Czy jesteście ciekawi, jak wyglądał polski rynek gier w 2024 roku? SPiDOR wraz z Game Sales Data przygotowali raport, w którym informują o liczbie sprzedanych gier w Polsce.
Rynek gier wideo w Polsce pozostaje jednym z kluczowych sektorów branży rozrywkowej. Według raportu PwC ” w 2024 roku jego przychody wyniosły 4,3 miliarda złotych. Prognozy wskazują, iż w kolejnych latach branża będzie się przez cały czas rozwijać. Do 2028 roku wartość rynku ma wzrosnąć do 5,5 miliarda złotych. Przewidywana średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) gier wideo i esportu w latach 2023-2028 wynosi 8% globalnie i 6,8% w Polsce.
W Polsce sprzedano 9,4 mln sztuk gier
Dane Game Sales Data (GSD) pokazują, iż w 2024 roku konsumenci zakupili więcej sztuk gier, niż w roku poprzednim. Sprzedano 9,4 mln sztuk gier na komputery PC i konsole, czyli o 900 tysięcy (10,6%) więcej niż przed rokiem. Gracze zakupili 3 554 poszczególnych tytułów.
Największe produkcje wciąż stanowią istotną część sprzedaży. Dziesięć najlepiej sprzedających się gier w 2024 roku znalazło łącznie 1,95 miliona nabywców, co oznacza, iż niemal co piąta sprzedana gra pochodziła właśnie z tej listy. W czołówce znalazły się tytuły takie jak EA SPORTS FC 25, The Crew 2, Grand Theft Auto V, Hogwarts Legacy oraz EA SPORTS FC 24.
Mały udział gier z nowej generacji
Gry na komputery PC stanowiły 28,5% wszystkich sprzedanych tytułów. Produkcje na konsole starszej generacji odpowiadały za 39% sprzedaży, natomiast gry na urządzenia nowej generacji – za 18%. Z kolei tytuły przeznaczone na konsole przenośne stanowiły 14,5% wszystkich zakupionych egzemplarzy.
Pod względem gatunkowym najchętniej wybierane były gry akcji, które odpowiadały za 30% sprzedanych gier. Dużą popularność odnotowały także strzelanki (16%), wyścigi (12%), gry fabularne (11%), a także przygodowe i sportowe, które zdobyły po 10% udziału w sprzedaży.
Sprzedaż gier, a PEGI
Dane pokazują, jak szeroka i zróżnicowana jest oferta gier dostępnych na rynku. Najczęściej wybierano gry z oznaczeniem PEGI 12, które stanowiły 23% wszystkich sprzedanych tytułów. Produkcje przeznaczone dla najmłodszych graczy odpowiadały łącznie za 34% sprzedaży – gry z PEGI 3 stanowiły 19%, a z PEGI 7 – 15%. Gry oznaczone PEGI 16 i PEGI 18 stanowiły odpowiednio 22% i 21% sprzedaży.
Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.
Źródło: www.spidor.pl