Recenzja: Remake Riven z 2024 roku to pozycja obowiązkowa zarówno dla starych, jak i nowicjuszy

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


Twórcy już na początku lat 90 Tajemnica miał problem ze swoimi testerami. Gracze będą wędrować po początkowej wyspie, szturchając statek rakietowy, przesuwając dźwignie na podium w górę i w dół i obserwując, czy nic z tego nie wynika. Ilość zagadek była przytłaczająca, a rozwiązania niedostępne. Znudziliby się, a potem byliby sfrustrowani, a wtedy zbyt wielu z nich by się poddało.

Rozwiązaniem było dodanie hologramu, w pobliżu miejsca rozpoczęcia gry, który zawierał nagraną wiadomość Tajemnicapostać przewodnia, Atrus. A jeżeli gracze ominęli ten pokój, była tam kartka papieru – kartka papieru, luzem na ziemi — z notatką, która mówiła graczom – np. słowa! — żeby sprawdzić ten pokój.

Dzisiaj można by to naprawić, czyniąc pokój wiadomości bardziej widocznym. Lub zaczynając od odtwarzacza okładzina drzwi lub ustawiając pokój w uprzywilejowanej pozycji. W gatunku gier logicznych, w których eksplorujesz szereg dziwacznych małych pokoi, króluje opowiadanie historii o środowisku. Z wyjątkiem wyrażenia „opowiadanie o środowisku„nie zostałoby wymyślone przez wiele lat po wydaniu Tajemnica i jego rozdzierająca oczekiwania kontynuacja, Rozdarty.

Opisanie dziedzictwa tych dwóch gier zajęłoby osobny artykuł, ale wystarczy powiedzieć, iż gatunek, który twórca Cyan Worlds umieścił na mapie, przeszedł znaczącą ewolucję w ciągu 30 lat, które upłynęły od tego czasu. Tajemnica I Rozdarty zostali pierwsi zwolnieni. Właśnie dlatego tak fascynujące jest granie w remake 3D, który pojawi się w tym tygodniu Rozdartyw którym Rand Miller i reszta pracowników Cyan powracają do arcydzieła, mając za sobą trzydzieści lat gier logicznych związanych z ochroną środowiska.

Zdjęcie: Cyan Worlds przez Polygon

Rozdarty (2024) to fascynujące dzieło konserwatorskie. Najwcześniejsze życie gry rozpoczęło się jako Projekt Gwiaździsta Przestrzeńwysiłek fanów mający na celu wierną konwersję trzech godzin wideo i prawie 5000 obrazów składających się na oryginał Rozdarty w przejezdne środowisko 3D. Efekt końcowy, po oficjalnym przejęciu przez Cyan majątku Projektu, a choćby zatrudnieniu części jego współpracowników, jest — jednym słowem — wspaniały.

Rozdartyw końcu to gra kamienia, metalu i drewna, tekstur, które silnik Unreal Engine może symulować z zamkniętymi oczami, a w remake’u są widoki, które, dopóki nie zmienisz widoku, możesz prawie przekonaj się, iż są zdjęciami. Inną dobrą wiadomością dla ośrodków przyjemności w mózgach fanów jest to, iż dźwięk oryginalnej gry pozostał nienaruszony. Mięsiste trzaśnięcie-griiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiind-ZATRZASK obracającego się pokoju na Temple Island, przenikliwy pisk metalu, gdy samochód magnetyczny się obraca, wibrujący do kości trzask przewracającego się ognistego marmuru – wszystko jest takie, jak je pamiętasz.

Znane również: ekrany ładowania realizowane są wiecznie. Ale w przypadku gry, która pierwotnie wymagała włożenia jednej z pięciu różnych płyt CD-ROM za każdym razem, gdy przenosiłeś się z jednej wyspy na drugą – co jest podstawową, częstą i zamierzoną częścią rozgrywki – siedząc na delikatnie zamaskowanym ekranie ładowania, niezależnie od tego, jak długo to trwało, to wyraźny postęp.

Inne części tak nie być zaznajomiony.

Niektóre rozwiązania, które pozostały takie same w oryginale od przejścia do przejścia, są teraz losowe dla wszystkich zapisu, więc bezczelni gracze nie mogą po prostu szukać odpowiedzi. W pełni poruszający się aktorzy wideo zostali z konieczności zastąpieni animowanymi postaciami, zsynchronizowanymi zarówno z oryginalnymi, jak i ponownie nagranymi dialogami. Te 30-letnie nagrania po prostu nie nadają się do współczesnych ekranów.

Obraz: Cyjanowe światy

Obraz: Cyjanowe światy

Przejście od obrazów statycznych bez konieczności zachowania spójności przestrzeni euklidesowej do środowiska w pełni trójwymiarowego miało niezliczone skutki. Niektóre pokoje nie są już tam, gdzie były kiedyś; niektóre sposoby podróżowania po prostu okazały się niepraktyczne w przestrzeni 3D. Jednak niektóre poprawki wydają się w pełni przemyślane przez programistów i dobrze wybrane.

The Rozdarty remake delikatnie oddziela obszary gry, które pierwotnie były w pełni dostępne dla nowego gracza, ale których nie można było rozwiązać aż do znacznie późniejszego przejścia gry, aby zapobiec dokładnie tego rodzaju przytłaczającej frustracji, która pojawia się na początku Tajemnica doświadczonych testerów. Dwie z najbardziej skomplikowanych łamigłówek w grze również zostały całkowicie przerobione w sposób, który w 1997 roku był po prostu niemożliwy technologicznie.

Nie są to małe zmiany i spodziewam się, iż niektóre z nich mogą być odpowiedzią na nostalgię długoletnich fanów. Ale z drugiej strony, RozdartyNajbardziej wybredny, żmudny i czasochłonny stumper został tutaj przekształcony w coś wizualnie oszałamiającego i wciągającego w manipulację.

Jeśli jesteś Rozdarty fan, po prostu musisz zagrać w tę wersję. jeżeli nigdy nie grałeś Rozdarty, nie ma lepszej okazji. Ucieczka do innego świata to nie tylko zewnętrzna obietnica gier Myst, ale faktyczna przesłanka Rozdartyaktualizacja zbliża te dwie rzeczy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Rozdarty została wydana 25 czerwca na Meta Quest VR i Windows PC. Gra została zrecenzowana na PC przy użyciu kodu do pobrania przedpremierowego dostarczonego przez Cyan Worlds, Inc. Vox Media ma partnerstwa afiliacyjne. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może zarabiać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków afiliacyjnych. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.



Source link

Idź do oryginalnego materiału