibellah dołącza do reszty załogi, umożliwiając nowe konfiguracje oddziałów.

Jeśli chodzi o nowego wroga, gracze będą musieli odkryć i pokonać inwazję Kultu Genestealerów na swoim statku. Te ogromne okręty wojenne mają na pokładzie załogę pełną miast, a Genestealerzy uwielbiają wślizgiwać się w takie sytuacje, w których mogą powoli przejmować coraz większą część populacji, aż w końcu mogą rozpocząć rewolucję i wezwać swoich mrocznych obcych panów, aby pochłonęli zgromadzonych ludzi i ich siedlisko.

„Jednym z filarów naszej ideologii rozwojowej jest to, iż nigdy nie próbujemy robić czegoś, co będzie dobre dla 100% odbiorców” – powiedział Shestov. „Aby być odważnym, staramy się wybierać ostre elementy, które kogoś poruszą i wciągną tak głęboko, jak dobra historia”.

Według Szestowa, rozbudowa statku kosmicznego będzie bardzo odmienna od osad w podstawowej narracji. W miarę rozwoju fabuły, Rogue Trader — postać gracza — rości sobie prawa do większej liczby światów swojej dynastii. Światy te podlegają władzy Rogue Tradera, a gracz może powrócić, aby je ulepszyć i przekazać instrukcje regentom, którzy rządzą w jego imieniu podczas wydarzeń głównej kampanii. Cienie Pustki– dodatkowe rozdziały będą miały charakter bardziej narracyjny, skupiając się na eksploracji statku i poznawaniu jego mieszkańców.

Obraz: Owlcat Games

Obejmuje to więcej oficerów, którzy mogą udzielić porad Rogue Traderowi, oraz nowe środowiska do eksploracji. Przy odrobinie ciężkiej pracy gracze mogą choćby zwiększyć moc bitewną swojego statku kosmicznego, dodając ogromny hangar. W głównej kampanii znajdzie się około 15 godzin nowej zawartości. Wszystko to stanowi dobrą wymówkę, aby powrócić do Nieuczciwy handlarz i ciesz się owocami wszystkich poprzednich poprawek, które utorowały drogę tej nowej zawartości. Podobnie jak Wrota Baldura 3wielokrotne przebiegi Nieuczciwy handlarz są zalecane, aby poznać wszystkie zawiłości historii każdego z towarzyszy i wypróbować różne decyzje w głównej narracji.

Cienie Pustki ma zostać wydany 8 sierpnia. Drugie rozszerzenie, Prawo imperialnejest planowane na późniejszy okres w tym roku. Według Shestova, Owlcat będzie przez cały czas pracować nad Nieuczciwy handlarz przez co najmniej rok od momentu wprowadzenia na rynek Cienie Pustki. Podróże Lorda Kapitana mają jeszcze wiele do zaoferowania i jestem ciekaw, jak się potoczą.



Source link

Idź do oryginalnego materiału