PlayStation 5 Pro ze sporym skokiem wydajności. Szykuje się mocne GPU

1 tydzień temu

Projekt Trinity, lepiej znany jako Sony PlayStation 5 Pro, ponownie jest na językach. Najnowsze przecieki ujawniły szczegółowe informacje na temat układu graficznego.

Według informacji ujawnionych przez kanał Digital Foundry w ich najnowszym podcaście, pochodzących podobno z Sony Developer Portal, czeka nas znaczna poprawa wydajności w nowej konsoli Japończyków. Wszystko za sprawą dużo mocniejszego układu graficznego w porównaniu do oryginalnego Sony PlayStation 5 z 2020 roku.

Gry na PlayStation 5 Pro będą wyglądać jeszcze ładniej

Największa nowość podawana była już we wcześniejszych przeciekach, a mowa o zmianie architektury z AMD RDNA 2 na RDNA 3. Zwiększeniu ulegnie również liczba jednostek wykonawczych z 36 do 60 CU. Do tego dochodzi również większe taktowanie, czyli 2,35 GHz zamiast 2,23 GHz. Oznacza to skok wydajności do ok. 36,1 TFLOPS. Warto odnotować, iż ma być to wartość maksymalna osiągana jedynie w konkretnych przypadkach.

Powiększeniu ulegnie również pamięć podręczna GPU – GLOV wzrośnie z 16 KB do 32 KB, natomiast GL1 z 128 KB do 256 KB. jeżeli chodzi o GL2, to tutaj wszystko ma zostać po staremu i ponownie dostaniemy 4 MB. Powinno się to przełożyć na znaczną poprawę wydajności w śledzeniu promienni (tzw. raytracing).

Pomimo braku informacji o oficjalnej dacie premiery Sony PlayStation 5 Pro, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na listopad 2024 roku. Termin ten jest bardzo prawdopodobny ze względu na przedświąteczną gorączkę zakupową i wcześniejsze debiuty Japończyków.

Idź do oryginalnego materiału