The Seria Dragon Age nie jest znany z tego, iż pozostaje taki sam z gry na grę. Niezależnie od tego, czy chodzi o zmiany w zakresie, scenerii, kim jest twoja postać gracza, czy też w mechanice zatwierdzania towarzyszy, zawsze jest coś nowego do przygotowania. Ale najbardziej zaskakująca zmiana Dragon Age: Strażnik Zasłony różni się od swoich poprzedników?
Właściwie czerpię przyjemność z walki.
Walka nigdy nie była tym, po co przyszedłem do gry BioWare – z takim naciskiem, iż zdarzało mi się drwić z każdego, kto uważał ją za niezbędną dla rozgrywki. Jest to odpowiednik upierania się przy nazywaniu wszystkich popularnych sportów mianem „sportowej piłki” i mówienia o tym, iż Super Bowl ogląda się tylko dla reklam. To niesprawiedliwe i nie jestem z tego specjalnie dumny. Ale z drugiej strony, zaletą gry BioWare zawsze była strona narracyjna.
Podstawą firmy jest dostarczanie skomplikowanych konstrukcji świata, złożonych postaci i fascynujących wyborów. BioWare zyskało reputację tytana gatunku CRPG, którego jednym z aspektów jest walka, ale historycznie rzecz biorąc, nie było to najważniejsze wydarzenie w tej reputacji. Nigdy nie zobaczysz Mass Effect reklamowanego jako marka, która zapisała się w historii strzelanek. Nie mogę uwierzyć, iż kiedykolwiek o tym pomyśleliśmy Dragon Age: PoczątkiPodstawowa mechanika polegająca na ręcznym modyfikowaniu sztucznej inteligencji towarzyszy przy użyciu listy kilkunastu konfigurowalnych instrukcji „jeśli-to” była swobodną zabawą. Wiek Smoka 2 I Inkwizycja jeżeli chodzi o walkę, nie było o czym pisać – nie zrobili nic, co nie byłoby lepsze w żadnym konkretnym dungeon crawlerze.
Zwłaszcza gry Dragon Age z każdą częścią konsekwentnie odchodzą o krok od pełnowymiarowej walki taktycznej, więc w pewnym sensie Osłona zasłony po prostu doprowadza tę podróż do logicznego zakończenia. Ten ostatni krok był jednak istotny i spotkał się z dużym sceptycyzmem fanów z wielu stron. Niektórzy tak wyraźnie rozczarowany iż drogi Dragon Age i Walka Taktyczna rozeszły się. Inni, należący do mojej rzeszy superfanów Dragon Age, nie oznaczają, iż tęsknią za starą walką, ale iż boją się nowej. Nie są zwykłymi graczami w czasie rzeczywistym i martwią się, iż nie będą mieli refleksu i zręczności do Osłona zasłonyi zrujnuje to grę, na którą czekali od dekady.
Osobiście czułem się neutralny wobec tej zmiany, a przynajmniej utrzymywałem neutralność, dopóki sam nie mogłem jej doświadczyć. już o tym pisałam moje pierwsze wrażenia nt Osłona zasłonywalkaa spędzanie czasu z pełną grą tylko ugruntowało moją radość, aż pewnego wieczoru zacząłem ścigać się po arenie, unikając ataków moich wielu większych przeciwników, rzucając ich w pobliżu wybuchowych beczek, a następnie używając moich ataków dystansowych, aby wysadzić ich na kawałki podczas gdy ja wyszedłem zupełnie bez szwanku. Zdałem sobie sprawę, iż mówiłem wprost chichotać w radości.
Szybka ankieta wśród autorów Polygon, którzy mieli okazję zagrać Osłona zasłony wzbudziło wiele entuzjazmu.
„Kiedy zacząłem potrafić skakać i uderzać oraz strzelać jednym strzałem do grupy nieumarłych, zaczęło mi się to podobać”. — Zoë Hannah
„Uwielbiałem uświadamiać sobie, iż magowie naprawdę potrafią wykorzystywać słabości żywiołów — bardzo mi to pomogło w walce z irytującymi bohaterami zarazy”. —Ari Notis
„Boss walczy z [REDACTED] jako łotrzyk był niesamowity. Po prostu bez przerwy skakałem tam i z powrotem, tańcząc na krawędzi życia i śmierci, odpryskując [REDACTED] szybkimi uderzeniami.” — Cass Marshall
„Po prostu lubię robić kombinacje z moją miłością, do ustalenia.” —Petrana Radulović
Tej jesieni ukończyłem przygotowawcza powtórka Dragon Age: Inkwizycjaz ustawieniami trudności wyraźnie ustawionymi na łatwy. I kiedy odtworzyłem Dragon Age: Początki tego lata dostępna była cała gama modów poprawiających jakość życia, w tym tryb wyjątkowo łatwy. Chciałem, żeby była to chrupiąca walka z 2009 roku trywialny. Chciałem, żeby każdy wróg zginął jak najszybciej, nacisk na SAP.
Teraz adekwatnie o tym myślę wzrastający (niezwykle konfigurowalny) ustawienia trudności, które wybrałem na początku Osłona zasłonyponieważ niektórzy z tych wielkich, złych bossów upadają zbyt szybki! Hej! Nie umieraj! Podobało mi się uderzanie cię! A coś takiego nigdy wcześniej mi się nie zdarzyło w grze BioWare!