Pierwsze wieści o Unreal Engine 6. Rewolucja w projektowaniu gier wideo?

5 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Coraz częściej, choć przez cały czas nieśmiało w branży gier wideo porusza się temat silnika graficznego Unreal Engine w wersji 6. Narzędzie to ma zaoferować w nowej iteracji jeszcze szerszą paletę możliwości. Głos w sprawie zabrał sam szef Epic Games, Tim Sweeney.


Unreal Engine już od wielu lat stanowi fundament większości nowoczesnych gier wideo. To właśnie na tym silniku i jego funkcjach bazuje lwia część przemysłu związanego z gamingiem. UE wyznacza nowe standardy i oferuje stertę korzyści. Oczywiście narzędzie walczy ze swoimi problemami, ale przez cały czas jest to produkt, bez którego duże studia gier wideo nie wyobrażają sobie normalnego funkcjonowania.


Wiele widzieliśmy filmów, krótkich animacji i demonstracyjnych klipów prezentujących możliwości Unreal Engine 5 i wszystkich jego możliwości takich jak Lumen czy Nanite. Teraz chyba po raz pierwszy prezesem Epic Games na łamach podcastu z Lexem Fridmanem poruszył temat nowej iteracji silnika - Unreal Engine 6.Reklama


Warto na starcie zwrócić uwagę, iż Unreal Engine 5 oferowany jest w tej chwili w dwóch różnych wariantach. Narzędzie trafia do deweloperów gier wideo oraz do społeczności gry Fortnite w ramach Unreal Editor. Choć wciąż jest to ten sam silnik, pakiet możliwości różni się diametralnie od siebie.
Unreal Engine 6 miałby zaoferować twórcom pełną głębię możliwości i rozwoju, integrując te dwa wspomniane warianty silnika. UE 6 stanowiłby poniekąd punkt centralny wszystkich prac i wysiłków firmy, by w obrębie jednej rzeczy znalazłoby się wszystko, co aktualnie funkcjonuje na kilku różnych rozdrożach.


Nowa wersja popularnego silnika miałaby też generować większą skalowalność projektu, a przede wszystkim łatwość użytkowania. Wśród zalet tej iteracji Tim Sweeney wskazuje na fakt, iż studia nie musiałyby zatrudniać dodatkowych programistów - narzędzie byłoby przystępniejsze w użytkowaniu choćby dla mniej doświadczonych deweloperów.
Unreal Engine 6 w samych założeniach miałby działać na tyle funkcjonalnie, iż twórcy projektowaliby gry w taki sposób, by potem łatwiej można było przenieść je na inne platformy. Aktualnie na UE 4 i UE 5 nie jest to tak oczywistą operacją.
Kiedy możemy spodziewać się pierwszych próbek związanych z nową wersją silnika? Według samego zainteresowanego poczekamy na to jeszcze całkiem sporo tj. 2 czy choćby 3 lata. Oczywiście pierwsze owoce prac prawdopodobnie doświadczymy namacalnie w grze Fortnite, prawdziwym hicie od studia Epic Games.
Idź do oryginalnego materiału