Dotykowa natura obracania elementu układanki w dłoni podczas skanowania płótna w poszukiwaniu podobnych tekstur, kolorów i kształtów jest satysfakcjonująca i słynące z dobroczynnego działania na mózg. Ale często zagadki są trudne do przełożenia na formę cyfrową. Tak nie jest Wilmot to rozpracowujekontynuacja cieszących się dużym uznaniem Hollow Ponds i Richarda Hogga Magazyn Wilmota.
Chociaż gry logiczne często opierają się na nieintuicyjnym przypisywaniu klawiszy lub nieporęcznych mechanizmach typu „kliknij i przeciągnij”, Wilmot to rozpracowuje iteruje po elementach sterujących zorientowanych na prędkość, używanych w Magazyn Wilmota aby stworzyć grę logiczną, która naprawdę przypomina rozwiązując fizyczną zagadkę. W świecie Wilmot to rozpracowujenadal grasz jako Wilmot; jesteś teraz w trakcie rozpakowywania i dekorowania swojego domu dziełami sztuki, które zostały wygodnie rozłożone na kostki 1×1. Kiedy listonoszka Sam podrzuca paczkę, czas rozpakować i rozpocząć ponowne składanie obrazów na podłodze w korytarzu wejściowym.
Wyzwanie polega nie tylko na łamigłówkach wizualnych, które różnią się stopniem trudności, rozmiarem, kształtem i tematyką (moje ulubione to stworzenia morskie w kosmosie). Są też czerwone śledzie — elementy, które wyglądają, jakby miały ten sam kolor lub kształt co inne elementy, ale w rzeczywistości należą do zupełnie innej układanki. Czasami odpowiednie elementy układanki jeszcze w ogóle nie dotarły i trzeba kontynuować układanie, czekając na kolejną dostawę Sama.
Podłoga w korytarzu działa jak duże płótno, na którym można układać elementy w stosy i pracować nad złożeniem każdego dzieła sztuki. Kiedy popchniesz lub przeciągniesz element we adekwatne miejsce, podnosząc go, satysfakcjonujące kliknięcie i błysk oznaczają, iż znalazłeś dopasowanie. Ukończone puzzle stają się dziełami sztuki, które możesz umieścić na ścianie — najpierw w korytarzu, a później w kolejnych pokojach, które odblokowujesz w trakcie gry.
Mógłbym wziąć lub zostawić element dekoracyjny gry. Sterowanie związane z tym elementem jest dla mnie niezdarne i frustrujące, a poza tym bardziej interesuje mnie rozwiązywanie większej liczby zagadek niż porządkowanie mojej grafiki. Ale na tym polega zabawa Wilmot to rozpracowuje — nie musisz tracić czasu w dekorowanie, jeżeli nie chcesz. A jeżeli ty Do chcesz, w całym domu możesz umieścić elementy do odblokowania, takie jak wiszące rośliny i zwierzęta.
Styl graficzny jest zasadniczo taki sam jak w Magazyn Wilmotai z euforią przyjąłem oszczędny wygląd w erze ultrarealizmu i modelowania 3D. Projekt 2D ma po prostu sens w przypadku gry logicznej, w której łamigłówki są również 2D, i panuje nostalgiczna atmosfera, jeżeli grałeś dużo Magazyn kiedy ukazał się w sierpniu 2019 r.
Niektórzy mogą pomyśleć, iż po pewnym czasie ta gra staje się powtarzalna – bo cóż, rzeczywiście tak jest. Ale moim zdaniem o to właśnie chodzi. Jest to przewidywalna, pocieszająca gra, która jest interesująca dzięki głupiej, nadrzędnej fabule z udziałem Listonoszki Sam i jej nadmiernego dzielenia się z Wilmotem, a łamigłówki wydają się być coraz trudniejsze w miarę postępów w grze. jeżeli chcesz Trochę w lewo, Wilmot to rozpracowuje to gra obowiązkowa, która zapewni Ci zajęcie, dopóki tak się nie stanie. W tym momencie zrób sobie przerwę i wróć, gdy będziesz gotowy na kolejny fajny zastrzyk dopaminy z rozwiązaną zagadką.
Wilmot to rozpracowuje został wydany 23 października na komputerach Mac i PC z systemem Windows. W grę można było grać na komputerze PC i ROG Ally X, korzystając z kodu do przedpremierowego pobrania dostarczonego przez Finji. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.