Mój pierwszy raz grał Elden Ring NightreignByłem zestresowany do diabła. Mój zespół i ja byliśmy w podziemnym lochu, próbując przejść przez pułapki i niebezpieczne ślepe zakątki, a jednocześnie wiedząc, iż nad naszymi głowami jest niewidzialny zegar. Gdybyśmy byli jeszcze pod ziemią, gdy osiągnęła Zero, śmiertelna burza o nazwie Nocna przypływ się zamknie, potencjalnie nas uwięził. Ten rodzaj niepokoju był dokładnie tym, co Elden Ring projektant walki i NightreignMiała na myśli dyrektor gry Junya Ishizaki.
Rozmawiając z Ishizaki po moim czasie z grą, byłem zaskoczony, iż mogę nauczyć się jednej z głównych inspiracji Nightreign -gra akcji skoncentrowanej na kooperacji-była grą planszową Pandemia. Ishizaki powiedział, iż jedna z rzeczy, o których się podobało Pandemiaw które później włączył Nightreignbył pomysł gry pod presją. „Kiedy podejdziesz do tych pozornie nie do pokonania szans, gracz musi wybrać sposób wykorzystania swojego czasu, aby przezwyciężyć pozornie niemożliwe wyzwanie” – wyjaśnił.
Napięcie między tym, czy kontynuować loch, gdy burza przypływowa w nocy HP powoli się zamknęła, czy też przeciąć przynętę i uciekać, było jednym z najbardziej satysfakcjonujących uczuć, jakie miałem podczas praktycznej. Ale czułem też inny, znacznie mniej przyjemny rodzaj napięcia – ten między mną a moimi towarzyszami. Bałem się, iż nie będę w stanie utrzymać się przeciwko szefom lub iż podjęta przeze mnie decyzja byłaby stratą cennego czasu. Ponieważ gram w grach Software jako ściśle solo, ten niepokój był dla mnie nowy. Ale według Ishizaki ten niepokój jest również częścią planu.
Wyjaśnił, iż podejście zespołu programistów do Nightreign był chęć włączenia elementów wyciągniętych od Elden Ring ponownie skonfigurowane do nowego doświadczenia. Ponieważ Fromsoftware jest znane z gier z karą walki, skupili swoje pomysły na odnowieniu systemu bojowego, w tym ulepszeniu liczby walczących. „Jeden ze sposobów, w jaki możemy zrobić [combat] Naprawdę ekscytujące i interesujące było to, iż był głównym celem, a gracze muszą współpracować ”-powiedział Ishizaki.
Takie podejście było interesujące, ponieważ jedna z rzeczy, o których wielu ludzi lubiło Elden Ring Było to, iż jest to bardzo samotna i samotna gra. To także trudne. W kółko podlegasz gwałtownej śmierci i jest to silnie satysfakcjonujące, gdy jesteś w stanie wziąć to, czego nauczyłeś się z tych śmierci, aby pokonać trudne spotkanie. Ale cel Nightreign nie ma na celu powtórzenia doświadczenia Elden Ring Z modyfikatorem dla wielu graczy: ma być czymś zasadniczo nowym.
„Chcieliśmy oderwać się od poczucia samotności i izolacji i przezwyciężania rzeczy samodzielnie”. Powiedział Ishizaki. Ponieważ zespół chciał zrobić Nightreign Poczuj się świeżo i ekscytujący, co oznaczało pozbycie się stworzenia Comforts Gracze oczekują od Elden Ring.
„Część tego oznacza współpracę” – powiedział. Więc podczas gdy moje dwa ulubione aspekty Elden Ring są całkowicie nieobecne w NightreignNie czuję się wyobcowana przez grę. Dobre wewnętrzne napięcie, które doświadczam jako gracz solo, jest zastępowane zewnętrznym napięciem – ucząc się wspólnej pracy w grupie – której mógłbym nauczyć się kochać, gdy zdobędę pełną grę.
Ale Ishizaki rozumie, iż przez cały czas mogą być inni gracze, którzy patrzą Nightreign I nie mogę ominąć szalonej gry wieloosobowej gry. „Obecni fani mogą początkowo wydawać się dość oszołomieni Nightreign– powiedział. „Ale czujemy, iż gdy gracze dostaną to w ręce i faktycznie zaczną grać, tak naprawdę nie jest to zbyt duża przeszkoda do pokonania”.