W tym roku mija pełna dekada od zwodowania World of Warships, a aktualizacja 14.8 zawiera największe obchody, jakie kiedykolwiek przeprowadzaliśmy! Za sprawą zatrzęsienia nagród, wydarzeń i przeprojektowań systemu, ta aktualizacja wypakowana jest po brzegi zawartością dla weteranów, jak i nowych graczy. Pochylmy się nad kluczowymi elementami tej rocznicowej aktualizacji.
WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, a informacje zawarte w artykule mają charakter wstępny i odzwierciedlają stan gry na moment publikacji. Niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać całkowicie usunięte bądź pojawić się we wprowadzonej aktualizacji w innej formie. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji gry po wprowadzeniu aktualizacji.
Nagrody za aktywności na serwerze testu publicznego mogą różnić się od tych na serwerze głównym.
Test publiczny aktualizacji 14.8: Runda 1.
Udział w teście publicznym to doskonały sposób na zdobycie kontenerów z okrętami premium, stałych i jednorazowych kamuflaży, a także innych cennych zasobów. Wszystkie informacje o tym, jak dołączyć do testu publicznego, są dostępne na naszej oficjalnej stronie w specjalnym artykule.
Dekada na morzu
Premie za skuteczność bojową
Powracają premie za skuteczność bojową! Będziecie mieli za zadanie zdobywać kumulujące się bazowe PD na wybranym okręcie. Ich liczba potrzebna do odblokowania premii za skuteczność bojową zależy od poziomu okrętu, który zabierzecie do bitwy.
V | 200 |
VI | 250 |
VII | 300 |
VIII | 400 |
IX | 500 |
X | 600 |
Superokręty | 600 |
Druga misja stawia przed Wami zadanie zdobycia w sumie 1000 bazowych PD. Po jej ukończeniu, otrzymacie dodatkowe premie w zależności od liczby okrętów w Waszym porcie, a Wy będziecie mogli sami wskazać okręt, który otrzyma premię po bitwie. Na przykład, jeżeli macie 80 okrętów, możecie otrzymać do czterech premii w jednej bitwie.
Poniżej przedstawiamy sposób, w jaki skalowane są dodatkowe premie:
- 0–24 okrętów: 1 premia
- 25–49: 2 premie
- 50–99: 3 premie
- 100–199: 4 premie
- 200–399: 5 premii
- 400–599: 6 premii
- 600+: 7 premii
Postęp się kumuluje, więc nie musicie ukończyć wszystkiego w jednej bitwie. O ile każdy okręt może aktywować swoją premię tylko raz, to wciąż możecie używać tego samego okrętu do odblokowywania premii dla innych okrętów w swoim porcie, ile razy tylko zechcecie.
Okolicznościowe nagrody
Zdobywajcie żetony jubileuszowe (lub stal na superokrętach) za osiąganie premii za skuteczność bojową podczas wydarzenia. jeżeli byliście z nami podczas ostatniej rocznicy, to system wyda Wam się znajomy, ale oto krótkie przypomnienie:
V | 25 żetonów jubileuszowych |
VI | 35 żetonów jubileuszowych |
VII | 50 żetonów jubileuszowych |
VIII | 75 żetonów jubileuszowych |
IX | 100 żetonów jubileuszowych |
X | 125 żetonów jubileuszowych |
Superships | 200 jedn. stali |
Część atrakcji, na które możecie wydać żetony jubileuszowe:
-
X Kushiro
- Efekt zniszczenia przeciwnika Jest w porządku
- Do 130 Superkontenerów
- Kontenery kolekcji z unikalnymi dowódcami
Nagrody za logowanie
Aby uczcić rocznicę, nasz tradycyjny kalendarz logowania przeszedł metamorfozę w aktualizacji 14.8, oferując w tej chwili odświeżone nagrody na całej tablicy. Logując się codziennie, możecie otrzymać cenne przedmioty i zasoby, jak Superkontenery, węgiel, kredyty, wolne PD, dni konta premium Warships i żetony jubileuszowe, które można wydać w specjalnej sekcji rocznicowej w Zbrojowni.
Kalendarz będzie dostępny od premiery aktualizacji 14.8 i pozostanie aktywny do końca września. Pełną listę nagród możecie sprawdzić w naszym blogu deweloperskim.
Port Dok dekady
Jedną z pierwszych rzeczy, jakie dostrzeżecie w aktualizacji 14.8, jest oszałamiający nowy port wypełniony niespodziankami i interaktywnymi elementami.
Odkrywajcie, klikajcie tu i tam, a zobaczycie, jakie skrywa tajemnice! W porcie możecie znaleźć dziennik, opisujący najważniejsze rozdziały z historii gry z ostatnich 10 lat.
Nawigator aktualizacji i Twój przebieg służby
W aktualizacji 14.8 wprowadzimy Nawigator aktualizacji — nową funkcję w porcie, która podsumuje całą kluczową zawartość z obecnej aktualizacji w jednym, wygodnym miejscu, dzięki czemu bycie na bieżąco będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Dodatkowo ta aktualizacja zawiera również unikalną funkcjonalność: Twój przebieg służby. Ta spersonalizowana strona ma Wam do zaoferowania podsumowanie Waszej podróży po wirtualnych wodach, pozwalając sprawdzić postęp i osiągnięcia, jakie udało się zdobyć w tym czasie w World of Warships.
Zobaczycie:
- Sumę stoczonych bitew
- Czas spędzony w grze
- Wasze najczęściej używane okręty i styl gry
- Całkowitą skuteczność bojową
- Możliwy do udostępnienia link, by pochwalić się swoimi statystykami
To nasz pomysł na podziękowanie Wam i umożliwienie spojrzenia w przeszłość na wszystko, co osiągnęliście w World of Warships.
Honorowa służba
Moment, w którym toczycie swoją pierwszą bitwę w World of Warships, wyznacza Wasz początek gry, a każdy rok od tej chwili jest kolejną osobistą rocznicą na naszych morzach. Każda rocznica ma własny zestaw nagród, a my ulepszyliśmy główne kamienie milowe nagrodami specjalnymi — gracze, którzy stoczyli swoją pierwszą bitwę 5 lat temu, otrzymają 1 elitarny kontener Okręt premium VIII poziomu, a gracze, którzy obchodzą swoje 10-lecie, otrzymają 1 elitarny kontener Okręt specjalny X. Do tego zmniejszyliśmy do 25 liczbę bitew, jakie musicie stoczyć, by być uprawnionymi do otrzymania tych nagród.
Uwaga: gracze, którzy obchodzili swoją 5. rocznicę przed tą zmianą, również zostaną nagrodzeni elitarnym kontenerem Okręt premium VIII poziomu, jeżeli stoczyli ponad 25 bitew na swoim koncie do wprowadzenia aktualizacji 14.8.
Bardziej szczegółowa tabela z nagrodami jest do znalezienia na naszym blogu deweloperskim.
Uderzenie z przeszłości
Aby uczcić 10. rocznicę World of Warships, w aktualizacji 14.8 wprowadzamy nowy tymczasowy typ bitwy: Uderzenie z przeszłości. Ten typ bitwy oddaje hołd dziedzictwu gry, oferując nostalgiczne doznania skupione na klasycznej rozgrywce okrętem nawodnym bez lotniskowców i okrętów podwodnych. Co prawda nie odzwierciedla on w pełni pierwszych chwil gry, ale zachowuje ducha minionych bitew, nie porzucając jednocześnie usprawnień współczesnej rozgrywki. Te bitwy będą dostępne od początku aktualizacji 14.8 do 14.9 włącznie.
Uderzenie z przeszłości składa się z sześciu rozdziałów, każdy reprezentuje kamień milowy historii World of Warships. Pierwsze pięć rozdziałów — 2015, 2017, 2019, 2020 i 2022 — ogranicza rozgrywkę do okrętów i map dostępnych w tych określonych latach. Szósty rozdział usuwa ograniczenia co do roku i zawiera niemal wszystkie okręty i mapy, ale wprowadza nowe restrykcje: okręty z atakiem lotniczym, Ogniem seryjnym, wytycznymi bojowymi i mechanikami hybrydowymi zostaną z niego wykluczone.
Podsumowanie formatu
- Bitwy 12 na 12
- Klasy okrętów: tylko pancerniki, krążowniki i niszczyciele
- Ograniczenia co do układu drużyny:
- Maksymalnie 6 pancerników
- Maksymalnie 9 krążowników
- Maksymalnie 6 niszczycieli
- Tryby gry: Dominacja i standardowy
Każdy rozdział odblokowuje się po kolei, a w rozgrywce dozwolone są tylko okręty i mapy dostępne w określonym roku:
Uderzenie z przeszłości — 2015 | V–VI | 1 tydzień |
Uderzenie z przeszłości — 2017 | VII–VIII | 1 tydzień |
Uderzenie z przeszłości — 2019 | VIII–IX | 1 tydzień |
Uderzenie z przeszłości — 2020 | IX–X | 1 tydzień |
Uderzenie z przeszłości — 2022 | IX–X | 2 tygodnie |
Uderzenie z przeszłości | IX–X (obowiązują ograniczenia) | 2 tygodnie |
Uwaga do ostatniego rozdziału: wszystkie mapy i większość okrętów są dostępne, ale okręty z atakiem lotniczym, Ogniem seryjnym, wytycznymi bojowymi i mechanikami hybrydowymi nie będą możliwe do wybrania.
Bitwy asymetryczne
Bitwy asymetryczne powracają w trzecim tygodniu aktualizacji 14.8 i pozostaną dostępne do aktualizacji 15.2, przywracając klasyczny format, w którym pięciu graczy stanie przeciwko 12 okrętom niższego poziomu, prowadzonym przez boty. Tym razem na podstawie naszych danych wprowadzamy poprawkę stopnia trudności — bitwy z udziałem okrętów VI–VIII poziomu będą teraz łatwiejsze. Natomiast bitwy z superokrętami będą większym wyzwaniem niż dotychczas. Poszerzyliśmy również znacząco pulę dostępnych map.
Dowódcy mogą brać udział okrętami VI–X poziomu i superokrętami wszystkich klas. Różnica poziomów w każdej bitwie jest ograniczona do jednego dla drużyny graczy. Możecie również wejść do bitwy w dywizjonie złożonym z maksymalnie pięciu graczy, zachowując następujące ograniczenia: maksymalnie dwa pancerniki, dwa krążowniki, dwa niszczyciele i nie więcej niż jeden okręt podwodny lub lotniskowiec.
W drużynach botów nie będzie okrętów podwodnych i składać się będą one z mieszanki okrętów o dwa poziomy niższych niż te w drużynie graczy. Ponadto talenty unikalnych dowódców powiązane z osiągnięciami nie będą dostępne w bitwach asymetrycznych.
Przepustka wydarzenia 10, rocznica
Aktualizacja 14.8 zapewnia nową przepustkę wydarzenia poświęconą naszej 10. rocznicy i oferuje coś specjalnego: będziecie mogli znaleźć kontener Okręt premium VII poziomu w ramach nagrody końcowej pierwszej linii postępu. Zagłębmy się w szczegóły!
W pierwszej linii postępu można znaleźć nową flagę Dekada na morzu, nowy efekt zniszczenia przeciwnika Niebieska eksplozja, dowódcę Michaił Orłov oraz kontener Okręt premium VII poziomu w ramach nagrody końcowej.
Drugą linię postępu możecie odblokować za 2500 dublonów, a ta natychmiast zapewni Wam dowódcę Doktor von Roth jako nagrodę dodatkową. Co więcej, otrzymacie również stałe kamuflaże Palący promień i Zimny promień; Optio – nowy włoski krążownik wzorowany na VII F.Ferrucio; a także nowy efekt zniszczenia przeciwnika Jest w porządku jako nagrodę końcową.
Na nagrody za ukończenie dodatkowych poziomów składa się 1 kontener Więcej sygnałów dla pierwszej linii postępu i 1 kontener Rzadkie premie dla drugiej linii.
Nowe niemieckie krążowniki: wczesny dostęp
Aktualizacja 14.8 rozpoczyna również wczesny dostęp do całkiem nowej linii niemieckich krążowników: Deutschland, VII Scheer ,VIII Knesebeck, IX Manteuffel i X Prinz Adalbert. Tę linię charakteryzuje długo wyczekiwana mechanika manualnej kontroli nad baterią dział dodatkowych.
Te krążowniki stworzone zostały do walk na krótkim dystansie i mogą się poszczycić dużymi działami baterii głównej o krótkim zasięgu, potężnym uzbrojeniem dodatkowym, dobrą celnością oraz ulepszoną Sondą hydroakustyczną. Są mocno opancerzone, a ich rozmiar i łatwość prowadzenia sprawiają, iż nadają się raczej do walki niż do zwiadu.
By uczcić ich przybycie, udostępnione zostaną stałe kamuflaże dla okrętów VIII Knesebeck, IX Manteuffel i X Prinz |Adalbert!
Te okręty nie będą dostępne dla graczy w teście publicznym.
Inne zmiany i ulepszenia
Uszkodzenia modułów
W aktualizacji 14.8 będziecie świadkami kilku usprawnień mechanik modułów, mających na celu poprawę niezawodności i płynności rozgrywki. W ramach nowego systemu moduły nie będą już mogły zostać zniszczone na stałe. Zamiast tego mogą być „uszkodzone” — będą działać jak do tej pory i będzie można je naprawić dzięki Grupie naprawczo-ratunkowej — lub „uszkodzone krytycznie” — to nowy stan, który wyłącza tymczasowo moduł z użytku, ale automatycznie przywraca część jego PW po określonym czasie. Krytycznie uszkodzone moduły nie mogą być naprawione manualnie.
Ta zmiana pomoże zapobiec sytuacjom, w których okręty stają się niemal niezdolne do walki z powodu utraty wielu modułów, jednocześnie nagradzając graczy skupiających się na precyzyjnym ostrzale.
Mechanika przeładowania również została ulepszona. Gdy działa główne lub wyrzutnie torped zostaną unieruchomione, ich przeładowanie będzie wstrzymane, a nie całkowicie zresetowane, co skróci okres przestoju w najbardziej napiętych chwilach.
Ostatnia zmiana dotyczy usunięcia losowych wartości PW modułów: teraz wszystkie moduły mają stałą liczbę PW.
Okręty podwodne w operacjach
Począwszy od aktualizacji 14.8, będziecie mogli zabrać swój ulubiony okręt podwodny do operacji. Każda drużyna będzie ograniczona do jednego okrętu podwodnego i tylko drużyna graczy może go wystawić — nie znajdziecie ich w drużynach botów.
Rozgrywka okrętem podwodnym w operacjach niesie ze sobą najważniejsze zmiany: zwiększoną prędkość i manewrowość, ale nie wszystkie okręty podwodne będą miały takie same parametry. Okręty podwodne uzyskają również dostęp do sprzętu eksploatacyjnego Wezwanie bombowców patrolowych, który przede wszystkim pomoże im w uszkadzaniu struktur, a „shotgunning” (liczne torpedy wystrzelone z bliskiej odległości) zostanie włączony dla większości okrętów podwodnych, co oznacza, iż 3-kilometrowa kara do uszkodzeń torped okrętu podwodnego zostanie usunięta.
Dowódcy, dajcie nura i na własnej skórze poznajcie ten dynamiczny zwrot akcji w operacjach!
Wielka próba
Weźcie udział w specjalnej aktywności testu publicznego! Wielka próba składa się z czterech faz: wiosennej, letniej, jesiennej i zimowej — każda z nich obejmuje okres trzech wersji testowych. Na przykład Faza letnia trwa od aktualizacji 14.6 po 14.8. Udział w testowaniu każdej z tych aktualizacji sprawi, iż będziecie uprawnieni do otrzymania ekskluzywnego zestawu nagród: flagi i naszywki. w tej chwili jesteśmy w Fazie letniej — drugim kroku do otrzymania rocznej nagrody głównej.
Pamiętajcie, iż Faza letnia jest tylko krokiem ku nagrodzie rocznej: elitarnemu kontenerowi Okręt premium VIII poziomu! Musicie wziąć udział we wszystkich czterech fazach, aby go otrzymać.
Co należy zrobić w aktualizacji 14.8?
- Weźcie udział w pierwszej i drugiej sesji
- Wypełniajcie zadania, by zdobywać nagrody
Nagrody główne aktualizacji 14.8:
Kontener Japońska eskadra x1 oraz Kontener premium Japońska eskadra x1
Misje bojowe i nagrody
Wypełniajcie misje bojowe na serwerze testu publicznego, by zdobywać żetony społeczności, które następnie wymienicie na rozmaite nagrody w Zbrojowni, np. rzadkie stałe kamuflaże, kontenery i inne przedmioty w grze.
Nagrody za aktywności na serwerze testu publicznego mogą różnić się od tych na serwerze głównym.
![]() |
![]() |
![]() |
Zdobyć 250 bazowych PD w jednej bitwie losowej i/lub kooperacyjnej. Nagroda na serwerze głównym: 100 żetonów społeczności. |
![]() |
![]() |
![]() |
Zdobyć 1000 bazowych PD w bitwach losowych i/lub kooperacyjnych. Nagroda na serwerze głównym: 200 żetonów społeczności. |
![]() |
![]() |
![]() |
Zdobyć 8000 bazowych PD w bitwach losowych, Uderzeniu z przeszłości, operacjach i/lub bitwach asymetrycznych. Nagroda na serwerze głównym: 1 specjalny kontener Taktyczny. |
![]() |
![]() |
![]() |
Wykonać 8 z 12 misji bojowych, grając w ramach trybu Uderzenie z przeszłości. Nagroda na serwerze głównym: 1000 żetonów społeczności. |
![]() |
![]() |
![]() |
Stoczyć 5 bitew asymetrycznych i w każdej z nich zadać 50 000 pkt uszkodzeń. Nagroda na serwerze głównym: 500 żetonów społeczności. |
![]() |
![]() |
![]() |
Zadać 50 000 punktów uszkodzeń, grając okrętami podwodnymi w operacjach. Nagroda na serwerze głównym: 450 żetonów społeczności. |
- Gracze, którzy zalogują się na serwer testu publicznego po raz pierwszy, otrzymają jednorazową nagrodę na konto: 250 dublonów,
2 kontenery Więcej węgla i
1 specjalny kontener Taktyczny.
- Za pierwsze zalogowanie się do każdej sesji testu publicznego 14.8 przysługuje jednorazowa nagroda: 100 dublonów i 750 jedn. węgla.
W teście publicznym 14.8 gracze otrzymają również dostęp do specjalnych misji bojowych z nagrodami na serwerze głównym.
![]() |
Zdobyć 12 000 bazowych PD w bitwach losowych, kooperacyjnych, operacjach, Uderzeniu z przeszłości i/lub bitwach asymetrycznych. Nagroda na serwerze głównym: 1600 żetonów społeczności. |
![]() |
Zdobyć 1000 bazowych PD w bitwach losowych i/lub kooperacyjnych. Nagroda na serwerze głównym: 1000 jedn. węgla, 2500 wolnych PD, 200 żetonów społeczności i 500 000 kredytów. |
Ta misja bojowa będzie dostępna tylko w drugim i trzecim dniu każdej rundy testu publicznego.
Łańcuchy misji bojowych
Łańcuch 1. |
||
![]() |
Zadawajcie uszkodzenia oraz zdobywajcie bazowe PD i baretki „Zniszczenia”.
Nagroda na serwerze głównym: |
|
Łańcuch 2. |
||
![]() |
Wygrywajcie bitwy, zadawajcie uszkodzenia oraz zdobywajcie bazowe PD i baretki „Zniszczenia”.
Nagroda na serwerze głównym: 5000 wolnych PD, 700 jedn. węgla, 800 000 kredytów, 10 000 elitarnych PD dowódcy. |
Szczegóły misji bojowych będą dostępne w kliencie testu publicznego.
W sumie w trakcie testu publicznego 14.8 możecie zdobyć do 8500 żetonów społeczności, 25 100 jedn. węgla, 5 specjalnych kontenerów Taktyczny,
2 kontenery Więcej węgla,
2 stałe kamuflaże Pionier, 150 000 wolnych PD, 24 400 000 kredytów, 280 000 elitarnych PD dowódcy i 450 dublonów.
Dodatkowe nagrody
Spośród graczy, którzy zdobędą co najmniej 500 bazowych PD w jednej bitwie Uderzenie z przeszłości, wybierzemy dziewięciu w każdym regionie, którzy otrzymają odblokowanie drugiej linii postępu przepustki wydarzenia 10. rocznica (lub rekompensatę o wartości takiego odblokowania).
Jeden gracz w każdym regionie, który zdobędzie najwięcej bazowych PD w jednej bitwie Uderzenie z przeszłości, również otrzyma odblokowanie drugiej linii postępu przepustki wydarzenia 10. rocznica (lub rekompensatę o wartości takiego odblokowania).
Losowania będą wspólne dla wszystkich rund testu publicznego.
Nagrody zostaną przydzielone po wprowadzeniu aktualizacji 14.8.
Premie początkowe
- Znaczne zniżki na ceny badań okrętów i ich modułów.
- Możliwość ponownego rozdysponowania umiejętności dowódcy za darmo.
- Wszystkie możliwe do zbadania okręty VI oraz VIII poziomu z dowódcami, którzy mają 21 punktów umiejętności.
- 500 000 000 kredytów, 30 000 dublonów, 250 000 jedn. węgla i 90 dni konta premium Warships.
- Zestawy z jednorazowymi premiami ekonomicznymi i 50 flagami sygnałowymi.
Jeśli stoczyliście co najmniej jedną bitwę na serwerze testu publicznego podczas testów aktualizacji 14.7, Wasze konta zostaną skopiowane z serwera głównego na serwer testu publicznego.