Redfall – już rok po premierze, a twórcy wciąż nie wydali obiecanych DLC

news.5v.pl 1 tydzień temu

Są gry, które ewidentnie mają pecha. A przy okazji pecha mają także gracze, którzy ostrzyli sobie na nie zęby. Świetnym przykładem jest tutaj Redfall, który miał ogromne problemy na etapie produkcyjnym, a rok po premierze wciąż nie otrzymał obiecanych dodatków. Dodatków, za które gracze zapłacili, i to niemało.

Zdjęcie
Redfall

Redfall to strzelanka od studia Arkane Austin, wspierana przez Bethesdę. Gra obchodzi właśnie pierwszą rocznicę od premiery. Produkcja miała być jednym z przebojów 2023 roku, tymczasem trapiły ją liczne problemy techniczne i kontrowersyjne decyzje projektowe. W efekcie zyskała miano jednej z największych porażek minionego roku.

Przez ostatnie dwanaście miesięcy studio wydało kilka aktualizacji, które miały na celu poprawę kluczowych aspektów gry. Jednak wielu graczy przez cały czas oczekuje na zrealizowanie obietnic związanych z dodatkowymi treściami, które miały pojawić się w edycji Bite Back. Ta droższa wersja gry kosztowała 100 dolarów (około 400 złotych) i obiecywała dodatkowe postacie oraz elementy kosmetyczne.

Zarówno społeczność graczy, jak i krytycy, wskazywali na problematyczny rozwój gry, który był pełen niepewności i zmian w kierunku, w jakim podążał projekt. Redfall od początku był planowany jako gra-usługa (live-service) nastawiona na tryb wieloosobowy. Produkcja po premierze miała ewoluować i rozwijać się poprzez regularne aktualizacje, nowe treści i interakcję z graczami.

To podejście różniło się od wcześniejszych projektów Arkane, które skupiały się głównie na głębokich, jednoosobowych doświadczeniach immersyjnych, takich jak Dishonored czy Prey. Ostatecznie – w wyniku kontrowersyjnych decyzji kierownictwa – światło dzienne ujrzał produkt, który znacznie odbiegał od początkowej wizji.

Ponadto problemy kadrowe w studiu, z którego odeszło wielu doświadczonych twórców, pogłębiły kryzys. Według doniesień, aż 70% zespołu odpowiedzialnego za sukces Prey opuściło Arkane z powodu niezadowolenia z kierunku, w jakim zmierzał Redfall. To wszystko doprowadziło do krytyki ze strony graczy i analityków, zwłaszcza po przejęciu Bethesdy przez Xboksa, który nie interweniował, aby zapobiec debiutowi gry w nieodpowiednim stanie.

Obecnie, po roku od premiery, brak nowych DLC i niespełnione obietnice tylko potęgują frustrację graczy. Pierwsza rocznica była doskonałą okazją do tego, aby odbudować zaufanie i rozpocząć nowy rozdział w rozwoju gry. Niestety, nic takiego się nie wydarzyło, przez co gracze zastanawiają się, czy obiecane dodatki kiedykolwiek zostaną wydane.

Pytanie o przyszłość Redfall i planowane DLC pozostaje otwarte, a niezadowolenie w społeczności graczy rośnie. Czy Arkane i Bethesda zdołają odwrócić negatywny trend i zrealizować obietnice dane fanom? A może Redfall skończy na śmietniku? Pytanie, co wtedy z graczami, którzy kupili droższą wersję, aby móc cieszyć się dodatkami wydanymi po premierze?

Wideo
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce.
Faux Paux: Jak Cyberpunk 2077 wrócił do łask? Gość: Adam Badowski Polsat Games
Idź do oryginalnego materiału