Podsumowanie DevStream związanego z D4

1 rok temu

Wczoraj odbył się kolejny devstream Blizzarda poświęcony Diablo IV, dotyczący nadchodzącego wielkimi krokami sezonu. Oczekiwania społeczności, w tym moje, wobec tego sezonu były ogromne, głównie dotyczące tak zwanego endgame’u. Czy Blizzardowi udało się spełnić te oczekiwania? Zostań chwilę i przeczytaj.

Sezon Plugawców – omówienie funkcji sezonowych w Diablo IV

Pierwszy sezon wystartuje już 20 lipca 2023 roku, czyli za niecałe 2 tygodnie. Dla tych, którzy chcą się do niego przygotować, przypomnę tylko, iż jedyne, co przechodzi z eternala na sezon, to kampania, ołtarze Lilith oraz odkryte elementy mapy – nie mylić z aspektami zdobytymi w podziemiach. Przejdźmy zatem do nowości.

Nowa seria zadań

Jak sama nazwa sezonu wskazuje, motywem przewodnim jest spaczenie, które jest badane przez nowego NPC o nazwie Kormord – byłego kapłana światła. Co istotne, zadania te nie są ściśle powiązane z głównym wątkiem fabularnym gry, ale stanowią osobną fabułę związaną z aktywnością sezonową: nowe dungeony – malignant tunnels, a także spaczeni elitarzy przeciwnicy i związane z nimi rytuały.

Nowe moce

Wraz z wprowadzeniem nowych mechanik związanych z rytuałami i spaczonymi elitarnymi przeciwnikami, będziemy mieli możliwość zdobycia nowych mocy dla naszych postaci. Jest ich aż 32, a zdobycie ich będzie możliwe w następujący sposób: po wykonaniu wspomnianych misji wprowadzających nas w świat sanktuarium, będziemy spotykać spaczonych elitarnych przeciwników. Po ich pokonaniu odprawiamy rytuał, który przemieni ich w jeszcze silniejszych przeciwników. Dopiero wtedy będziemy mieli szansę zdobyć spaczone serca, które będziemy mogli umieścić w specjalnym otworze w naszej biżuterii. Aby nie było za łatwo, sockety zostaną podzielone na trzy kolory. Istnieje cztery rodzaje serc, co oznacza, iż w rzeczywistości będziemy mieli tylko po jednym rodzaju serca na socket, które będzie pasować do wszystkich.”

Kolejną istotną informacją jest to, iż będziemy mieli możliwość niszczenia serc. Podobnie jak w przypadku innej naszej ekwipunku, to pozwoli nam zdobyć nowe rodzaje materiałów, które być może pozwolą nam ulepszyć inne przydatne serca. Twórcy niestety nie udzielili nam dokładnych wyjaśnień w tej kwestii. Odpowiednie informacje prawdopodobnie pojawią się wraz z notatkami dotyczącymi aktualizacji, około 18 lipca. Wtedy również zostanie wprowadzony patch do gry, który wyłączy funkcje sezonowe.

Nowy Boss

Nowym bossem w grze będzie Varshanem Pochłoniętym, który ma stanowić nowe wyzwanie dla graczy. Osobiście nie uważam, iż jest on przeciwnikiem o poziomie trudności porównywalnym do Echo Lilith, ale bardziej typowym bossem występującym w podziemiach. Chciałbym się tutaj mylić, ale zdaję sobie sprawę, iż Blizzard skupia się raczej na łatwiejszej rozgrywce, gdzie każda kombinacja umiejętności ma znaczenie, zamiast tworzenia buildu dedykowanego tylko do jednej walki. Przykładem jest tutaj wspomniana wcześniej sytuacja z Echo Lilith.

Nowe Przedmioty

Jeśli chodzi o nowe przedmioty dodane w sezonie, osobiście jestem bardzo zawiedziony. Miałem nadzieję, iż dzięki większej liczbie przedmiotów Blizzard będzie w stanie wprowadzić istotne zmiany w systemie przedmiotów i tymczasowo rozwiąże ten problem. Niestety, tak się nie stało, ponieważ do gry dodano zaledwie 6 nowych przedmiotów unikalnych i 7 aspektów legendarnych, które będziemy odkrywać wraz z postępem sezonowej przepustki. Moim zdaniem, te liczby powinny dotyczyć konkretnej klasy postaci, a nie być ogólne. Wówczas miałoby to większy sens

Przepustka sezonowa w Diablo IV

Podczas poprzedniego streama twórcy byli dość skąpi informacji dotyczących karnetu sezonowego, choćby jeżeli było to główne tematy dotyczącego streama. Tym razem jednak już praktycznie wszystko wiemy. Chciałbym jednak zaznaczyć, iż mam mieszane uczucia co do tej funkcji, ponieważ dostrzegam zarówno plusy, jak i minusy. Dlatego teraz postaram się przedstawić same fakty bez emocji.

Zawartość darmowej przepustki sezonowej

Postępy sezonowe

Podczas zdobywania kolejnych postępów sezonowych, będziemy mogli zdobyć następujące elementy:

  • nowe aspekty legendarne;
  • tytuł mistrzowski;
  • zwój amnezji – zapewniający darmowy reset drzewka oraz tablicy mistrzowskiej.

Dary Sezonowe

Tutaj zdobywamy rozżarzone popioły, za sprawą których postacie sezonowe otrzymują:

  • zwiększony przyrost PD;
  • dodatkową szansę na pozyskanie rzadkich materiałów podczas rozkładania przedmiotów;

Nowe transmogryfikacje przedmiotów w Diablo IV

W ramach darmowego karnetu otrzymamy również nowe transmogi, dla każdej z klas. Te przechodzą również na Eternal oraz kolejne sezony, wzbogacając w ten sposób naszą kolekcję.

Zawartość wersji prenium

Poza tym co otrzymamy w darmowej przepustce, w płatnej wersji otrzymujemy:

  • Zestaw Żelazomroźnego Pancerza;
  • Wierzchowca Strzeżony Mustang;
  • Pancerz dla wierzchowca Żelazomroźny Kropież
  • Skórki do broni, trofea dla wierzchowca, emotki, walutę prenium.

Q&A z twórcami

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż pytania i odpowiedzi, które zostaną tutaj przedstawione, będą dotyczyć wyłącznie nowych informacji, których wcześniej nie podano. Celem jest uniknięcie powtórzeń.

Q: Czy są jakieś nowe informacje dotyczące resetu umiejętności postaci (respec)?
A: W tej chwili twórcy pracują nad zmianą menu, aby ułatwić nam resetowanie umiejętności postaci. jeżeli chodzi o koszty, na razie nie planują wprowadzać zmian.

Q: Czy planujecie przenieść mechaniki sezonowe na tryb Eternal?
A: Na razie nie ma takich planów, ale nie wykluczamy tej możliwości, jeżeli mechanika spotka się z pozytywnym odzewem graczy.

Q: Dlaczego nie można teleportować się bezpośrednio do Podziemi Koszmarów (Nightmare Dungeon)?
A: To rozwiązanie zostało wprowadzone w pośpiechu w odpowiedzi na opinię graczy. Twórcy przez cały czas pracują nad tym, aby było ono znacznie lepsze.

Q: Jak długo będą trwać sezony?
A: Minimalnie trwać będą trzy miesiące.

Q: Czy planowane są nowe klasy w przyszłości?
A: Na razie twórcy nie mają żadnych ogłoszeń w tej sprawie.

Podsumowanie części dev streamu Diablo IV

Osobiście liczyłem na nieco więcej. Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż informacje przedstawione wczoraj były bardzo ogólne. To, co przyniesie sezon, może rzeczywiście wpłynąć pozytywnie na odbiór graczy. Jednak na podstawie tego, co już wiem, oceniam to jako nie spełniające moich oczekiwań. Być może jest to związane z tym, co zapowiadali podczas Diablo IV campfire, który odbył się kilka tygodni temu. Wtedy sugerowali, iż sezon wywoła efekt “WOW”. Niestety, nie wzbudził on takiego wrażenia. Znajduje się kilka interesujących zmian, które mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój naszych postaci. Jednak o wszystkim dowiemy się najwcześniej 18 lipca, a najpóźniej 20 lipca. jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszam na oficjalną stronę gry Diablo IV.

Idź do oryginalnego materiału