Do internetu wyciekły pliki zawierające ponad 25 lat zawartości klasycznych odsłon serii Halo, choćby sprzed czasu ekskluzywności dla Xboxa.
Zespół moderski Digsite od zeszłego roku współpracował z 343 Industries, by przywrócić zawartość z oryginalnych części Halo. Ochotnicy pracowali przykładowo nad mapami do trybu wieloosobowego, które pierwotnie były tworzone dla pecetowego portu Halo Combat Evolved. Nie brakowało również zawartości wyciętej z gier w wersjach premierowych.
Kilka dni temu do sieci trafił wyciek prawie 100 GB plików, nad którymi pracował zespół Digsite. Chętni gracze mogą więc sprawdzić choćby demo Macworld pierwszej odsłony serii. Jego premiera miała miejsce w 1999 roku, kiedy Halo miało być tytułem ekskluzywnym dla komputerów Macintosh firmy Apple. Co ciekawe, pierwotna wersja gry nie była FPS-em, a strzelanką z perspektywy trzeciej osoby.
Razem z wyciekiem pojawiły się zeznania członków zespołu moderskiego, którzy nie byli zbytnio zadowoleni ze współpracy z Microsoftem. Dowiedzieliśmy się, iż ochotnicy pracowali kompletnie za darmo, a firma po sukcesie odtworzonego dema z E3 2003 oczekiwała kolejnego projektu na tak wysokim poziomie, wciąż nieodpłatnie. Sprawiło to, iż większość Digsite opuściła projekt.
Firma Microsoft niedawno przemianowała 343 Industries na Halo Studios oraz ogłosiła prace nad kilkoma grami budowanymi na silniku Unreal Engine 5. Więcej na ten temat przeczytacie w tym artykule.
Źródło: VGC