
Na Instagramie właśnie pojawiła się nowa funkcjonalność. Repostowanie, bo o nim mowa, to rodzaj udostępnienia postów i rolek, których autorami są inni twórcy. Jak to wpłynie na budowanie marki na Instagramie?
Repostowanie to najnowsza funkcja na Instagramie. Jak większość nowych funkcjonalności, jest stopniowo udostępniana kolejnym grupom użytkowników. jeżeli należysz do grona szczęśliwców, którzy otrzymali możliwość repostowania, zobaczysz w aplikacji komunikat informujący o nowej funkcjonalności, a na tablicy, pod postami i rolkami znajomych, pojawi się nowy, charakterystyczny przycisk składający się z dwóch strzałek. jeżeli zależy Ci na budowaniu marki i zasięgów – zacznij z niej korzystać już dziś! Wyjaśniam dlaczego.

Do czego służy repostowanie na Instagramie i jak dokładnie działa?
Repostowanie to rodzaj udostępnienia postów i rolek. Dotychczas udostępnianie na Instagramie oznaczało udostępnianie znajomym dzięki wiadomości prywatnej lub dzięki Stories. Teraz możesz udostępnić post także na tablicy (feedzie) osób, które Cię obserwują. Przypomina to udostępnianie na Facebooku – gdy klikasz udostępnij, wszyscy Twoi znajomi widzą post, który podałeś dalej. Jednak pomiędzy Instagramem a Facebookiem jest drobna różnica. O ile udostępniony na Facebooku wpis trafia też na Twoją tablicę, o tyle na Instagramie pojawiła się osobna zakładka na repostowane posty.
Oznacza to, iż repostowany post nie zakłóca wygląda profilu, co jest bardzo ważne dla wielu marek, zwłaszcza skupiających się na promocji dzięki treści wizualnych. Do repostowanej treści możesz dodać swój komentarz, dzięki czemu osoby, które zobaczą ją na swojej tablicy, będą wiedziały, dlaczego zdecydowałeś się podać ten materiał dalej.
Co ważne, aktualnie można repostować tylko oryginalne wpisy twórców (czyli nie można repostować repostów). Więcej informacji na temat repostowania, a także usuwania repostów, znajduje się w

Dlaczego warto repostować posty? Jak budować zasięgi na Instagramie?
Dotychczas używanie każdej nowej funkcjonalności na Instagramie było promowane przez algorytmy platformy. Gdy weszły rolki, każdy, kto ich używał, miał od razu większe zasięgi. Instagram od lat stosuje taką formę promocji swoich nowych funkcjonalności, więc możemy śmiało zakładać, iż aktywne korzystanie z repostowania też poprawi nasze zasięgi na Instagramie.
Oczywiście to, czy ktoś może repostować Twoje posty, możesz w każdej chwili wyłączyć. jeżeli zatem prowadzisz profil prywatny lub dla znajomych i nie chcesz, by Twoje posty krążyły po sieci – możesz się zabezpieczyć.
Jak repostowanie zmieni sposób pozyskiwania obserwatorów na Instagramie?
Czy repostowanie zmieni sposób, w jaki będziemy pozyskiwać obserwatorów? Czas pokaże. Z jednej strony dzięki repostom nasze treści docierają do szerszego grona odbiorców. Z drugiej strony ci odbiorcy mogą nauczyć się ignorowania, kto był autorem treści i być zainteresowani tylko tym, co na jej temat myśli ich znajomy. Ponadto może się też okazać, iż to, co będziemy widzieć na naszych tablicach, przestanie nas zadowalać. Siłą Instagrama było to, iż kiedy polubiliśmy czyjś profil, widzieliśmy treści tworzone właśnie przez tę osobą.

Nie tylko repostowanie! Nowe funkcjonalności na Instagramie
Nie są to jedyne zmiany, które pojawiły się na Instagramie w ostatnim czasie.
Koniec z bezmyślnym „lajkowaniem” – teraz każdy z Twoich znajomych będzie mógł zobaczyć, co Cię zainteresowało.
Instagram zmienił też ostatnio zasady dotyczące live’ów. Teraz, by prowadzić transmisję, trzeba będzie mieć minimum 1000 obserwatorów.
Kolejna
. To może być naprawdę potężne narzędzie marketingowe, przydatne do promocji wydarzeń czy usług. Z drugiej jednak strony bezmyślnie używane może negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników platformy. Teoretycznie Instagram zadbał o to, by udostępnianie lokalizacji następowało wyłącznie wtedy, gdy tego będziesz chciał, ale nie mam problemu z wyobrażeniem sobie sytuacji, iż użytkownik po prostu zapomina o wyłączeniu tej funkcjonalności lub przez pomyłkę udostępnia nie tej grupie odbiorców, której chciał.
Źródło obrazka: Screen z Instagrama