Projektant misji „No Russian” z Call of Duty wspomina proces twórczy. Tester odłożył pada i wyszedł

1 rok temu

„No Russian” (a w polskiej wersji „Nic po rosyjsku”) to najbardziej kontrowersyjna misja w historii Call of Duty. Zadanie z Modern Warfare 2 pozwala wziąć udział w zamachu terrorystycznym, wraz z opcją masowego rozstrzeliwania cywilów bronią maszynową. Jeden z głównych projektantów tego fragmentu opowiada o procesie twórczym w studiu Infinity Ward.

Przypomnijmy: w „No Russian” wcielamy się w agenta CIA, który pod przykrywką wniknął do nacjonalistycznej rosyjskiej grupy dowodzonej przez Vladimira Makarova. Aby zdobyć jego zaufanie, protagonista musi wziąć udział w ataku terrorystycznym przeprowadzonym na rosyjskim lotnisku. Lider poleca podwładnym, żeby nie rozmawiali po rosyjsku - zamach ma wyglądać na przeprowadzony przez Amerykanów. Gracz nie musi strzelać do cywilów, ale jest taka opcja.

Wspomniany deweloper to Mohammad Alavi, z którym miał okazję porozmawiać serwis IGN. Projektant twierdzi, iż celem studia wcale nie było wywołanie kontrowersji.

Idź do oryginalnego materiału