Player housing w Destiny 2? Twórca wyjaśnia, dlaczego funkcja nie istnieje

5 godzin temu
Zdjęcie: © 2025 Associated Press


Były deweloper Bungie rzucił właśnie więcej światła na temat dekorowania własnych domów w Destiny 2. Funkcja ta nigdy nie była zapowiedziana i sądząc po słowach dewelopera, może się to już nie wydarzyć.


Player housing, czyli możliwość tworzenia i dekorowania własnych przestrzeni użytkowych, to bardzo popularna w MMORPG funkcja. W Final Fantasy XIV istnieje ona od wielu lat. W Warframe możemy modyfikować i dekorować własny statek oraz jego wnętrza, a choćby Dojo, miejsce spotkań członków naszego klanu. Jeden z największych konkurentów Destiny od Digital Extremes cieszy się wciąż bardzo dużym zainteresowaniem i chociaż player housing moze nie być głównym tego powodem, Bungie wciąż mogłoby wyciągnąć pewne wnioski. Reklama
Ostatnio temat player housingu powrócił dzięki Blizzardowi, który zapowiedział funkcję tę na jedną z planowanych nowości kolejnej ekspansji w World of Warcraft. Dla wieloletnich fanów WoW-a jest to doskonała informacja i jednocześnie sposób na zaoferowanie graczom rozrywki poza raidami i mythic+. Społeczność zgodnie stwierdziła, iż jest to bardzo dobry pomysł i z wypiekami na twarzach wyczekują następnego dodatku.


W związku z wzmożoną dyskusją na temat player housingu, jeden z popularnych streamerów Destiny wprost zapytał, dlaczego podobne rozwiązanie nie trafiło nigdy do Destiny. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź. Głos w sprawie zabrał były deweloper Bungie:
"O rany, tak wielu deweloperów tego chciało, kiedy tam byłam" - powiedziała Liana Ruppert, dodając: "Byłoby super, ale wiele rzeczy musiałoby się zmienić w grze i zmienić wewnętrznie pod względem zasobów, aby to się stało, a zwrot z inwestycji byłby na poziomie, który oznaczałby korzystne wdrożenie. Marzenie" - napisała na Twitterze, dając tym samym do zrozumienia, iż dla Bungie musiałoby to przede wszystkim oznaczać korzyści finansowe.
Aztecross, streamer, który rozpoczął niedawną dyskusję na Twitterze, odpowiedział również na ten komentarz, pisząc to, o czym pomyślała prawdopodobnie większość graczy Destiny: nie każda zmiana musi przekładać się na więcej pieniędzy. Czasami zwrot z inwestycji to większe zaangażowanie fanów oraz pozytywny sentyment w społeczności, co zachęca do gry więcej osób spoza tego środowiska.


Inne gry pokazują również, iż dobrze zrobiony player housing to nie tylko motywacja do regularnego logowania, ale również sposób na zainteresowanie graczy wieloma eventami czy mniej popularnymi aktywnościami. W Lost Arku chociażby siła naszej bazy bezpośrednio przekłada się na siłę postaci. Jedni decydują się dbać o wygląd Strongholdu i odblokowywać różne przedmioty kosmetyczne, a inni chcą wyłącznie rozwoju swojego konta, ale bez wątpienia funkcja ta przyciąga mnóstwo osób. Podobnie mogłoby być w Destiny.
Idź do oryginalnego materiału