W październiku programista Fatshark przerobił sposób działania klas w Warhammer 40K Darktide, wprowadzając kompleksową modernizację systemu drzewka talentów dla każdej klasy. To coś więcej niż tylko gra typu hack-and-slash, nastawiona na akcję pełną adrenaliny. Teraz mamy grę RPG, która pozwala nam tworzyć kompilacje i przynosić korzyści całemu zespołowi. Ale jak działa nowe drzewo umiejętności? Na jakich umiejętnościach warto skupić się w pierwszej kolejności? Oto nasz przewodnik po drzewie umiejętności Warhammer 40K Darktide!
Przewodnik po drzewie umiejętności Darktide — zdolności bojowe, najlepsze atuty i zalecenia dotyczące budowy

Jeśli chodzi o nowe drzewko umiejętności Darktide, wraz z czterema istniejącymi klasami, masz mnóstwo opcji, w jaki sposób chcesz zbudować postać. Możesz skupić się na pasywnych wzmocnieniach, aby poprawić obrażenia i regenerację Wytrzymałości lub skorzystać z aktywnych zdolności, które pomogą całej drużynie. Warto eksperymentować!
Doświadczony strzelec wyborowy

- Zdolności bojowe:
- Postawa Kata: Przyjmij postawę dystansową na 5 sekund, zadając +25% obrażeń dystansowych, +25% obrażeń słabego punktu dystansowego i ciesząc się zmniejszonym rozrzutem i odrzutem.
- Głos Rozkazu: Uzupełnij Wytrzymałość i Ogłusz wszystkich pobliskich wrogów w promieniu 9 m.
- Infiltrować: Uzupełnij całą wytrzymałość i wejdź w ukrycie na 6 sekund, otrzymując +25% prędkości ruchu.
- Zdolności błyskawiczne:
- Granat odłamkowy Shredder: Rzuć granat odłamkowy, który po krótkim czasie wywołuje wybuch i nakłada 6 ładunków krwawienia na dotkniętych wrogów.
- Granat dymny: Rzuć granat, który tworzy chmurę dymu na 10 sekund.
- Granat Kraka: Rzuć granat, który zadaje dodatkowe obrażenia i przykleja się do opancerzonych i nieustępliwych wrogów.
Zauważysz, iż w przeciwieństwie do trzech pozostałych klas w Darktide, Weteran nie posiada Zdolności Kluczowych w drzewie umiejętności Darktide. Mogą one pojawić się później, ale studio nie było usatysfakcjonowane kluczami specyficznymi dla broni, które początkowo zaprojektowali dla tej klasy.
Weteran specjalizuje się jednak w zadawaniu obrażeń dystansowych, dlatego powinieneś skupić się na zwiększaniu Ataków Dystansowych. Osobiście, jako Weteran, zdecydowałem się użyć Granatu Krak ze względu na jego niesamowite obrażenia, wraz z Postawą Kata, aby podwoić obrażenia dystansowe, w których mogłem pomóc mojej drużynie.
Zelota Kaznodzieja

- Zdolności bojowe:
- Wściekłość wiernych: Doskocz do przodu, aby odnowić 50% Wytrzymałości i zyskać +20% Prędkości Ataku na 10 sekund. Następne Uderzenie Wręcz daje +25% i jest pewnym Trafieniem Krytycznym.
- Chór Duchowej Męstwa: Uwolnij świętą relikwię, która pulsuje energią co 0,8 sekundy, aby zapewnić sojusznikom w trybie ogłuszenia spójności odporność i niezniszczalność. Każdy impuls przywraca sojusznikom 45% wytrzymałości. jeżeli sojusznicy mają pełną Wytrzymałość, zyskują +20 Maks. Wytrzymałość do +100.
- Shroudfield: Wejdź w tryb ukrycia na 3 sekundy, zyskując +20% ruchu, +100% obrażeń od dźgnięcia w plecy, +100% obrażeń finezji i +100% szansy na trafienie krytyczne.
- Zdolności błyskawiczne:
- Granat ogłuszający: Rzuć granat, który ogłusza wrogów w promieniu wybuchu +50%.
- Granat Ofiarniczy: Rzuć granat, który powoduje obrażenia obszarowe wraz z warstwą płonącej cieczy, powodując pieczenie i oszołomienie.
- Ostrza Wiary: Rzuć nożem, zadając znaczne obrażenia pojedynczemu celowi.
- Klucze:
- Płonąca pobożność: Kiedy jesteś w furii, +15% szansy na trafienie krytyczne.
- Męczeństwo: Za każdą brakującą ranę otrzymujesz +8% do obrażeń w walce wręcz, maksymalnie do 9 ran.
- Nieubłagany wyrok: Ruch zapewnia Pęd (kumuluje się do 20 razy), a kiedy trafisz wroga, wydaj cały Pęd, aby otrzymać +1% prędkości ataku w zwarciu, +1% prędkości ataku dystansowego i +1% obrażeń za każdy ładunek na 8 sekund.
Ja kieruję Zelotą i osobiście uważam, iż jest to jedna z najsilniejszych klas w grze, jeżeli odpowiednio zbudujesz Drzewo Talentów. Wiele węzłów zwiększa regenerację wytrzymałości i pozwala na wcześniejsze zadawanie dodatkowych obrażeń zarówno atakami wręcz, jak i dystansowymi. Chcesz się skupić na tych elementach pasywnych.
Jeśli chodzi o zdolności aktywne to polecam brać Chór Duchowej Męstwa aby pomóc całemu zespołowi, wraz z Granat Ofiarniczye i Męczeństwo. Dodatkowe obrażenia, które zadajesz, zwłaszcza gdy masz mało zdrowia, sprawią, iż będziesz siłą, z którą trzeba się liczyć!
Psyker Psychokinetyka

- Zdolności bojowe:
- Odpowietrzający krzyk: Uwolnij energię spaczenia, która ogłusza wrogów i zmniejsza o 50% niebezpieczeństwo.
- Tarcza Telekinetyczna: Stwórz przed sobą tarczę na 15 sekund, blokującą ataki dystansowe.
- Spojrzenie Scriera: Aktywuje Spojrzenie Wróżbity, które zapewnia +10% obrażeń i +20% szansy na trafienie krytyczne. Co sekundę zyskujesz także +1% obrażeń, aż do +30%.
- Zdolności błyskawiczne:
- Pęknięcie mózgu: Zadaj obrażenia krytyczne pojedynczemu wrogowi, zadając +50% obrażeń podczas Wybuchu Mózgu.
- Atakować: Rzucaj we wrogów pociskami wykonanymi z energii psychicznej.
- Porazić: Uwolnij Bio-Błyskawicę, która zadaje duże obrażenia i wpływ pojedynczemu wrogowi, lub wypuść strumień zadając niskie obrażenia, ale duży wpływ na wielu wrogów.
- Klucze:
- Syfon Warpowy: Zabij pojedynczego elitarnego lub specjalnego wroga, aby zdobyć Ładunek Warp na 25 sekund, do 4 ładunków, aby skrócić czas odnowienia Zdolności Bojowych o 7,5% na każdy Ładunek Warp.
- Wzmocniona Psionika: Zabójstwa dają 7,5% szansy na Wzmocnienie Blitza, zadając dodatkowe obrażenia i zapewniając redukcję niebezpieczeństwa.
- Zakłócić przeznaczenie: Wrogowie w promieniu 25 m mają szansę zostać oznaczeni, co po zabiciu zapewnia 10% Wytrzymałości, +20% Prędkości Ruchu i premię do Precyzji na 15 sekund. Każda premia za precyzję zapewnia +1% obrażeń, +2% obrażeń krytycznych i +2,5% obrażeń słabych punktów.
Psyker to klasa magiczna działająca na dystans, która świetnie sprawdza się, gdy jest schowana przed walką w zwarciu. Ich zdolności, takie jak Bio-Błyskawica, okazują się najskuteczniejsze, gdy zadają obrażenia całemu tłumowi, a nie pojedynczemu celowi. Dzięki temu możesz pomóc drużynie z łatwością pokonać moby.
Polecam brać Tarcza Telekinetycznaponieważ pomaga kolegom z drużyny, Porazićaby poradzić sobie z pojedynczym celem i mobami dzięki Bio-Lightningu i Zakłócić przeznaczenie dla buffów.
Ogryński Łamacz Czaszek

- Zdolności bojowe:
- Nieposkromiony: Szarżuj do przodu, powalając wrogów i ogłuszając ich. Zyskujesz +25% prędkości ataku i +25% prędkości ruchu na 5 sekund.
- Lojalny Obrońca: Drwij z wrogów w promieniu 8 m, zmuszając ich do skupienia się na tobie.
- Zapora z bliska: Zamień i przeładuj broń dystansową z szybkostrzelnością +25% i szybkością przeładowania +70% na 10 sekund.
- Zdolności błyskawiczne:
- Wielka Przyjazna Skała: Rzuć kawałkiem skały lub śmiecia w pojedynczego wroga, zadając dodatkowe obrażenia co 60 sekund.
- Bomby z dala!: Rzuć pudełko granatów, zadając duże obrażenia pojedynczemu wrogowi. Pudełko otwiera się po trafieniu wroga, uwalniając 6 granatów po okolicy.
- Bomba Fragowa: Rzuć granat wielkości Ogryna o promieniu wybuchu 16 m, który zadaje większe obrażenia, im bliżej środka znajduje się wróg.
- Klucze:
- Ciężki pałkarz: +5% obrażeń przez 7,5 sekundy przy ciężkich atakach, kumuluje się 5 razy.
- Nie czuć bólu: 10 stosów Nie odczuwaj bólu, każdy zapewniający +2,5% uzupełniania wytrzymałości i +2,5% redukcji obrażeń.
- Obejście limitera serii: Istnieje 5% szans na wyzwolenie Szczęśliwego Pocisku i zużycie amunicji przy atakach dystansowych.
Jako tankopodobna klasa Darktide, Ogryn przoduje w przebijaniu się przez całe tłumy wrogów, powodując oszołomienie i powalenie oraz rozgrzewając całą drużynę. Dzięki tarczy Ogryin staje się chodzącą fortecą, która może odwrócić uwagę pojedynczych wrogów, podczas gdy reszta drużyny atakuje od tyłu i atakuje z flanki.
Dla Ogryina polecam brać Nieposkromiony, Bomby z dala!I Ciężki pałkarz. Talenty te pozwalają maksymalizować zadawane obrażenia, usuwając moby, dzięki czemu zespół może skupić się na celach lub groźniejszych wrogach.
Warhammer 40K: Darktide to często złożona gra, gdy zarysujesz powierzchnię, a przewodnik po drzewie umiejętności Darktide, taki jak ten od Jugo Mobile, to dopiero początek. Zalecamy również zbadanie najlepszych sposobów parowania w grze!
O autorze

Brandona Morgana
Brandon jest niezależnym pisarzem w Jugo Mobile. Po rozpoczęciu profesjonalnej kariery pisarskiej w 2012 roku Brandon zaczął pisać o grach wideo dla Prima Games, OnlySP, MP1st, The Nerd Stash i niezliczonych innych publikacji internetowych. Przez krótki okres pracował w marketingu cyfrowym, ucząc się optymalizacji wyszukiwarek, która dziś pomaga udoskonalać jego przewodniki po grach wideo.