Symulator lotu Microsoftu 2024 ukazała się we wtorek na komputerach z systemem Windows i Xbox Series X, ale nie przebiegała gładko. adekwatnie to nic innego: długie czasy ładowania i brakująca zawartość sprawiły, iż najnowsza premiera dewelopera Asobo Games uzyskała zdecydowanie negatywną ocenę na Steamie. Niektórzy gracze utknęli na ekranach ładowania godzinami, według raportówa kiedy wsiadają, okazuje się, iż brakuje niektórych samolotów. Microsoft i Asobo odniosły się do problematycznej premiery w poście na blogu i w wiadomości wideo skierowanej do graczy, twierdząc, iż ich serwery zostały całkowicie przeciążone liczbą graczy logujących się jednocześnie.
„Wiedzieliśmy, iż emocje są duże Symulator lotu Microsoftu 2024ale szczerze mówiąc, całkowicie nie doceniliśmy tej wysokości i naprawdę przeciążyła ona naszą infrastrukturę” Symulator lotu Microsoftu powiedział na nagraniu szef Jorg Neumann. Dyrektor generalny Asobo, Sebastian Wloch, dodał, iż zespół przetestował swoje serwery i przeprowadził symulację 200 000 osób próbujących grać, ale w dniu premiery systemy przez cały czas były „całkowicie przeciążone”. Aby złagodzić problemy, Asobo podjęło próbę ponownego uruchomienia swoich usług i ograniczenia liczby osób mogących wejść Symulator lotu Microsoftu 2024 w pewnym momencie tylko po to, aby na krótko usprawnić proces, zanim wszystko „znowu się zawali”.
Wszystko to pokrywa się z problemami zgłaszanymi przez ludzi w recenzjach Steam: długie ekrany ładowania, ogromne kolejki, brakujące modele zarówno w kreatorze postaci, jak i gdzie indziej, awarie i brakujące tekstury. „Mogę tylko podziwiać głębię symulacji, ponieważ teraz mam wrażenie, iż Boeing rzeczywiście był zaangażowany w budowę serwerów” – – zażartowała jedna osoba, odnosząc się do ostatnich problemów Boeinga z jego samolotami.
Microsoft i Asobo badają problemy, które obejmują również brakujące samoloty w grze. Wloch wyjaśnił, iż jeżeli systemy krytyczne odpowiadają niektórym osobom, to niektóre „opcjonalne” nie, jak kilka samolotów. „To nie jest normalne. Dzieje się tak dlatego, iż serwer nie odpowiada i pamięć podręczna jest całkowicie przepełniona” – powiedział.
Oto pełne oświadczenie ze strony Microsoftu:
Ciężko pracowaliśmy z naszymi partnerami, w tym Asobo i innymi, aby zapewnić Ci niesamowite wrażenia z symulacji. Dzisiejsze zainteresowanie symulatorem było przytłaczające, ale napotkaliśmy problem z jedną z naszych usług obsługującą nowe systemy w grze, takie jak tryb kariery i różne misje. Serwer odpowiedzialny za obsługę żądań danych został przeciążony, powodując opóźnienia i błędy.
W rezultacie gracze doświadczają długich czasów ładowania i brakujących treści, takich jak samoloty. Rozwiązaliśmy te problemy i teraz wprowadzamy graczy w stałym tempie. Serdecznie przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za cierpliwość. Będziemy Cię na bieżąco informować na naszych kanałach społecznościowych, forach i stronie internetowej. Dziękuję bardzo za wszystkie opinie i wsparcie.
Microsoft i Asobo nie podały jeszcze harmonogramu naprawy, ale zapewniły, iż poinformują graczy w mediach społecznościowych, swojej witrynie internetowej i na forach.