Recenzja Nevy: niszczycielski, piękny, grywalny obraz akwarelowy

cyberfeed.pl 4 dni temu


Nie jestem kobietą z mieczem i nie żyję w miękkim, akwarelowym świecie, który gwałtownie zostaje opanowany przez ciemne, wrzecionowate cienie. Ale czuję, iż tak. Większość dni to walka, gdy uderzam w otchłań, która grozi przytłoczeniem; W tej chwili mam dużo więcej wspólnego z Newauderzający ludzki charakter Alby, niż się spodziewałem.

Newa, Kontynuacja szeroko uznanej platformówki autorstwa Nomada Studio Griszaczyna się od Alby, która budzi fantastycznego wilczego szczeniaka o tym samym imieniu co gra. Ziewa i przeciąga się, po czym biegnie dalej, rozproszona przez spadające liście. Alba i znacznie większy wilk – prawdopodobnie matka Nevy – patrzą. Cała trójka wspólnie wdycha wiosenne powietrze i przebłyski zieleni, aż nad otoczeniem pojawia się znajomy cień. Ptaki spadają z nieba, martwe i poczerniałe od kwiatów, zamiast gnić. Większy wilk mruży oczy i kuca, gdy Alba wyciąga miecz. Ciemność zwycięża, pozbawiając Albę przytomności i spłycając większego wilka. Alba i Neva później budzą się i uświadamiają sobie rzeczywistość tego, co się wydarzyło: towarzyszka Alby, matka Nevy, nie żyje.

Zdjęcie: Nomada Studio/Devolver Digital

Chociaż trawiony smutkiemżycie nie kończy się w Albie i Newie. Ciemność wciąż swędzi ich za plecami, grożąc pochłonięciem Newabujnego świata, ale muszą wspólnie iść naprzód. Dla mnie życie też się nie zatrzymało, gdy pod koniec maja zmarł mój 8-letni szczeniak – mój najlepszy przyjaciel. Pełzająca ciemność, rak, podążał za nami przez cztery miesiące, zanim posunął się za daleko. Moje życie bez niego nie jest takie samo i nigdy nie będzie. Moje dni pociemniały od żalu. Musiałam iść dalej, bo ktoś inny na mnie polegał. Na długo przed jego śmiercią, kiedy jeszcze miał się dobrze, ja i mój partner postanowiliśmy zaadoptować szczeniaka. Mieliśmy ją odebrać na początku czerwca. Jak się okazało, dzień po śmierci naszego chłopca. Podobnie jak Neva, nasz szczeniak jest wiernym odbiciem poprzedniego. Jest taka mała, taka ciekawska i zawsze rozproszona. Ona potrzebuje wskazówek. Neva też.

Dla większości Newabędziesz grać jako Alba. Na początek Neva głównie podąża za Albą; Alba za naciśnięciem przycisku może zawołać szczeniaka i poprowadzić go przez przerażającą szczelinę lub niebezpieczne terytorium. To, co zaczyna się w dużej mierze jako tradycyjna gra platformowa z prostą walką, staje się coraz bardziej złożone Newa kontynuuje. Ale na początku Neva jest na wskroś szczeniakiem i tak się zachowuje; Neva ucieknie i wpadnie w kłopoty, jeżeli nie odwróci jej uwagi świecący motyl. Widzę podobieństwa z moim własnym szczeniakiem: spędziliśmy tak dużo czasu w świeżym powietrzu, ucząc się korzystania z nocnika, a gdy ona ma zamiar kucnąć i siusiu, pojawia się pszczoła. Teraz czas na zabawę. W miarę rozwoju gry i samego życia Neva ewoluuje Newanaturalnie. Rośnie, to prawda, ale i wola. Więź między nimi kształtuje się dzięki wspólnej walce o wzajemne uczenie się. Jak to się rozgrywa w Newa polega na tym, jak platforma i wyzwania dostosowują się, aby zrobić miejsce dla nowych umiejętności Nevy. Alba nigdy się nie zmienia. Neva tak.

Docelowo Neva pomoże w walce z większymi potworami i pomoże w bardziej skomplikowanych sekcjach platformowych. Chociaż Newa jest postępem pod względem trudności, nigdy nie jest to trudna gra. (A jeżeli powstrzymuje Cię część walki, możesz przejść do trybu fabularnego, który eliminuje otrzymywanie obrażeń.) Niektórzy mogą uznać, iż Newa zbyt proste, być może, jeżeli przyszedłeś do tego, spodziewając się czegoś o poziomie trudności Soulslike. To nie jest ta gra. Trwająca nieco ponad cztery godziny walka jest w sumie ograniczona. Ale sekwencje walki służą raczej celowi, jakim jest pokazanie ewolucji relacji Alby i Newy, a nie stanowią element zwykłego wyzwania. To odpowiednia długość dla eterycznej gry Newacoś, co w równym stopniu dotyczy tego, jak cię to czyni czuć tak jak to faktycznie gra. Nie ma w nim dialogu Newa — z wyjątkiem Alby wołającej jej imię — więc rozgrywka Jest w jaki sposób narracja jest fachowo wyrażona. Jest bardzo podobny do Gris w ten sposób; w stonowanych kolorach, geometrycznej architekturze i wszechogarniającym smutku widać także dziedzictwo Nomada Studio.

Zdjęcie: Nomado Studio/Devolver Digital

Pomiędzy walką a platformówką Nomada Studio wykorzystuje także długie odcinki prawie niczego w zaskakująco emocjonalny sposób. Jest mnóstwo razy w całym tekście Newa gdzie jedyne, co robię, to przesuwanie joysticka kontrolera w lewo lub w prawo – z Nevą lub bez – próbując po prostu ruszyć do przodu. adekwatnie w tych zbyt spokojnych chwilach znalazłem element wyzwania: czy idę adekwatną drogą? Czy to naprawdę ma znaczenie? Po prostu idę do przodu.

W takich chwilach myślę o moich własnych psach, o Albie i Newie oraz o wilku, który był wcześniej. Dużo myślałam o tym, jak zmieni się i rozwinie moja relacja z nowym szczeniakiem – o tym, jak będzie inna lub taka sama jak w przypadku mojego najlepszego przyjaciela. Nic nie zastąpi tego, co straciłem, tego, co straciły Alba i Neva. Ale choćby wykute w smutku wyrośnie coś pięknego. Po prostu pójdziemy dalej. Alba i Neva też.

Newa ukaże się 15 października na Nintendo Switch, PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X. W grę grano na platformie Steam Deck przy użyciu kodu do przedpremierowego pobrania dostarczonego przez Devolver Digital. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon Tutaj.



Source link

Idź do oryginalnego materiału