Plik gry: Jak ekspert od koni pomógł Windstorm: The Legend of Khiimori

cyberfeed.pl 7 godzin temu


Game File to wydawany trzy razy w tygodniu biuletyn poświęcony kulturze i biznesowi gier wideo, napisany przez długoletniego reportera gier Stephena Totilo (Kotaku, Axios, MTV News, The New York Times). Subskrybuj tutaj dla ciekawostek, wywiadów i regularnych aktualizacji na temat gier z prawie 8-letnimi bliźniakami autora.

Alice Ruppert opowiadała autoironiczny żart, gdy przyjaciele i rówieśnicy odkrywali, jak wiele myśli o przedstawianiu koni w grach wideo.

„Ludzie mówili: «O mój Boże, myślałem, iż tylko ja dbam o konie w grach».

„Nie, nie jesteś” – odpowiedziała. „Jest nas kilkudziesięciu”.

Ruppert nigdy nie traktował tych kalkulacji całkiem poważnie. Od lat tworzy gry o koniach dla szczęśliwych graczy. Oraz poprzez bloga o wirtualnych koniach, Zadanie Manezebrała społeczność, która zidentyfikowała setki opracowanych gier o koniach w ciągu ostatnich pięciu dekad.

Z pewnością wie o tym twórcy internetowej gry o koniach Gwiazda Stabilna przechwałki ponad 600 000 graczy miesięcznie.

Niemniej jednak była to dobra wypowiedź, podsycana frustracją z powodu zaniedbań, które od dawna zauważyła, iż ​​wiele studiów gier pokazywało zaprojektowanym przez siebie wirtualnym koniom.

Po prostu nie jest to już zdanie, którego może używać tak chętnie – nie od września, kiedy opublikowała 14-sekundowy klip, który zmienił najnowszą grę o koniach, w którą jest zaangażowana, Wichura: Legenda Chiimoriw jedną z najchętniej oglądanych gier zaplanowanych na 2025 rok.

„Tworzymy grę, w której wcielisz się w jeźdźca kuriera w XIII-wiecznej Mongolii” – powiedziała – napisał na Twitterze/X dwa miesiące temu.

„Żadnej walki, tylko ty, konie, które oswoiłeś, wyhodowałeś i wyszkoliłeś, oraz rozległa dzicz.

„Zagrałbyś w to?”

Wyniki: 140 000 polubień, 15,6 miliona wyświetleń klipu i, jak powiedział mi Ruppert, „bardzo, bardzo istotna liczba list życzeń” na Steamie.

Ruppert przez całe życie kochała konie. Jeździła na nich jako dziecko, a dorastała, grając w gry wideo o koniach (wraz z Tomb Raider I Simowie), a w 2015 roku rozpoczęła karierę w branży gier o koniach, którą z sukcesem przekształciła w karierę skupiającą się na tworzeniu własnych gier wideo o koniach i pomaganiu innym w ulepszaniu ich gier o koniach.

Kluczowa część tej pracy rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy uruchomiła The Mane Quest i zaczęła publikować recenzje gier o koniach.

Pisała krytycznym okiem kogoś, komu bardzo zależy. Mogłaby być bezlitosna, jak w jej ocenie oryginalnej gry Windstorm z 2017 roku: „Podsumowując, Windstorm jest dopiero ostatnią z długiej linii koń zawody sportowe gdzie sama jazda wydaje się trudna i niewygodna, mimo iż rzekomo stanowi rdzeń gry”.

„Oczywiście tworzenie gier jest zawsze skomplikowane” – powiedziała mi niedawno podczas rozmowy wideo w rodzinnej Szwajcarii. „Nawet jako twórca gier nie zawsze możesz z zewnątrz stwierdzić, co jest łatwe, a co trudne do wdrożenia”.

Osiem typowych błędów, które ją dręczyły w grach z końmi, wahało się od skomplikowanych po mylące.

Ubolewała, iż ​​animacje w grach z końmi ciągle się błędnie wyświetlają. Pokazywały, iż przednie kończyny konia zginają się w niewłaściwą stronę i uniemożliwiały graczom pozwolenie koniom na kłus. Przyznała, iż ​​problemy z animacją były trudne Wywiad z Polygonem z 2022 rokuze względu na złożony sposób, w jaki konie poruszają nogami.

Inne problemy, takie jak skłonność gier do ciągłego trzymania siodeł na wirtualnych koniach, wydawały się powtarzającymi się błędami wynikającymi z niewiedzy.

Uwielbiała momenty z hitu PlayStation z 2020 roku Duch Cuszimy kiedy główny bohater samuraj Jin Sakai drzemie obok śpiącego konia. „To naprawdę urocze” – powiedziała. Ale irytowało ją to, iż pokazano konia śpiącego w siodle. „Nikt tak nie robi” – powiedziała. „To łamie siodło. NIE! Ukryj to gówno!”

Problem przez cały czas występował. Ostatnio grała w nową przytulną grę, w której konie przez cały czas noszą siodła, choćby gdy odpoczywają w pobliżu farmy. „Dlaczego miałbyś to zrobić?” pamięta, iż ​​myślała. „Nie tak się wyprowadza konie na pastwisko”.

„Te niedokładności dotyczące koni bardzo ją dotknęły”, powiedziała, „ponieważ lubię widzieć konie będące końmi i zachowujące się… jak to wyrazić? — Chcę też, żeby konie czuły się komfortowo.

Tak, choćby te wirtualne. „To przełamuje moje zawieszenie niedowierzania” – powiedziała, gdy szczegóły dotyczące konia są błędne.

Co gorsza, Ruppert uważa, iż ​​wielu programistów może mieć dobre intencje, ale po prostu nie wie lepiej. „Źródłem tej frustracji jest to, iż można ją tak łatwo naprawić i nie kosztowałoby to więcej”.

Kiedy Ruppert pisała na blogu o grach o koniach, Ruppert usłyszała od osób zajmujących się tym gatunkiem, które zwracały się do niej o wiedzę i rady. Aesir Interactive, studio stojące za tym pierwszym Wichura grę, którą zatrzasnęła, w końcu ją zatrudnił.

Zdjęcie: Aesir Interactive/NightinGames/Mindscape

Kiedy Ruppert opublikował Legenda Chiimori klipu we wrześniu, entuzjastyczna reakcja potwierdziła jej wiarę w gry o koniach i, co być może ważniejsze, zasygnalizowała, iż ​​ryzyko, które ona i Aesir podjęli w związku z grą, może się opłacić.

Legenda Chiimori ma różnić się od typowej gry wideo o koniach. Została zaprojektowana jako dzieło z epoki, kosztownie wyrenderowana przygoda z końmi, która tak samo przypomina konkretny czas i miejsce, jak Assassin’s Creed czy GTA. To zupełnie odmienne podejście do schematu „napraw swoją rodzinę” w wielu grach o koniach.

„Byłem jedną z dwóch lub trzech osób, które zadzwoniły: wiesz co? W ramach kolejnej gry o koniach, którą tworzymy, jedziemy do Azji, do Mongolii i będziemy grać jako kurier” – powiedziała, zauważając, iż wymagało to trochę wewnętrznego przekonania.

„Ta decyzja została podjęta wiosną 2023 roku, a wraz z nią pojawił się argument: «Hej, to spodoba się większej liczbie osób». To spodoba się ludziom, którzy nie graliby w Riding Simulator 2025, ale wybraliby grę historyczną z małą ilością przemocy, ponieważ jest zabawna i ładna.’”

Wybuchową reakcję na grę nazwała „usprawiedliwiającą”. (Ruppert był producentem kreatywnym gry, ale w tej chwili pracuje nad nią i innymi projektami jako niezależny konsultant).

Co więcej, potwierdziła to Legenda Chiimori unika błędów w grze w osiem koni.

Gra ma ukazać się w ramach wczesnego dostępu w przyszłym roku na komputerach osobistych, a wydanie na dowolną konsolę zostanie ustalone.

Dobry czas na zabawy konne

Ruppert powiedziała, iż ​​były okresy odłogów w przypadku gier o koniach, szczególnie w latach 2010-tych, ale w tej chwili obserwuje rozkwit tego gatunku.

„Odkąd zaczęłam przyglądać się temu rynkowi, z pewnością zaszło wiele pozytywnych zmian” – stwierdziła. Jest więcej gier o koniach. choćby lepiej: „W dzisiejszych czasach istnieje coś takiego jak niezależne gry o koniach”. (Na początku tego roku Engadget obejmował kilka niezależnych filmów o koniachw tym symulacyjna gra menadżerska Okrakiemprzytulny, wcześniejszy dostęp Ranczo Rivershinei pełen wyboru Nieokiełznany.)

Ruppert dostrzega także oznaki robienia notatek przez niektóre z największych studiów. Była zachwycona, gdy twórca gry Rockstar sekcja zwłok dotycząca koni w Red Dead Redemption 2 zacytowano The Mane Quest.

W przypadku gier o koniach sprawy układają się tak dobrze, iż pojawił się choćby konkurs innego rodzaju: nowy blog o grach o koniach, który może konkurować z blogiem Rupperta. We wrześniu strona o nazwie Ścieżki konne rozpoczęła się od recenzji i esejów na temat przedstawień koni w telewizji, filmach i grach wideo. Celem, jak twierdzi jego autor, jest „tworzenie coraz lepszych produktów z korzyścią dla wszystkich miłośników koni”.

Zdjęcie: Nintendo za pośrednictwem Stephena Totilo

Odkryłem wirusa Rupperta Legenda Chiimori tweetuj po tym, jak zacząłem szukać gier o koniach, w które mogłyby grać moje dzieci. Szczególnie smakołyki ma mój siedmioletni syn Legenda Zeldy: Łzy Królestwa jako gra o koniach. Nie oczyszcza lochów ani nie buduje urządzeń. Zamiast tego uruchamia grę, ubiera naszego bohatera Linka w jego najtajniejszy sprzęt, przekrada się przez pola, wskakuje na konia, oswaja go, sprowadza z powrotem do stajni, nadaje mu imię i zamienia na innego, po czym powtarza czynność pętla. W dniu, w którym przeprowadzałem wywiad z Ruppertem, był chory w domu i przez większą część rozmowy siedział mi na kolanach. Zapytałem Rupperta, co sądzi o koniach Łzy. Grała swoją poprzedniczkę, Oddech Dzikiegoi przeważnie otrzymywał pochwały.

„Myślę, iż mają super ładne modelki i bardzo efektowną stylizację” – powiedziała.

„Podoba mi się też to, iż są dość masywne. Są trochę jak konie pociągowe, które mają trochę masy. Gracze mogą poczuć tę masę, jeżdżąc konno, powiedziała. Jest to „bardzo namacalne w sposobie, w jaki sobie radzą. Naprawdę czujesz się, jakbyś siedział na dużym zwierzęciu, a nie tylko kręcił się wokół jego osi czy coś.”

I podoba jej się, iż choćby oswojony koń czasami sprzeciwia się poleceniom Linka i nie idzie tam, gdzie chce. „Koń ma swój własny umysł” – powiedziała. „To żywa istota, a nie tylko motocykl. To było naprawdę fajne”. jeżeli chodzi o krytykę koni Zeldy, nie miała ona większych zastrzeżeń. Tylko lament. A Artbook Zeldy 2018 (dokładnie strona 160) pokazała pewne szkice „bezsensownych rzeczy, które chcę, żeby konie robiły”, w tym zjadania gałęzi drzew i wystawiania głów przez otwarte okna, aby sprawdzić, co dzieje się z Linkiem. „Bardzo by mi się to wszystko podobało” – powiedział Ruppert.



Source link

Idź do oryginalnego materiału