Naukowcy przebadali 9000 graczy w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Niemczech, Francji, Szwecji, Korei Południowej i Brazylii, co dało badanie dość zróżnicowaną próbę pod względem pochodzenia społeczno-ekonomicznego i kulturowego. Niezależnie od grupy wiekowej, najpopularniejszymi gatunkami zawsze były gry jednoosobowe i PVP, choć aż 53% uczestników badania stwierdziło, iż preferują gry jednoosobowe.
Wydaje się, iż gry dla pojedynczego gracza przeżywają w ostatnich latach swego rodzaju renesans, po boomie na PvP i MMO w połowie 2010 roku, wraz z grami takimi jak Black Myth: Wukong, Cyberpunk 2077 i Elden Ring – trzema grami AAA, opartymi na narracji, głównie single- tytuły graczy — zajmując drugie, siódme i ósme miejsce na rankingach największej liczby graczy wszechczasów SteamDB. Warto również zauważyć, iż gracze wydają się być coraz bardziej sfrustrowani grami na żywo i grami online, z których większość opiera się na elementach PVP lub PVE, aby odnieść sukces.
Specyficzna jest także niska popularność gier kooperacyjnych na kanapie wśród odbiorców w wieku 35 lat i starszych, ponieważ to właśnie ten typ graczy prawdopodobnie dorastał, grając na konsolach w gry kooperacyjne na kanapie z przyjaciółmi i rodziną.