Zespół niezależnego programisty Ladybug wyrzeźbił niszę, tworząc rodzaje gier akcji, które stworzył Konami. Najbardziej znany z Metroidvanias Touhou Luna Nights I Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth (i hołd gradius Drainus), Team Ladybug próbuje nowy obrót ukochanej formuły eksploracji akcji z Chimera Bladektóry kładzie duży nacisk na jego tytułową broń: wielofunkcyjny miecz, który również jest miłą damą demoniczną.
Chimera Blade jest pełen ciekawych pomysłów (i mniej interesującej realizacji tych pomysłów), z sprytnym, łączącym mechaniką walki i eksploracji, które odblokowują podczas podróży przez Osaka zagrażoną demonem w Japonii. Jako Shin, łowca demonów, który pracuje dla wysoce wątpliwej organizacji wojskowej, Twoim zadaniem jest zabójstwo potworów, które zajmowały miasto. Używając różnych pistoletów, mieczy, rzucania gwiazd i (oczywiście) biczem, Shin bada miasto MazeLee i tunele pod misją pozbycia się masywnych demonów tytanów.
Na początku Chimera BladeOut na Nintendo Switch i Windows PC, Shin Enpounters Lux, przesunięcia kształtu Słowika ducha i powiernik, który ma szeroko zakrojone moce. Oprócz służby jako gigantyczny, demon-rozładowujący miecz, Lux może działać jak tarcza; Przywróć zdrowie Shina; Uzupełnij brakujące obiekty; Zmień się w linę, aby Shin mógł się odchylić; i służyć jako platforma ad hoc, z której można zeskoczyć. Może choćby stać się plecakiem.
Lux służy jako szwajcarski nóż armii dla mechaniki przejścia i eksploracji gry. Ale progresja i dostęp do map w innym miejscu Chimera Blade czasami może poczuć się jak refleksja. Znaczna część bramkowanego postępu Shina jest po prostu odblokowana poprzez aktualizację odznaki bezpieczeństwa, a Shin musi jedynie znaleźć odpowiedni terminal komputerowy, aby asystent uaktualnił jego poziom dostępu.
Gdy Shin bada Osakę na swojej misji, napotka szeroką gamę demonów, które są w dużej mierze zakorzenione w japońskim folklorze, z których niektóre są bardzo wizualnie uderzające. Shin ma równie zróżnicowany zestaw narzędzi bojowych, aby je wysłać, w tym karabiny dalekiego zasięgu i broń w zwarciu w zwarciu. Wcześnie, Chimera Blade Zachęca gracza do eksperymentowania z różnymi wypożyczalniami, ale niektóre broń z łatwością przyćmiły inne, ograniczając eksperymenty w późniejszych godzinach. Wiele broni dalekiego zasięgu gry trywializuje również spotkania wroga; Zbyt łatwo jest po prostu spamować kilka kul lub Shuriken w Monsters na skraju ekranu.
Postęp w całym tekście Chimera Blade jest zaskakująco liniowy dla gry tak wyraźnie zainspirowanej Castlevania: Symphony of the Night. Podczas gdy na początku jest trochę wycofania, Shin ostatecznie zyskuje możliwość teleportacji wokół mapy, a gra często pozostawia wyraźny szlak do bułki dla gracza, który poprowadzi go do następnego celu.
Pomimo niektórych małych nitów, które miałem Chimera BladeWciąż świetnie się z tym świetnie bawiłem, głównie z powodu dobrze zaprojektowanych bitew boss i sprytnego użycia Lux jako narzędzia typu „”. Graficznie gra może być dość uderzająca; Jego sztuka pikseli jest z miłością szczegółowo opisana i zaprojektowana z wyciszoną, wyraźną paletą kolorów. Ale to precyzyjna, czasem trudna walka i sprytna platforma, która pomaga Chimera Blade Wyróżnij się na bardzo zatłoczonym rynku niezależnych gier akcji.
Drużyna biedronka nie na nowo na nowa Metroidvania z Chimera Bladeale dzięki jego podstawowej idei – wiązania mistycznego miecza z prawie każdym aspektem rozgrywki – oferuje coś, co czuje się świeżo i pięknie zaprojektowana. Każdy, kto ma zamiłowanie do katalogu Konami przez boku gier akcji, powinien przynajmniej dać demonstracja próba.
Chimera Blade został wydany 16 stycznia na Nintendo Switch i Windows PC. Gra została przejrzana na Nintendo Switch przy użyciu kodu pobierania przedpremierowego dostarczonego przez Publisher Playism. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie wpływają one na treści redakcyjne, chociaż Vox Media mogą zarabiać prowizje na produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Dodatkowe informacje o polityce etyki Polygonu tutaj.