Game File to wydawany trzy razy w tygodniu biuletyn poświęcony kulturze i biznesowi gier wideo, napisany przez długoletniego reportera gier Stephena Totilo (Kotaku, Axios, MTV News, The New York Times). Subskrybuj tutaj dla ciekawostek, wywiadów i regularnych aktualizacji na temat gier z prawie 8-letnimi bliźniakami autora.
Nie dowiesz się tego od Ubisoftu Kanał Twittera/X,
ani ich oficjalna strona z aktualnościami firmygdzie być może zapomnieli o tym wspomnieć, ale wydawca Assassin’s Creed i Rainbow Six Siege wypuścił w tym tygodniu nową grę.
To się nazywa Kapitan Laserhawk: GRA. To strzelanka wieloosobowa z widokiem z góry na komputery PC, będąca spin-offem spin-off z spin-off z Far Cry 3.
Gościnnie występuje choćby maskotka Ubisoftu Rayman.
Prawdopodobnym powodem, dla którego Ubisoft jest taki mamuśny, jest to, iż jest to gra Web 3, to znaczy CLTG.AME wykorzystuje kryptowalutę i blockchain, te popularne technologie dotyczące własności cyfrowej sprzed trzech lat.
Nie jest to pierwszy kontakt Ubisoftu z blockchainem, ale jego wcześniejsze wysiłki związane z grami w sieci Web 3 poszedł kawałek to sprawiłoby, iż wahałbyś się przed mówieniem o nowych.
W 2021 roku, kiedy gry oparte na technologii blockchain były magnesem przyciągającym wielomilionowe inwestycje w branży gier wideo, Ubisoft nazywał tę technologię „ewolucja rzeczywistych możliwości w przestrzeniach cyfrowych.” Twierdzą, iż własność cyfrowa będzie miała charakter transformacyjny. Czy ludzie nie mogliby już kupować rzeczy w grach? To nie jest naprawdę realny sposób, w jaki blockchain by to umożliwił, powiedzieli oni i inni zwolennicy.
Fani przyglądali się wczesnej wyprawie Ubisoftu na gry kryptograficzne. Pod koniec 2021 roku firma zaczęła oferować broń i zbroję Web 3 w swojej strzelance Ghost Recon Breakpoint z otwartym światem, aby gracze mogli sprzedawać te przedmioty innym graczom za pośrednictwem blockchain (co ledwo zrobili).
Nic wielkiego. Ubisoft był po prostu „w trybie badawczym” w przypadku Web 3, powiedział dyrektor generalny firmy Yves Guillemot we wrześniu 2022 r.
Łatwo było kpić, ale nie było absurdem dać im korzyść z wątpliwości. Optymista o otwartym umyśle, zaznajomiony z przeszłością Ubisoftu, miał powody sądzić, iż Ubisoft może stworzyć coś lepszego, a może choćby wymyślić coś takiego w grach Web 3.
W przeszłości, gdy Ubisoft wchodził w tryb badań obejmujący dziwne, nowe technologie, produkował kilka wysokiej jakości gier. firmy Ubisoft wczesny zapał do dziwnego Wii U pewnego dnia zakończyło się to (bez prychnięcia) mądrze zaprojektowana gra o walce z zombie podczas zarządzania plecakiem na drugim ekranie. Podążyli za trendem gier w wirtualnej rzeczywistości i wygenerowali gra wieloosobowa opowiadająca o pilotowaniu statków kosmicznych Star Trek. Wskoczyli na modę „zabawek do życia, wiesz-jak-Skylanders” i wyprodukowali fajną grę science-fiction, która na Switchu podwoiła się jako wspaniała nowa przygoda Star Fox.
Co Ubisoft mógłby przygotować dla gier w sieci Web 3, poświęcając wystarczająco dużo czasu w tryb badawczy?
Odpowiedź odkryłem po spędzeniu godziny na skakaniu przez przeszkody potrzebne do zagrania w moją drugą* grę Web 3 w 2024 r. (Ujawnienie: moja pierwsza wymagała w pełni wystarczającej minuty lub dwóch z napędzane kryptografią odrodzenie Flappy Bird).
Wejdź do Kapitana Laserhawka (za 25,63 USD)
firmy Ubisoft Kapitan Laserhawk: GRA gra kryptograficzna jest niestety najbardziej podstawową strzelanką z widokiem z góry, jaką można sobie wyobrazić.
Jesteś uczestnikiem futurystycznej areny bitewnej. Większość zabójstw wygrywa.
Użyj WASD, aby się poruszać. Przesuwaj celownik celowniczy dzięki myszki. Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby strzelać. Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby przyspieszyć i ogłuszyć przeciwników. Dostępne tryby Deathmatch i Team Deathmatch. Jest tam skrzynka na broń/sprzęt/emotki i przepustka bojowa.
To by było na tyle, choć technicznie rzecz biorąc, gra jest na etapie wczesnego dostępu.
Nie jestem pewien, czy wiele osób gra, ponieważ po wczorajszych trzech meczach zostałem 10. najwyższym graczem na świecie Kapitan Laserhawk gracz – z tabeli liderów zawierającej 78 nazwisk (obecnie wyświetla się 19 z 94).
A co z częściami Web 3? Gdzie jest Rayman?
Do gry potrzebujesz NFT – przynajmniej na razie. Nauczyłem się tego dzięki równoległemu światu firmy Ubisoft Kapitan Laserhawk promocja, która polega na dedykowany kanał na Twitterze I niektóre posty na Medium.
11 grudnia firma Ubisoft zaczęła oferować 10 000 gier Niji Warrior NFT. Myślę, iż w tej grze jestem wojownikiem Niji. NFT wygląda jak wirtualny dowód osobisty. Początkowo można było otrzymać jedną z tych kart za darmo (minus opłaty transakcyjne Web 3).
Następnie, w dniach 16-20 grudnia, osoby posiadające kartę identyfikacyjną Niji Warrior NFT będą mogły uzyskać dostęp do wirtualnej budki fotograficznej na oficjalnej stronie Captain Laserhawk: The GAME (która oczywiście jest dostępna edenonline.ubisoft.com) i użyj tego, aby „odkryć” kartę.
Przyznaję, iż przegapiłem darmową ofertę NFT. Musiałem więc kupić na targu. Zrobiłem to w tym tygodniu, kiedy złapałem najtańszy dostępny za .0055 ETH, który według Google nie zrujnowałby mojego budżetu na wydatki. Nigdy wcześniej nie kupowałem niczego związanego z kryptowalutami, więc odkryłem euforia z założenia własnego portfela kryptowalut, a następnie używania zwykłej starej karty Visa do zakupu NFT (całkowita opłata: 25,63 USD).
Nic z tego nie było intuicyjne i nie rozumiem, iż Kapitan Laserhawk doświadczenie jest przeznaczone dla ludzi takich jak ja, którzy nigdy nie mieli styczności z kryptowalutami ani nie mieli na to ochoty.
Strona internetowa gry informuje potencjalnych graczy, iż muszą mieć ukończone 18 lat i mieszkać w części świata, w której gra nie jest zabroniona. Wymóg połączenia z portfelem kryptowalut zakłada, iż wiesz, co to oznacza i z jakiego portfela warto skorzystać. Wszelkie niepowodzenia w skonfigurowaniu portfela, zakupie NFT i powiązaniu wszystkiego poprawnie blokują Kapitan Laserhawk od załadunku.
Wracając do części wirtualnej fotobudki: bierzesz swój NFT i następnie go odkrywasz, co oznacza dostosowywanie go dzięki kreskówkowego zdjęcia głowy (w oparciu o wybrane ulubione estetyki). Podajesz płeć, wiek i z jakiegoś powodu swojego ulubionego zawodowego zapaśnika (opcje obejmują prawdziwego zapaśnika Kenny’ego Omega i nieco nieprawdziwego „Diamond Dallas Pey’J”).
Wszystkie te kroki wprowadzają niedobór, ponieważ podstawą każdego projektu Web 3 jest to, iż będzie on wytwarzał rzadkie rzeczy, które użytkownicy będą mogli kupować i sprzedawać. Pracujemy już z bazą 10 000 identyfikatorów użytkowników Niji Warrior ID, których liczba jest ograniczona do dwóch na konto. Proces identyfikacji fotobudki jest dostępny tylko przez pięć dni, po czym karty identyfikacyjne wojownika Niji są dostosowywane losowo, a nie na podstawie wyboru gracza.
Nacisk polega na tym, aby zacząć wcześnie i skonfigurować coś w sposób, który wyróżni go na rynku. Kiedy już zaczniesz grać, zgodnie z jednym z postów na Medium gryTwoje postępy w grze jeszcze bardziej zmienią kartę, potencjalnie czyniąc ją jeszcze bardziej wyjątkową:
Co więcej, Twój Niji Warrior NFT jest dynamiczny — ewoluuje, rejestrując Twoje osiągnięcia w grze, zwiększając jego wyjątkowość i wartość oraz prezentując Twoje zaangażowanie i umiejętności.
Urok tego, jak wiem, polega na tym, iż granie w dość prostą grę i doskonalenie jej zaowocuje rzadszą grą Niji Warrior NFT, którą inni ludzie mogą chcieć kupić, ponieważ… Szczerze mówiąc, nie jestem pewien dlaczego.
Kapitan Laserhawk zawiera również przepustkę bojową lub harmonogram wirtualnych nagród do odblokowania, które są przyznawane w miarę zdobywania punktów doświadczenia i zdobywania zwycięstw. Niektóre nagrody można również zamienić na NFT. Odblokowałem emotkę „Szczęśliwego roku 2025”, którą mogę zamienić w NFT. Czy ktoś chce to kupić?
Przegląd Kapitan Laserhawk menu i rynek sugerują pewne zainteresowanie grą, ale bez gorączki złota. Marcus Holloway (Obejrzyj Psy 2!) alternatywny strój dla Twojej postaci można dziś kupić za 6750 wirtualnych monet. Zgłoszono pięć z 600 z nich.
Niektóre emotki, skórki broni i stroje do odblokowania w ramach przepustki bojowej (takie jak strój Świętego Mikołaja) można wybić w NFT i sprzedać innym graczom; więc nie jest to płatność za wygraną, ale może być wyjątkowa.
Jeśli chodzi o Raymana: jest spikerem w deathmatchach w grze. Gracze mogą także zdobyć „legendarne” zdjęcie profilowe Raymana za 7500 wirtualnych monet i następnie dołączyć je do swojego Niji Warrior NFT (9 z nich zostało odebranych z puli 425).
Dostępna jest także bezpłatna gra typu side-scrolling runner z Raymanem w roli głównej, w którą możesz grać Kapitan Laserhawkstronie internetowej, podczas gdy Twoja karta jest w trakcie ujawniania.
Kiedy po raz pierwszy natknąłem się na tę całość Kapitan Laserhawk projektu kilka miesięcy temu, byłem zaintrygowany tym, co może zrobić Ubisoft.
Jestem sceptyczny wobec gier Web 3, ale miałem nadzieję, iż firma, która stworzyła przygodę z zombie w plecaku na Wii U i grę Star Trek VR, może mieć w nich dobry pomysł na tę technologię. Inaczej po co się męczyć?
W skąpych oficjalnych opisach, które znalazłem Kapitan LaserhawkUbisoft nie przechwalał się żadną innowacją w rozgrywce, ale mówił o tym, iż gracze kształtują narrację w grze, mają wybór w jej kierunku. Promowali także zarządzanie graczami, czyli ideę, iż użytkownicy będą kształtować przyszłość gry.
Projekt opis na oficjalnej stroniei, pomijając modne słowa, brzmiało trochę interesująco…
GAME to transmedialna gra przygodowa, w której społeczność napędza narrację poprzez innowacyjne zarządzanie.
Gracze wcielają się w obywateli dystopijnego świata Edenu – totalitarnego następcy Stanów Zjednoczonych. Pokonując wyzwania na różnych kanałach w grze i poza nią, gracze mogą podnieść swój wynik obywatela i zwiększyć swoją moc kształtowania narracji.
W miarę rozwoju historii cała społeczność będzie miała możliwość wpływania na fabułę i uczestniczenia w kluczowych momentach podejmowania decyzji.
Prawie nic z tego nie jest widoczne w grze z wczesnym dostępem, w którą można już grać. Wyniki, jak na razie, są rozczarowujące.
Podobnie jak w przypadku innych gier Web 3, które widziałem, Kapitan LaserhawkWydaje się, iż rozwój gry skupiał się bardziej na ekosystemie Web 3, niekoniecznie szukając haka na rozgrywkę, który zachęciłby ludzi do grania z fascynacji samą grą.
Miałem nadzieję, iż Ubisoft poradzi sobie lepiej. Firma ma większe problemy do rozwiązania, ale jak dotąd tryb badawczy Web 3 nie sprawdza się.