Powrót do Azeroth! Oszałamiająca rekonstrukcja filmu z gry Warcraft 3

news.5v.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Warcraft 3: Reign of Chaos, kultowa strategia czasu rzeczywistego od Blizzarda, z pewnością należy do gier komputerowych, które zapisały się w historii branży elektronicznej rozrywki nie tylko jako znakomite produkcje w swoim gatunku, ale także prawdziwe dzieła sztuki.

Jednym z jej najbardziej rozpoznawalnych elementów było monumentalne intro, które w tamtym momencie (2002 rok) dla wielu fanów stanowiło szczyt możliwości technologicznych. Dzisiaj, po 23 latach, irański artysta 3D Alireza Akhbariarabani postanowił przywrócić je do życia, tworząc zapierającą dech w piersiach rekonstrukcję. Nie ma sensu dłużej trzymać nikogo w napięciu – wyszło obłędnie!

Dla Akhbariarabaniego, który jest doświadczonym animatorem 3D, projekt związany z Warcraftem 3 był czymś więcej niż zwykłym zajęciem – miał wymiar osobisty.

23-letni silnik po solidnym tuningu

Akhbariarabani podszedł do rekonstrukcji z wielkim szacunkiem dla oryginału, stosując narzędzia, które Blizzard używał 23 lata temu, ale wzbogacając je o nowoczesne techniki. Głównym oprogramowaniem był 3ds Max – dokładnie ten sam, którym posłużono się do stworzenia pierwotnej wersji animacji. Dodatkowo artysta wykorzystał ZBrush do modelowania postaci i obiektów, Substance 3D Painter do teksturowania, Houdini i Terragen do efektów specjalnych, Arnolda do renderowania, Ornatrix do realistycznego zarządzania włosami, a całość zmontował przy wykorzystaniu Nuke’a.

Półroczne wyzwanie

Realizacja projektu zajęła sześć miesięcy i była wykonywana po godzinach jako prywatna inicjatywa artysty. Efekt? Wierne odtworzenie oryginalnej animacji z zauważalnymi akcentami, które świadczą o postępie technologicznym. Chociaż na pierwszy rzut oka wizualnie film prawie nie różni się od oryginału, to wystarczy przyjrzeć się detalom, jak oświetlenie, tekstury i animacje, by zauważyć, jak daleko posunęła się technologia grafiki 3D na przestrzeni lat.

Poza samą animacją Akhbariarabani udostępnił także nagranie, w którym szczegółowo prezentuje proces produkcji – od modelowania i teksturowania w 3ds Max i ZBrush, po finalne efekty specjalne i rendering. Dzięki temu można lepiej zrozumieć ilość pracy włożoną w to przedsięwzięcie.

Fani wniebowzięci

Gdy fani Warcrafta odkryli odświeżoną wersję intro, byli zachwyceni niesamowitą dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Wielu porównywało projekt Akhbariarabaniego, pod względem jakości, do tego, co można było zobaczyć w Warcraft 3: Reforged, wydanym przez Blizzard w 2020 roku.

Idź do oryginalnego materiału