Gdy Pokémon TCG Pocket po raz pierwszy zaprezentowano ją kilka miesięcy temu, wyglądała jak kolejna aplikacja mobilna, która miała wykorzystać potencjał fizycznej gry karcianej ostatnia fala niespodziewanej popularności. Z Pokémon TCG na żywo już na rynku, trudno było rozgryźć, jak wyobrażała to sobie firma Pokémon Company Kieszeń wpasowując się w większą franczyzę. I podczas gdy tytuły takie jak Przyciąganie Marvela I Kamień ogniskowy okazały się wielkimi hitami, nie było to jednak jasne Kieszeń będzie w stanie przyciągnąć nowicjuszy i zagorzałych fanów Pokémon zarówno fanów.
Do premiery pozostało nam jeszcze kilka tygodni Pokémon TCG Pocket‘s general release. Ale podczas czasu, który niedawno spędziłem na testowaniu gry, wydawało się to obiecującą — choć nieco onieśmielającą — próbą ponownego wynalezienia klasycznego doświadczenia kolekcjonowania kart dla nowego pokolenia początkujących pokemanów. Walki są szybsze, bardziej efektowne i wyraźnie zaprojektowane tak, aby można je było odebrać z względną łatwością, wypełniając cyfrowe segregatory niematerialnymi kartami, które wyglądają jak prawdziwe.
Czasami nacisk gry na to, aby wirtualne karty wyglądały i wydawały się prawdziwe, sprawia, iż wygląda to jak wyprawa The Pokémon Company w przestrzeń NFT. Jednak zasadnicza różnica polega na tym, iż możesz Do rzeczy z Pokémon TCG Pocketprzedmioty kolekcjonerskie, zamiast po prostu gapić się na nie na ekranie telefonu.
W swojej istocie, Pokémon TCG Pocket to gra, której celem jest danie graczom nowego sposobu zbierania kart, pokazywania ich i używania do walki z innymi graczami w szybkich meczach. Za darmo gracze mogą logować się każdego dnia, aby otrzymać dwa pakiety boosterów zawierające po pięć kart, a następnie pokazywać je w dostosowywanych cyfrowych segregatorach lub na specjalistycznych tablicach wystawowych. Podobnie jak w przypadku fizycznej gry karcianej, Pokémon TCG PocketKarty różnią się rzadkością (oznaczoną nowym systemem rzadkości diamentowej i gwiazdkowej) i zawierają coraz bardziej wyszukane ilustracje autorstwa różnych artystów.
Zamiast jednak polegać na różnych fakturach fizycznych lub folii holograficznej, aby przekazać wartość karty, Pokémon TCG wprowadza szereg nowych efektów 3D, dzięki którym rzadkie zdobycze stają się bardziej widoczne. Genetyczny szczyt — pierwszy dodatek, do którego gracze będą mogli uzyskać dostęp w momencie premiery — zawiera ponad 200 kart, z których wiele wykorzystuje grafiki z wcześniej wydanych zestawów fizycznych. Ale większość graczy prawdopodobnie będzie chciała polować na nowe karty immersyjne, które pozwalają na zanurzenie się w ich grafikach, aby zobaczyć szczegóły, które normalnie nie byłyby widoczne.
Ponieważ tym, co początkowo przyciąga wielu graczy do fizycznej wersji gry karcianej, jest kolekcjonowanie (a nie walka), Creatures Inc. i twórca gry DeNa chcieli, aby był to główny argument sprzedaży gry, szczególnie dla osób, które od dłuższego czasu nie miały styczności z tą serią.
„Istnieje dość szeroka publiczność ludzi, którzy generalnie być może nie wchodzą teraz w interakcję z kartami Pokemon” – wyjaśnił dyrektor kreatywny Creatures, Ryo Tsujikawa, podczas sesji pytań i odpowiedzi. „To właśnie o tym myśleliśmy, [Pocket] będąc w formie gry/aplikacji — iż będziemy mogli dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w tym osób, które mogły grać, gdy były młodsze”.
Chociaż Kieszeń ma wiele podobieństw do Pokémon TCG na żywo — kolejna gra mobilna, w której użytkownicy mogą wymieniać kody z fizycznych pakietów, aby otrzymywać kopie cyfrowe — pomysł na aplikację skupioną wyłącznie na kartach cyfrowych zaczął nabierać kształtów mniej więcej w tym samym czasie Pokémon Go został wydany po raz pierwszy. Dyrektor wykonawczy Keita Hirobe powiedział, iż uczynienie gry bardziej przystępną i utrzymanie jej bariery wejścia na niskim poziomie to dwa największe priorytety The Pokémon Company podczas rozwoju. A dla tych, którzy po prostu szukają swobodnego sposobu na zanurzenie palca u nogi w Pokémon Waters, może to być tak proste, jak otwarcie aplikacji i sprawdzenie, co RNG ma do zaoferowania.
Rozrywanie paczki przesuwając palcem po jej górnej krawędzi jest w rzeczywistości całkiem satysfakcjonującym doświadczeniem, któremu towarzyszy delikatne dudnienie mające na celu odtworzenie uczucia rozrywania paczki folii wypchanej błyszczącymi kawałkami tektury. Same paczki (które nie są gwarantowane, aby zawierały rzadkie karty, jak ich fizyczne odpowiedniki) można obrócić przed ich otwarciem, dając ci możliwość ujawnienia ostatniej (najrzadszej) karty jako pierwszej. I chociaż możesz ujawniać karty pojedynczo, aby budować napięcie, gra pozwala ci również przechylić je, gdy są przez cały czas ułożone w stos, aby rzucić okiem na ich obramowania, które są jednym ze wskaźników rzadkości karty.
Mimo iż Kieszeń da graczom dwa pakiety dziennie (jeden co 12 godzin) za darmo, osoby przychodzące z fizycznej gry karcianej, w której pakiety boosterów zawierają 10 losowych kart, mogą się wahać, czy pakiet mobilny zawiera pięć — liczba ta może się zmienić w przyszłości. Jednak dla tych, którzy chcą szybciej wypełniać swoje indeksy kart, gra zaoferuje również graczom możliwość zakupu Poké Gold — waluty w grze, której można użyć do zakupu większej liczby pakietów lub skrócenia odliczania między otrzymaniem darmowych pakietów na dany dzień. Pakiety Poké Gold zaczynają się od 99 centów. Dodatkowo będzie dostępna opcjonalna miesięczna subskrypcja Premium Pass za 9,99 USD, która zapewnia graczom trzeci darmowy pakiet dziennie i dostęp do kart promocyjnych.
Chociaż Poké Gold i sprzedaż abonamentowa brzmią jak najważniejsze elementy planu The Pokémon Company na Kieszeńrentowność, z tego co widziałem, pozostało sporo dostępnych dla graczy, którzy nie wydają. Możesz zacząć uczyć się podstaw nowego, usprawnionego systemu walki w grze, używając gotowych talii do wynajęcia i walcząc z komputerowymi przeciwnikami. A gdy już będziesz mieć wystarczająco dużo własnych kart, możesz zacząć budować niestandardowe talie, aby używać ich przeciwko innym graczom w trybie online gry.
Podczas gdy tradycyjne Pokémon TCG polega na tym, iż dwie osoby stają naprzeciw siebie, mając do dyspozycji talię składającą się z 60 kart każda, Kieszeń usprawnia działanie poprzez znaczne zmniejszenie talii i uproszczenie mechaniki walki, aby utrzymać szybkie tempo gry. Obrażenia są teraz automatycznie obliczane przez komputer gry, a pierwszy gracz, który zdobędzie trzy punkty, znokautując pokémona przeciwnika (zwykłe pokémony liczą się za jeden punkt, a potwory EX za dwa), wygrywa.
Chociaż Tsujikawa podkreślił, iż KieszeńZespół deweloperski skupia się głównie na aspekcie kolekcjonerskim gry w momencie premiery, rozumieją, iż bardziej konkurencyjna rozgrywka to coś, czym użytkownicy mogą być zainteresowani, gdy wprowadzane są nowe rozszerzenia. Na razie nie ma konkretnych planów Kieszeń stać się nowym elementem Mistrzostw Świata Pokémon, ale nietrudno sobie wyobrazić, iż aplikacja idealnie wpasuje się w ten trend Pokémon Go i fizyczna gra karciana.
To może być konieczne, aby zapewnić grze trochę długowieczności, gdy początkowy urok czystego kolekcjonowania przestanie działać. A kiedy Pokémon TCG Pocket zostanie uruchomiona 30 października, co może wystarczyć, aby aplikacja stała się hitem.