Po zeszłotygodniowym omówieniu odświeżonego trybu Mój Zespół EA SPORTS przybliża kolejne zmiany i ulepszenia w rozgrywce w F1 25.
Drugi odcinek z serii Deep Dive przedstawia ulepszenia graficzne, zmiany w torach oraz nowe opcje personalizacji, które sprawią, iż gra F1 25 będzie jeszcze bardziej realistyczna i bliższa prawdziwej Formule 1.
Aktualizacja torów dzięki technologii LIDAR
Dzięki mocy silnika EGO i technologii LIDAR, tory w F1 25 będą jeszcze bardziej autentyczne niż dotychczas. Pięć torów z tegorocznego kalendarza zostało cyfrowo zeskanowane podczas weekendu wyścigowego i przeniesione do gry na podstawie milionów danych, aby w pełni oddać ich realizm. Są to Bahrajn, Miami, Melbourne, Suzuka i Imola, na których każda nierówność, detal, bandy i strefy dla fanów będą odpowiadały oryginałom.
Tory w odwrotnym kierunku
Po raz pierwszy w historii serii F1 gracze będą mogli przejechać swoje ulubione tory w niespotykany dotąd sposób. Silverstone, Zandvoort i Red Bull Ring będą dostępne do jazdy w odwróconym kierunku. Będzie to możliwe zarówno w trybach Grand Prix, jak i próbie czasowej, trybie wieloosobowym oraz w karierze od drugiego sezonu.
Więcej możliwości personalizowania w F1 25
W F1 25 gracze będą mogli niemal dowolnie spersonalizować swoje bolidy dzięki nowemu edytorowi. Malowania nabiorą charakteru dzięki nowym naklejkom sponsorów, które będzie można dowolnie obracać i zmieniać ich rozmiar oraz położenie. Dodatkowo gracze będą mogli wybrać nowe kolory i czcionki numerów startowych – zarówno w trybie Mój Zespół, jak i w F1 World. Nowością są specjalne malowania głównych sponsorów, które będzie można odblokować w trybie Mój Zespół. Co więcej, specjalne edycje malowań bolidów z prawdziwych wyścigów będą stosowane do oficjalnych samochodów zespołów, a nie tylko do F1 World Car.
Ulepszona grafika
Tegoroczna gra stawia na jeszcze ostrzejszą i bardziej realistyczną grafikę. Ulepszone efekty oświetlenia sprawią, iż warunki pogodowe na torze będą bardziej dynamiczne, a odwzorowane otoczenie i roślinność dodatkowo ożywią rozgrywkę. W wersji PC gra będzie wykorzystywała Path Tracing, które symuluje realistyczne zachowanie światła, biorąc pod uwagę źródła światła pośredniego. Dzięki technologii NVIDIA Audio2Face gra zawiera rozbudowane animacje twarzy. Te w połączeniu z nowymi przerywnikami filmowymi zapewnią wciągające sceny w padoku i na podium.
Nowe wydarzenia wieloosobowe
F1 World wprowadziło nowy tryb kooperacyjny o nazwie Invitationals. Umożliwia on dołączanie do specjalnych wydarzeń wieloosobowych i współpracę z przyjaciółmi, dzięki czemu będzie można zdobyć nagrody za zrealizowane cele. Multiplayer w F1 World zawiera również zaktualizowany system Kierowcy Dnia, wyróżniający graczy za czystą jazdę czy najwięcej wyprzedzeń. Będzie on promował i nagradzał współpracę oraz szacunek w wyścigach i dawał możliwość nawiązania relacji z innymi.
Ulepszony dźwięk w F1 25
Ulepszona oprawa audio jeszcze bardziej odda realizm ścigania w F1. Sesje kwalifikacyjne teraz korzystają z dialogów prawdziwych kierowców, którzy czasami zwracają się do inżynierów wyścigowych. Gracze usłyszą nowe sekwencje dźwiękowe z radia, w tym kwestie dotyczące pole position, flag i te od szefów zespołów. W tegorocznej grze będzie niemal dwa razy więcej nagrań kierowców niż w F1 24.
Więcej informacji o nowościach i ulepszeniach w F1 25 jest dostępnych na blogu.
Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.
Źródło: EA SPORTS