Loterie promocyjne to akcje sprzedażowe o największym zasięgu. Konsument, wydając – najczęściej niewielką – kwotę na zakup produktu, zdobywa możliwość wygrania cennych nagród o wartości niejednokrotnie przekraczającej pół miliona złotych. Brzmi całkiem zachęcająco, prawda? Loterie od innych akcji promocyjnych odróżnia element losowości. O wygranej decyduje szczęście, a wielu graczy (o ile możemy tak nazwać uczestników loterii) stara się temu szczęściu pomagać, stosując różnego rodzaju systemy. W przypadku najpopularniejszej w Polsce gry losowej – Lotto, około 50 proc. graczy samodzielnie wybiera liczby, a 50 proc. korzysta z ich doboru metodą chybił trafił (Totalizator Sportowy, 2017). Można powiedzieć, iż Polacy wierzą w swoje szczęście i chętnie biorą udział w grach hazardowych (do których zalicza się także loterie). Aż dwie trzecie Polaków (67 proc.) wydaje pieniądze na gry hazardowe (badanie IQS na zlecenie firmy Totolotek, 2017). Najpopularniejszymi...