Psychologia gracza i jej wpływ na decyzje konsumenckie

1 rok temu
Loterie promocyjne to akcje sprzedażowe o największym zasięgu. Konsument, wydając – najczęściej niewielką – kwotę na zakup produktu, zdobywa możliwość wygrania cennych nagród o wartości niejednokrotnie przekraczającej pół miliona złotych. Brzmi całkiem zachęcająco, prawda? Loterie od innych akcji promocyjnych odróżnia element losowości. O wygranej decyduje szczęście, a wielu graczy (o ile możemy tak nazwać uczestników loterii) stara się temu szczęściu pomagać, stosując różnego rodzaju systemy. W przypadku najpopularniejszej w Polsce gry losowej – Lotto, około 50 proc. graczy samodzielnie wybiera liczby, a 50 proc. korzysta z ich doboru metodą chybił trafił (Totalizator Sportowy, 2017). Można powiedzieć, iż Polacy wierzą w swoje szczęście i chętnie biorą udział w grach hazardowych (do których zalicza się także loterie). Aż dwie trzecie Polaków (67 proc.) wydaje pieniądze na gry hazardowe (badanie IQS na zlecenie firmy Totolotek, 2017). Najpopularniejszymi...
Idź do oryginalnego materiału